Την ένταξη της δεύτερης φάσης της κατασκευής του τμήματος Πάτρα - Πύργος του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος, στο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ «Μεταφορές 2021-2027», ανακοινώνουν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας και ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκος Παπαθανάσης.
Η δεύτερη φάση, με προϋπολογισμό 152.281.732,49 ευρώ, υλοποιείται στην τρέχουσα Προγραμματική Περίοδο του ΕΣΠΑ 2021 - 2027, ενώ η πρώτη με προϋπολογισμό 99.828.465,86 ευρώ, υλοποιήθηκε εντός της Προγραμματικής Περιόδου 2014 - 2020.
Το έργο αφορά την κατασκευή του τμήματος Πάτρα - Πύργος, μήκους 74,8 χλμ, που ολοκληρώνει τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος. Το νέο τμήμα αυτοκινητοδρόμου, στα πρώτα 13 χλμ. κατασκευάζεται με διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού, ενώ στα υπόλοιπα 61,8 χλμ. κατασκευάζεται σε νέα χάραξη.
Ο νέος αυτοκινητόδρομος διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, λωρίδες έκτακτης ανάγκης με τις αντίστοιχες λωρίδες καθοδήγησης, λωρίδες ασφαλείας στην κεντρική νησίδα και κεντρική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο. Σε προκαθορισμένες θέσεις του αυτοκινητοδρόμου θα διαμορφωθούν χώροι στάθμευσης με τις συνοδές λωρίδες εισόδου - εξόδου.
Το συνολικό φυσικό αντικείμενο της πράξης περιλαμβάνει:
- Την κατασκευή του Αυτοκινητοδρόμου Πάτρα - Πύργος, μήκους 74,8 χλμ.,
- 8 ανισόπεδους κόμβους/ ημικόμβους στα σημεία: Μιντιλογλίου, ΒΙ.ΠΕ., Κ. Αχαΐας, Βάρδας, Κυλλήνης, Γαστούνης, Αμαλιάδας και Πύργου,
- εργασίες σε παράπλευρο και κάθετο δίκτυο,
- λοιπά συνοδά έργα, αποχέτευσης ομβρίων-αποστράγγισης, σήμανσης-ασφάλειας-περίφραξης, μεγάλα και μικρά τεχνικά έργα (γέφυρες, άνω και κάτω διαβάσεις, οχετοί, τοίχοι, κλπ.), έργα περιβάλλοντος, κλπ. Επίσης, περιλαμβάνονται δαπάνες απαλλοτριώσεων, εργασίες αρχαιολογίας, μετατοπίσεις δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας και υπηρεσίες συμβούλων που απαιτούνται για την ολοκλήρωση της δεύτερης φάσης του έργου.
Με την ολοκλήρωση του έργου θα αποδοθεί στην κυκλοφορία το τμήμα Πάτρα - Πύργος μήκους 74,8 χλμ. του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος, με αποτέλεσμα την ουσιαστική αναβάθμιση των κυκλοφοριακών συνθηκών, τη μείωση του συνολικού χρόνου διαδρομής, τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και γενικότερα τη βελτίωση της προσβασιμότητας για όλους τους οικισμούς στην ευρύτερη περιοχή των νομών Ηλείας και Αχαΐας. Περαιτέρω, ο εν λόγω οδικός άξονας θα διευκολύνει και θα υποστηρίξει την οικονομική ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας, θα συμβάλει στην τουριστική ανάπτυξη και στη βελτίωση των κοινωνικοοικονομικών συνθηκών.
Η ένταξη της δεύτερης φάσης εκδόθηκε από την αρμόδια Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Προγραμμάτων Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ταμείου Συνοχής, με δικαιούχο την Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων Κατασκευής Συγκοινωνιακών Έργων με Σύμβαση Παραχώρησης.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, τόνισε: «Η ένταξη της δεύτερης φάσης της κατασκευής του τμήματος Πάτρα - Πύργος του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος, στο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ «Μεταφορές 2021-2027», αποτελεί εγγύηση για την απρόσκοπτη συνέχεια του εμβληματικού αυτού έργου. Η πορεία υλοποίησης του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος αγγίζει, πλέον, το 52% και εξελίσσεται με βάση το χρονοδιάγραμμα που είχαμε θέσει στις αρχές του 2024, όπως διαπιστώθηκε σε πρόσφατη επίσκεψη στην κοινοπραξία. Οι εκτιμήσεις είναι ότι στο τέλος του έτους θα είμαστε σε ένα ποσοστό ολοκλήρωσης της τάξεως του 75%, έτσι ώστε το 2025, όπως έχουμε δεσμευτεί, να παραδώσουμε στην κοινωνία έναν σύγχρονο, ασφαλή αυτοκινητόδρομο».
Ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκος Παπαθανάσης υπογράμμισε: «Η ένταξη στο ΕΣΠΑ 2021-2027 της δεύτερης φάσης της κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα - Πύργος και η ολοκλήρωση αυτής της σημαντικής υποδομής εντός χρονοδιαγραμμάτων, συμβάλλει στην οδική ασφάλεια, στην περαιτέρω ανάπτυξη της οικονομίας, του τουρισμού και των τοπικών κοινωνιών. Ταυτόχρονα, συμβάλλει στη βελτίωση της εικόνας της χώρας, κυρίως όμως στην αναβάθμιση της καθημερινότητας των πολιτών. Συνεχίζουμε να κάνουμε πράξη όλα όσα δεσμευτήκαμε, χωρίς να χαθεί ούτε ένα ευρώ από τους ευρωπαϊκούς πόρους που εξασφαλίσαμε».