ΓΔ: 1454.83 -0.20% Τζίρος: 0.98 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:37:13 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
oasa
φώτο: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Τριακόσια λεωφορεία με leasing στην Αθήνα: Στην Εθνική Leasing η σύμβαση

Διακόσια πετρελαιοκίνητα λεωφορεία και 100 ηλεκτρικά θα δώσουν «ανάσες» στην ΟΣΥ για δέκα χρόνια, με τίμημα 201,6 εκατ. ευρώ. Το 70% του στόλου θα έχει ανανεωθεί μέχρι το επόμενο καλοκαίρι.

Προχωρά η ανανέωση του στόλου των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, στο πλαίσιο των δύο μεγάλων επενδυτικών κύκλων, συνολικού ύψους 2 δισ. ευρώ, που έχει ανοίξει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Το «πράσινο φως» από το διοικητικό συμβούλιο της ΟΣΥ έλαβε η Εθνική Leasing για την προμήθεια 300 νέων λεωφορείων μέσω χρηματοδοτικής μίσθωσης στις συγκοινωνίες της Αθήνας. Η είσοδος ιδιωτών στα δρομολόγια, που ξεκίνησε μέσα στην πανδημία ως λύση ανάγκης, αποτελεί πια μέρος της εξίσωσης για την ανανέωση του απαρχαιωμένου στόλου των οδικών συγκοινωνιών.

Το leasing ήρθε για να μείνει και μάλιστα αναβαπτισμένο, αφού αυτή τη φορά αφορά αποκλειστικά νέα οχήματα, πιο σύγχρονης και φιλικής προς το περιβάλλον τεχνολογίας. Η νέα «τριπλή» προμήθεια, προϋπολογισμού 201,6 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ, θα αντικαταστήσει για 10 χρόνια, τα σημερινά λεωφορεία με leasing που όταν εντάχθηκαν στον στόλο, σταδιακά την άνοιξη του 2020, ήταν ηλικίας ως 10 ετών.

Έναντι προσφοράς 200,52 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), η μοναδική συμμετέχουσα στον διαγωνισμό, που ξεκίνησε η ΟΣΥ στα τέλη Απριλίου, η Εθνική Leasing πέρασε από τα ραντάρ της επιτροπής αξιολόγησης και αναλαμβάνει την προμήθεια των συνολικά 300 νέων λεωφορείων. Προϋπόθεση αποτελεί φυσικά η έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Αναμένεται ότι ορόσημο για την άφιξη των νέων οχημάτων είναι η άνοιξη του 2025.

Η «τριπλή» προμήθεια

Η νέα φουρνιά του leasing περιλαμβάνει 100 καινούργια πετρελαιοκίνητα αρθρωτά (με ρυμουλκό) λεωφορεία, κατηγορίας EURO VI, 100 πετρελαιοκίνητα καινούργια κανονικά λεωφορεία, κατηγορίας EURO VI και 100 καινούργια ηλεκτρικά οχήματα Midi 8.6 ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ. μετά των παρελκομένων τους. Η αξία κάθε τμήματος, όπως προκύπτει από την προσφορά, ανέρχεται ανά τμήμα σε 71,64 εκατ. ευρώ, 63,24 εκατ. ευρώ και 65,64 εκατ. ευρώ.

Σημειώνεται ότι για όλα τα τμήματα η τιμή μονάδας διαμορφώθηκε κατά 30 ευρώ χαμηλότερα από το μέγιστο προσφερόμενο μηνιαίο μίσθωμα ανά όχημα, το οποίο προβλεπόταν στη διακήρυξη του διαγωνισμού, ήτοι 6.000 ευρώ/μήνα ανά αρθρωτό πετρελαιοκίνητο λεωφορείο και 5.300 ευρώ/μήνα για κανονικό πετρελαιοκίνητο και 5.500 ευρώ/μήνα για το ηλεκτρικό.

Προβλέπεται δυνατότητα επέκτασης της σύμβασης για ακόμη ένα έτος με ανάλογη αύξηση του τιμήματος.

Ορόσημο το 2025

Έχοντας βγάλει σε διαβούλευση τον δεύτερο μεγάλο διαγωνισμό για επιπλέον 700 νέα λεωφορεία για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, που αναμένεται να ξεκινήσει το φθινόπωρο, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δρομολογεί τη συμπλήρωση του παζλ ως το 2025. Ήδη, πέρασε από το Ελεγκτικό Συνέδριο η σύμβαση για την παραχώρηση συγκοινωνιακού έργου με 211 λεωφορεία σε Ανατολική και Δυτική Αττική. Προ των πυλών είναι η υπογραφή της σύμβασης με το ανάδοχο σχήμα που αποτελείται από έξι ΚΤΕΛ και δύο τουριστικά γραφεία.

Τα πρώτα λεωφορεία αναμένεται να μπουν σε δρομολόγια στα τέλη Σεπτεμβρίου ώστε να είναι στο σύνολό τους στους δρόμους ως το τέλος του έτους. Η νέα σύμβαση, προϋπολογισμού 400,33 εκατ. ευρώ, θα αντικαταστήσει τη συμφωνία με τα ΚΤΕΛ στην Ανατολική και Δυτική Αττική, η οποία αποδείχθηκε ιδιαιτέρως προβληματική. Η διάρκεια της σύμβασης είναι 8 χρόνια.

Αντίστοιχα, μέσα στο 2025 αναμένεται να ολοκληρωθεί η σταδιακή ένταξη στον στόλο και των συνολικά 300 καινούργιων λεωφορείων συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG). Πρόκειται για τα δύο τμήματα της πρώτης μεγάλης διαγωνιστικής διαδικασίας που θα κλείσουν έναν κύκλο 3,5 ετών. Πρόκειται για 100 δεκαοκτάμετρα CNG λεωφορεία της Iveco και 200 δωδεκάμέτρα της Industria Italiana Autobus.

Με την ολοκλήρωση αυτών των προμήθειων και των δύο συμβάσεων με τον ιδιωτικό τομέα, ακόμα και ως το επόμενο καλοκαίρι, πάνω από το 60-70% του στόλου της ΟΣΥ θα είναι καινούργιο. Η ανανέωση θα φτάσει στο 100% με την παραλαβή και των 550 ηλεκτρικών λεωφορείων και τρόλεϊ, που αντιστοιχούν στην πρωτεύουσα, από τη νέα μεγάλη προμήθεια.

Πρόσφατα, κατά την ενημέρωση της Βουλής, ο υφυπουργός Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου προσδιόρισε το ύψος της επένδυσης για την ολική αναμόρφωση των στόλων και των δύο μεγαλύτερων πόλεων της χώρας στα 2 δισ. ευρώ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε... έμφραγμα το μετρό και ο Ηλεκτρικός, καθυστερούν οι νέοι συρμοί

Η έλλειψη πόρων καθυστερεί τις διορθωτικές κινήσεις που θα βάλουν τέλος στις καθημερινές δοκιμασίες των επιβατών. Σοβαρά προβλήματα στον διαγωνισμό για νέους συρμούς μετρό, αργεί και ο κλιματισμός.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γιατί βγαίνουν με... δόσεις τα ηλεκτρικά λεωφορεία σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη

Σταδιακά εντάσσονται τα ηλεκτρικά λεωφορεία στα καθημερινά δρομολόγια Αθήνας και Θεσσαλονίκης, καθώς δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα η εγκατάσταση των μόνιμων υποδομών φόρτισης, ενώ η ειδική εκπαίδευση των οδηγών συνεχίζεται.
OSY_Electric Bus_Yutong
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μάχη για να μη μείνουν από μπαταρία τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία

Στο Ελεγκτικό Συνέδριο κρίνεται στις 14 Μαρτίου η τύχη του διαγωνισμού για την εγκατάσταση των φορτιστών για τα 140 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία της Αθήνας. Σχέδιο «Β» από την ΟΣΥ για το ενδεχόμενο απόρριψης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ήλθαν 249 ηλεκτρικά λεωφορεία αλλά δεν σταματούν οι αναθέσεις σε ΚΤΕΛ

Πιο κοντά από ποτέ η ανανέωση των μέσων μαζικής μεταφοράς Αθήνας και Θεσσαλονίκης, με την άφιξη νέων λεωφορείων από την Κίνα. Όμως, ο ΟΑΣΑ προχωρά και σε νέα συμφωνία με τα ΚΤΕΛ για Ανατολική και Δυτική Αττική.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τριακόσια νέα λεωφορεία με leasing και μεγάλος διαγωνισμός για ηλεκτρικά

Το leasing ήταν μια προσωρινή λύση αλλά θα μείνει έως το 2034 στις συγκοινωνίες της Αθήνας. Προχωρά, παράλληλα, ο μεγάλος διαγωνισμός για λεωφορεία με ηλεκτροκίνηση και με υδρογόνο. Έρχονται και τρόλεϊ νέας γενιάς.