ΓΔ: 1407.03 -0.97% Τζίρος: 71.88 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Αναθερμαίνεται το σχέδιο για υπόγεια γραμμή του Ηλεκτρικού στον Πειραιά

Η υπογειοποίηση της Γραμμής 1 από Φάληρο μέχρι τον Πειραιά θα απελευθερώσει χώρο σε μία αρκετά «στριμωγμένη» περιοχή του Πειραιά, ώστε να αναπτυχθεί οδικός άξονας και να αξιοποιηθούν οι γύρω χώροι για στάθμευσης.

Επανέρχεται στο προσκήνιο το σχέδιο για την υπογειοποίηση των γραμμών του Ηλεκτρικού στον Πειραιά. Η αναμόρφωση του χάρτη των υποδομών και των αναπτυξιακών πόλων του μεγάλου λιμανιού, όπως η άφιξη του μετρό και η αναβίωση του Πύργου Πειραιά, φέρνει ξανά στο προσκήνιο ένα διαχρονικό αίτημα. Η υπογειοποίηση της Γραμμής 1 από Φάληρο ως Πειραιά αναμένεται ότι θα δώσει ανάσες στο κυκλοφοριακό πρόβλημα και θα συμβάλλει στην ανάπλαση της ευρύτερης περιοχής.

Η υπογειοποίηση των γραμμών θα απελευθερώσει χώρο σε μία αρκετά «στριμωγμένη» περιοχή του Πειραιά και πάνω στο πλέγμα αξόνων που οδηγούν στο λιμάνι, ώστε να αναπτυχθεί οδικός άξονας και να αξιοποιηθούν οι γύρω χώροι για θέσεις στάθμευσης, που αποτελεί και μεγάλο πρόβλημα της πόλης. Ουσιαστικά, οι φορείς της πόλης αυτό που ζητούν είναι να μην «κόβεται» πια η πόλη στα δύο.

Το αίτημα ετέθη για ακόμα μία φορά στον πρωθυπουργό από τον δήμαρχο Πειραιά, Γιάννη Μώραλη στα πρόσφατα εγκαίνια του Piraeus Tower. Μάλιστα, συνδέοντας το έργο άμεσα με την καλύτερη λειτουργία του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, ζήτησε να το δει θετικά η κυβέρνηση, λαμβάνοντας τη θετική απάντηση του κ. Μητσοτάκη. «Αναμένουμε την τελική μελέτη, τη συνεννόηση με το υπουργείο Πολιτισμού, την εξεύρεση χρηματοδοτικών πόρων. Αντιλαμβάνομαι, όμως, τη μεγάλη σημασία την οποία το έργο αυτό έχει για την ουσιαστικά ποιοτική ανάπλαση μιας περιοχής του Πειραιά που χρήζει περαιτέρω επεμβάσεων», είπε χαρακτηριστικά.

Το ιστορικό των μελετών

Οι τεχνικές μελέτες του έργου έχουν εκπονηθεί το 2010 από την τότε ΗΣΑΠ Α.Ε. Βάσει εκείνων των μελετών, το κόστος του έργου είχε προσδιοριστεί σε 100 εκατ. ευρώ. Ως εκ τούτου, η επικαιροποίησή τους ήταν απαραίτητη, αφού και τα κυκλοφοριακά δεδομένα της πόλης έχουν αλλάξει, με τον μεγαλύτερο φόρτο του λιμανιού, την άφιξη του τραμ και του μετρό. Η επικαιροποιημένη μελέτη υπογειοποίησης, αποτελεί δωρεά της DIMAND και, όπως είπε ο κ. Μώραλης, μένει να εγκριθεί από την κεντρική διοίκηση.

Στόχος της επικαιροποιημένης μελέτης είναι και η ανάγκη αλλαγής θέσης του προς υπογειοποίηση σταθμού, προκειμένου να καθίσταται εφικτή η κατασκευή του. Σημαντική παράμετρο του έργου αποτελεί η ενοποίηση των δύο αποκομμένων τμημάτων της πόλης. Η αποκατάσταση στο επίπεδο οδού του νέου διατιθέμενου κεντρικού άξονα, οι νέοι χώροι πρασίνου που θα δημιουργηθούν και οι νέες κυκλοφοριακές κινήσεις που θα είναι χρήσιμες για την εξυπηρέτηση των οδηών αποτελούν μείζονα παρέμβαση.

Σημειώνεται ότι η Ελληνικό Μετρό, σύμφωνα με σχετική απάντηση στον κοινοβουλευτικό έλεγχο από το 2021, είχε αιτηθεί την ένταξη του έργου στο νέο Επιχειρησιακό Σχέδιο Υποδομών Μεταφορών, με στόχο να υλοποιηθεί εντός της περιόδου 2021-2027. Προϋπόθεση αποτελεί βεβαίως να εγκριθεί η χρηματοδότηση από τα κοινοτικά ταμεία.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Να απελευθερωθούν υπηρεσίες τύπου Uber προτείνει μελέτη του ΕΜΠ

Άρση των φραγμών που θα επιτρέψουν να αναπτυχθούν υπηρεσίες ridesharing με οδηγό προτείνει έρευνα του ΕΜΠ. Θα μείωναν τη χρήσης των ΙΧ στην Αθήνα κατά 5,3% και θα δημιουργούσαν έως 36.000 θέσεις εργασίας μέχρι το 2030.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έμειναν από.... χρήμα τα σιδηροδρομικά έργα: Ποιος διαγωνισμός προχωράει

Η δυσκολία εξασφάλισης ευρωπαϊκών πόρων ψαλίδισε τον σχεδιασμό, αφήνοντας μετέωρους διαγωνισμούς 4 δισ. ευρώ. Σε προτεραιότητα το «Νέα Καρβάλη – Τοξότες», αλλά χωρίς ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανοίγει το νότιο τμήμα του Ε65: Η ιστορία... τρέλας ενός έργου 1,4 δισ.

Σε λιγότερες από τρεις ώρες το ταξίδι στα Τρίκαλα, διασύνδεση με την Εγνατία ως το καλοκαίρι του 2026. Η ανορθόδοξη πορεία κατασκευής του έργου, οι περιπέτειές του στην οικονομική κρίση και η δύσκολη επανεκκίνηση.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανοίγει ταχύτητα το μετρό: Όλα τα σχέδια επέκτασης σε Αθήνα - Θεσσαλονίκη

Προς Μενίδι και Εθνική Οδό οι επόμενες επεκτάσεις στα δυτικά, ενώ προχωρούν οι επεκτάσεις στα νότια προάστια. Εύοσμος και νοσοκομείο Παπανικολάου μπαίνουν στον χάρτη του μετρό Θεσσαλονίκης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ρουτίνα οι παραβάσεις στα τρένα, καλείται σε ακροάσεις η Hellenic Train

Μηχανοδηγοί χωρίς πιστοποιητικά, υπέρβαση ορίου ταχύτητας, παραβίαση κόκκινου φωτόσημου φέρνουν την Hellenic Train ενώπιον της ΡΑΣ. Πρόστιμα 100.000 ευρώ έχουν ήδη επιβληθεί. Πληροφορίες θέλουν την εταιρεία να περνά στην αντεπίθεση.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετρό: «Έμφραγμα» στη γραμμή αεροδρομίου, ζητούνται επειγόντως λύσεις

Εναλλακτικές λύσεις για συχνότερα δρομολόγια του μετρό στο αεροδρόμιο εξετάζει η ΣΤΑΣΥ, «κόβοντας» τη διαδρομή των 46,5 χλμ. ως τον Πειραιά. Μόνιμη λύση στις συχνότητες του μετρό θα είναι μόνο η προμήθεια νέων συρμών.