ΓΔ: 1403.87 -0.96% Τζίρος: 129.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 DATA
Φωτο: Shutterstock

Πρόστιμα έως 60.000 ευρώ και άρση λειτουργίας για παραβάσεις στις παραλίες

Οι πολίτες θα μπορούν να ελέγχουν μέσω της πλατφόρμας MyCoast αν οι παραχωρησιούχοι τηρούν τους κανόνες των συμβάσεων και να προχωρούν σε καταγγελίες που θα διοχετεύονται στις Κτηματικές Υπηρεσίες. Drones και Τεχνητή Νοημοσύνη στην υπηρεσία των ελέγχων.

Βαριά πρόστιμα περιμένουν όσους τοποθετούν παράνομα ομπρελοκαθίσματα και ξεπερνούν τον αριθμό που ορίζονται, με τους πολίτες να μπορούν να καταγγείλουν παρανομίες που εντοπίζουν μέσω της πλατφόρμας MyCoast που παρουσιάστηκε πριν από λίγο.

Στην παρουσίαση της ψηφιακής πλατφόρμας MyCoast, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου και ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κ. Χατζηδάκης ανέφεραν ότι στους παραβάτες που εγκαθιστούν παράνομα ομπρελοκαθίσματα στις παραλίες θα μπορούν επιβληθούν πρόστιμα από 2.000 έως 60.000 ευρώ, ενώ θα μπορεί ακόμα να υπάρξει και άρση της άδειας λειτουργίας τους, αν δεν τηρούνται οι κανόνες που έχουν τεθεί στις συμβάσεις, όπως η ύπαρξη ναυαγοσωστών, αποδυτήρια ή άλλα. «Το κόστος μπορεί να ανεβαίνει αλλά είναι στο παιχνίδι και αυτό» τόνισε ο υπ. Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης. Μεταξύ των παραβάσεων που θα τιμωρούνται είναι η απόσταση των ομπρελών από τη θάλασσα και μεταξύ τους, η καθαριότητα, το μπλοκάρισμα στην πρόσβαση σε ελεύθερη παραλία.

Όπως διευκρίνισαν οι υπουργοί Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Οικονομικών, η πλατφόρμα πρόκειται για μια «πολυεπίπεδη παρέμβαση στην υπόθεση των απάτητων παραλιών, που είναι δημόσια περιουσία. Οι έλεγχοι θα πραγματοποιούνται κυρίως από τις Κτηματικές Υπηρεσίες και άλλους φορείς της αυτοδιοίκησης, ενώ για τον εντοπισμό και τον έλεγχο θα χρησιμοποιηθούν drones και Τεχνητή Νοημοσύνη, ενώ μέσω της εφαρμογής και μέσω εικόνων, θα φαίνεται ο αριθμός των ομπρελοκαθισμάτων και αν αυτές τηρούν το πλαίσιο της νομιμότητας.

Επιπλέον, αν και από πέρυσι υπήρχε η σχετική υποχρέωση, από φέτος θα υπάρχουν κυρώσεις και σε περίπτωση που οι παραχωρησιούχοι δεν έχουν πινακίδα με QR Code, η οποία θα αναφέρει τον ακριβή αριθμό των ομπρελοκαθισμάτων, ενώ όλα τα σχετικά στοιχεία θα είναι διαθέσιμα στο MyCoast, ώστε να έχουν πρόσβαση σε αυτά οι πολίτες.

Η νέα πλατφόρμα για την προστασία των παραλιών

Η νέα πλατφόρμα MyCoast δημιουργήθηκε στον απόηχο του περυσινού «κινήματος της πετσέτας» όπου κινητοποίησε τις Αρχές να πραγματοποιήσουν περισσότερους από 4.500 ελέγχους όπου διαπιστώθηκαν 1.750 παραβάσεις, με τον κ. Χατζηδάκη να τονίζει ότι «από πέρυσι η Πολιτεία έδειξε την αυστηρότητά της στο συγκεκριμένο ζήτημα και από τότε δεσμευτήκαμε ότι θα φέρουμε νομοθετική παρέμβαση για να αντιμετωπιστεί συνολικά το ζήτημα αυτό. Πράγματι, αφού συζητήσαμε με όλους τους αρμόδιους φορείς και την κοινωνία των πολιτών, έχουμε φέρει ήδη μια πρωτοβουλία που είναι νόμος του κράτους πια, σχετικά με την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές».

Όπως ανακοινώθηκε, η εφαρμογή υπάρχει ήδη στο App Store και μέχρι το βράδυ θα είναι διαθέσιμη και στο Google Play. Ανοίγοντας την εφαρμογή, ο πολίτης θα πρέπει να εντοπίσει την περιοχή ενδιαφέροντος είτε με αναζήτηση στο χάρτη της εφαρμογής είτε «σκανάροντας» το QR code της παραχώρησης, που θα είναι αναρτημένος υποχρεωτικά σε πινακίδα στην παραλία. Μόλις γίνει ο εντοπισμός της περιοχής, εμφανίζεται στην οθόνη του κινητού το πολύγωνο της παραχώρησης και τα στοιχεία της (τοποθεσία, έναρξη – λήξη, χρήση, εμβαδόν).

Ο χρήστης προσδιορίζει τον λόγο της καταγγελίας, εισάγει μια συνοπτική περιγραφή του προβλήματος και επιλέγει εάν η καταγγελία θα υποβληθεί ανώνυμα ή επώνυμα. Στην τελευταία περίπτωση, απαιτείται η σύνδεσή του με προσωπικούς κωδικούς taxisnet για να ολοκληρωθεί η διαδικασία.

Σημειώνεται ότι μία μόνο καταγγελία, ανά τύπο καταγγελίας, μπορεί να υποβληθεί την ίδια ημέρα από την ίδια συσκευή και για την ίδια παραχώρηση, καθώς και ότι η καταγγελία μπορεί να υποβληθεί από κινητή συσκευή που βρίσκεται κοντά στο σημείο της εν λόγω παραχώρησης. Αν δεν είναι δυνατή η υποβολή καταγγελίας μέσω της εφαρμογής, οι καταγγελίες γίνονται με οποιοδήποτε άλλο πρόσφορο μέσο ενώπιον οποιασδήποτε δημόσιας αρχής, η οποία υποχρεούται να την διαβιβάσει αυθημερόν στην αρμόδια Κτηματική Υπηρεσία.

Οι Κτηματικές Υπηρεσίες μπορούν να εξετάζουν τις καταγγελίες αφού τις κατηγοριοποιήσουν αναλόγως του πλήθους τους ανά θέση, της βαρύτητας της φερόμενης παραβίασης των όρων της παραχώρησης, του ορισμένου ή αόριστου περιεχομένου τους ή του επώνυμου ή ανώνυμου χαρακτήρα τους.

Αν ο πολίτης διαπιστώσει αυθαίρετη κατάληψη έκτασης ή και παρακώλυση ελεύθερης πρόσβασης, μπορεί να υποβάλει τις προαναφερόμενες καταγγελίες μέσω της εφαρμογής, επιλέγοντας τη συγκεκριμένη παραχώρηση ή το συγκεκριμένο σημείο στο χάρτη, εάν δεν υπάρχει ενεργή παραχώρηση. Όπως υπογράμμισε ο κ. Παπαστεργίου, η συνδρομή των πολιτών είναι πολλές φορές απαραίτητη και όπως και πέρυσι έδωσαν πληροφορίες στις αρμόδιες αρχές και φέτος με την εφαρμογή θα μπορούν ακόμα πιο εύκολα να κάνουν τις καταγγελίες.

Ο χρήστης προσδιορίζει τον λόγο της καταγγελίας, εισάγει μια συνοπτική περιγραφή του προβλήματος και επιλέγει εάν η καταγγελία θα υποβληθεί ανώνυμα ή επώνυμα. Στην τελευταία περίπτωση απαιτείται η σύνδεσή του με προσωπικούς κωδικούς taxisnet για να ολοκληρωθεί η διαδικασία.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυξάνονται τα ποσά του Thessaly Evros Pass για δικαιούχους της Φάσης 3

Οι άυλες ψηφιακές χρεωστικές κάρτες θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για συγκεκριμένες κατηγορίες δαπανών (τοπικής μεταφοράς, εστίασης και διαμονής) και αποκλειστικά στην περιοχή που επέλεξαν οι δικαιούχοι.