ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:09:43 DATA
super-market-5%

Σε κόντρα σούπερ μάρκετ και πολυεθνικές για τα περιθώρια κέρδους

Τα σούπερ μάρκετ δεν θέλουν να επιβαρυνθεί το δικό τους περιθώριο κέρδους σε επτά κατηγορίες προϊόντων ατομικής υγιεινής και καθαρισμού σπιτιού όπου επιβλήθηκε από το υπ. Ανάπτυξης μείωση προσφορών κατά 30%.

Σοβαρά προβλήματα στις σχέσεις μεταξύ των αλυσίδων σούπερ μάρκετ και μιας ομάδας προμηθευτικών επιχειρήσεις -η συντριπτική πλειονότητα των οποίων είναι θυγατρικές πολυεθνικών ομίλων– παρατηρούνται το τελευταίο διάστημα. Αποτέλεσμα αυτής της διελκυστίνδας είναι το γεγονός ότι δεν έχουν συνομολογηθεί οι ετήσιες συμφωνίες, ενώ έχει παρέλθει και ο Μάρτιος.

Βασική αιτία της προστριβής μεταξύ των δύο μερών, που εντοπίζεται στις επτά κατηγορίες προϊόντων ατομικής υγιεινής και καθαρισμού σπιτιού, αποτελεί ο κίνδυνος της μείωσης του μικτού περιθωρίου κέρδους των αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Πρόκειται για τη συνέπεια της εφαρμογής του μέτρου, με το οποίο μειώθηκαν κατά 30% οι προσφορές των προμηθευτικών επιχειρήσεων, με προφανή στόχο να γίνουν μειώσεις στις λιανικές τιμές. Αυτή είναι και η επιδίωξη της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, με τις οποίες συνομίλησε το BD, η μείωση των προσφορών επί τιμολογίου συμπαρασύρει σε μείωση και το μικτό κέρδος των αλυσίδων σούπερ μάρκετ – διότι είναι ποσοστό επί της προτεινόμενης τιμής.

Αυτό είναι ιδιαίτερα βαρύ για να το αποδεχτούν οι αλυσίδες και ιδιαίτερα οι μεγάλες, διότι οι επτά κατηγορίες προϊόντων στις οποίες εφαρμόζεται αποτελούν δύο σοβαρούς «πυλώνες» της αγοράς των καταναλωτικών προϊόντων. Η μείωση του μικτού περιθωρίου κέρδους, είναι απολύτως βέβαιο ότι θα «χτυπήσει» και στο καθαρό περιθώριο, το οποίο είναι εξαιρετικά αναιμικό.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ορισμένες εκ των κορυφαίων αλυσίδων διατηρούν μονομερώς το περσινό ύψος των προσφορών και σχεδιάζουν να ζητήσουν τη διαφορά από τους προμηθευτές τους. Οι δεύτεροι ωστόσο είναι οι πλέον σκληροί διαπραγματευτές της αγοράς. Είναι θυγατρικές πολυεθνικών ομίλων και οι μάνατζερ τους λογοδοτούν στους επικεφαλής τους στο εξωτερικό. Κι αν αποδεχθούν την πρόταση των αλυσίδων αυτό σημαίνει ότι τα κέρδη που θα παρουσιάσουν στους μητρικούς ομίλους θα είναι μειωμένα.

Είναι προφανές ότι η θέση τους είναι δύσκολη. Το αποτέλεσμα αυτής της ισχυρής διάστασης συμφερόντων είναι οι συζητήσεις να έχουν «παγώσει». Και ορισμένες αλυσίδες να κινούνται μονομερώς. Όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς, υπάρχει κίνδυνος οι σχέσεις των δύο πλευρών να διαταραχθούν μετά από πολλά χρόνια.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι περιμένει η αγορά από τον Θεοδωρικάκο: Μηνύματα μέσω... προστίμων

Πολιτική... μαστιγίου ακολουθεί ο νέος υπουργός Ανάπτυξης, με κατακόρυφη αύξηση των προβλεπόμενων προστίμων, παρότι οι τιμές βρίσκονται ήδη σε πτώση και αναμένεται να υποχωρήσουν ταχύτερα από τον Οκτώβριο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επίθεση σε δύο μέτωπα από την κυβέρνηση για μείωση τιμών στα σούπερ μάρκετ

Περισσότεροι έλεγχοι και πολύ βαριά πρόστιμα, έως 6 εκατ. ευρώ. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα ερευνήσει αν οι πολυεθνικές επιβάλλουν ακριβότερες τιμές στην Ελλάδα από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα ραντεβού Θεοδωρικάκου για την ακρίβεια και ο νέος στόχος της κυβέρνησης

Ποιοι ήταν οι πρώτοι παράγοντες της αγοράς που συνάντησε ο νέος υπουργός Ανάπτυξης και ποιο μήνυμα μετέφερε. Στόχος πλέον δεν είναι είναι να συγκρατηθεί ο πληθωρισμός τροφίμων, αλλά να γίνει αρνητικός.
super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κριτική από τα σούπερ μάρκετ στα μέτρα της κυβέρνησης για την ακρίβεια

Οι εκπρόσωποι του κλάδου αμφισβήτησαν την αποτελεσματικότητα των μέτρων για τον έλεγχο της ακρίβειας στο 14o Food Retail Conference. Τι έδειξε ειδική έρευνα της Netrino Advisory σε στελέχη των σούπερ μάρκετ.
super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αρχίζει η μείωση τιμών στα ράφια, σχέδιο επέκτασης και σε άλλα προϊόντα

Βέβαιο θεωρούν στην αγορά ότι η μείωση κατά 30% των παροχών από τους προμηθευτές στα σούπερ μάρκετ δεν θα αργήσει να επεκταθεί και σε κατηγορίες τροφίμων. Φθηνότεροι οι τιμοκατάλογοι, πιο «φτωχές» οι προσφορές.