ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: ΑΠΕ

ΟΑΣΘ: Αλλάζει το μοντέλο αστικών συγκοινωνιών στην Θεσσαλονίκη

«Η βελτίωση του παρεχόμενου συγκοινωνιακού έργου και η συνέπεια προς τους πολίτες στην εκτέλεσή του αποτελούν τη θεμελιώδη μας προτεραιότητα», αναφέρει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Η σημερινή μέρα αποτελεί σημαντικό ορόσημο για την ουσιαστική αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη. Η εισήγηση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο Υπουργικό Συμβούλιο, σχετικά με το νέο μοντέλο αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη, στοχεύει όχι μόνο στην επίλυση των διαχρονικών προβλημάτων του Οργανισμού, αλλά στην πλήρη αναβάθμιση των συγκοινωνιών της πόλης.

Την εκκαθάριση του ΟΑΣΘ, εκκρεμότητα που υφίσταται από το 2017 οπότε και έγινε η κρατικοποίηση του, προκειμένου να δημιουργηθεί ένας νέος, σωστός και λειτουργικός Οργανισμός με όρους των επόμενων δεκαετιών, προωθεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών καθώς σήμερα παρουσίασε το σχέδιο για το νέο μοντέλο λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη.

Όπως επισημαίνει το υπουργείο, παρά τη βελτίωση του τελευταίου διαστήματος στην απόδοση του Οργανισμού, εξακολουθεί να υπάρχει λειτουργική αδυναμία, κυρίως λόγω των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεών του και της δυσκολίας εκτέλεσης του συγκοινωνιακού έργου.

Στόχος είναι η δημιουργία ενός Οργανισμού που θα είναι εναρμονισμένος με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς και με το πλαίσιο που επιτάσσει η βιώσιμη αστική κινητικότητα.

«Η βελτίωση του παρεχόμενου συγκοινωνιακού έργου και η συνέπεια προς τους πολίτες στην εκτέλεσή του αποτελούν τη θεμελιώδη μας προτεραιότητα», αναφέρει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Το σχέδιο αναδιάρθρωσης

Σε αυτό το πλαίσιο, ο ρόλος του ΟΣΕΘ, τόσο σε επίπεδο στρατηγικού σχεδιασμού όσο και εποπτείας, αλλάζει και αναβαθμίζεται.

Το σχέδιο αναδιάρθρωσης των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης εδράζεται στις παρακάτω βασικές αρχές:

  • Κατάργηση, μέσω της διαδικασίας εκκαθάρισης εν λειτουργία του ΟΑΣΘ και σύσταση ενός νέου δημόσιου Φορέα, σε πλήρη συμμόρφωση με τις διατάξεις του Κανονισμού Ε.Κ. 1370/2007.
  • Εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου υπό την εποπτεία και τον έλεγχο του ΟΣΕΘ, ως 100% θυγατρική του.
  • Εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου από τον «Νέο ΟΑΣΘ» και ανάθεση σε ιδιώτες, του υπολειπόμενου, μέσω διαγωνιστικών διαδικασιών από τον ΟΣΕΘ. Η διαδικασία αυτή ακολουθείται και σήμερα, μέσω των αναθέσεων που έχουν γίνει στα ΚΤΕΛ. Στόχος όμως είναι να εκσυγχρονιστεί και να προσαρμοστεί στις μακροχρόνιες ανάγκες της πόλης, λαμβάνοντας πλέον υπόψιν και την επερχόμενη λειτουργία του μετρό (ήδη αυτό σήμερα γίνεται με τα ΚΤΕΛ).
  • Ο «Νέος ΟΑΣΘ» θα αναλάβει το συγκοινωνιακό έργο που θα μπορεί να υλοποιεί με συνέπεια προς τους πολίτες.
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΟΑΣΘ: Χωρίς προβλήματα το μέτρο για τον περιορισμό της εισιτηριοδιαφυγής

«Στην αυτοψία μας διαπιστώσαμε ότι οι επιβάτες ανεβαίνουν στα λεωφορεία χωρίς καθυστέρηση επιδεικνύοντας εισιτήρια ή κάρτες ή εκδίδοντας απ’ ευθείας από τα μηχανήματα» ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ Γιάννης Τόσκας.
Chistos Staikouras
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σταϊκούρας: Ολοκληρώνεται ο σταθμός φόρτισης 110 ηλεκτρικών λεωφορείων

«Επισκεφτήκαμε για μια ακόμη φορά τους χώρους του σταθμού φόρτισης των ηλεκτρικών λεωφορείων. Πρόκειται για ένα δύσκολο εμβληματικό έργο, ένα έργο παρακαταθήκη για την πόλη της Θεσσαλονίκης» επισήμανε ο κ. Σταϊκούρας.
Chistos Staikouras
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σταϊκούρας: Έρχεται ένας σωστός και λειτουργικός ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη

«Εκατόν δέκα ηλεκτρικά λεωφορεία βρίσκονται στην πόλη της Θεσσαλονίκης και θα είναι στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, όπως είχαμε δεσμευτεί από 1ης Σεπτεμβρίου του 2023 στο υπουργικό συμβούλιο» δήλωσε ο κ. Σταϊκούρας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Με 60 επιπλέον ελεγκτές ενισχύεται ο έλεγχος κομίστρου του ΟΑΣΘ

Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Κώστας Ταγγίρης, ο ΟΑΣΘ, με σειρά μέτρων που έχει λάβει ήδη από τα μέσα Σεπτεμβρίου, έχει μειώσει το πρόβλημα της εισιτηριοδιαφυγής.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΟΑΣΘ: Σε 13 επιπλέον γραμμές η επιβίβαση από την πόρτα του οδηγού

«Η επιβίβαση από την πόρτα του οδηγού θα επεκταθεί, μέχρι το τέλος του έτους, σε όλες τις λεωφορειακές γραμμές του ΟΑΣΘ» τονίζει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Κώστας Ταγγίρης.