ΓΔ: 1390.65 0.01% Τζίρος: 68.38 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φωτο: Shutterstock

Πώς έγιναν «βαρίδια» για τον τουρισμό η Μύκονος και η Σαντορίνη

Μειωμένες κρατήσεις καταγράφονται και φέτος για τα δύο νησιά, μετά τη μείωση επισκεπτών κατά 5,2% για τη Μύκονο και 8,7% για τη Σαντορίνη. Κύρια προβλήματα οι ελλιπείς υποδομές και η πολυκοσμία.

Νέα «δύσκολη» σεζόν αναμένεται για τη Σαντορίνη και τη Μύκονο φέτος, καθώς το ελληνικό τουριστικό προϊόν προορίζεται για μια ακόμη καλή χρονιά με εξαίρεση τα δύο κυκλαδίτικα νησιά, σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις της χρονιάς.

Τα προβλήματα υποδομών και το τεράστιο κύμα ακρίβειας που σάρωσε τόσο τη Σαντορίνη όσο και την Μύκονο τον τελευταίο καιρό συνεχίζουν να επιβαρύνουν τα νησιά, σε μια εποχή που ο επισκέπτης απαιτεί βιώσιμες πρακτικές και value for money.

Σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες μέρες μεταξύ του προέδρου της Ένωσης Ξενοδόχων Σαντορίνης Αντώνη Παγώνη και του δημάρχου Θήρας Νίκου Ζώρζου, εξετάστηκαν μια σειρά από προβλήματα που αντιμετωπίζει η Σαντορίνη, όπως η μείωση των  κρατήσεων σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές και η βιωσιμότητα στον κλάδο.

Από πλευράς της Ένωσης Ξενοδόχων Σαντορίνης εκφράστηκε η ανάγκη καλύτερης οργάνωσης στη διαχείριση του νησιού ως τουριστικού προορισμού με τη δημιουργία ενός D.M.O. (Destination Management Organization) ενώ συζητήθηκε, επίσης, το θέμα της προώθησης του νησιού.

Η συνάντηση έλαβε χώρα λίγες μέρες μετά την επιστροφή του κ. Παγώνη από την έκθεση ITB του Βερολίνου όπου τα μηνύματα ήταν ανάμεικτα.

«Η ζήτηση για τη χώρα μας βρίσκεται σε αύξηση της τάξης του 7-10%, ενώ τα προβλήματα που υπάρχουν κι οι "νωχελικές" κρατήσεις στη Σαντορίνη έστω και με κρατήσεις 'last minute' θεωρώ ότι θα ξεπεραστούν», τονίζει o ίδιος.

«Το κλίμα ήταν πολύ ευχάριστο στο ελληνικό περίπτερο, το οποίο είχε πολλή επισκεψιμότητα, υπάρχουν όμως αποκλίσεις στην προτίμηση μεταξύ των περιοχών στην Ελλάδα, και υπάρχουν προορισμοί που χρειάζονται βοήθεια, όπως η Σαντορίνη», προσθέτει ο ίδιος.

Από ναυαρχίδες του ελληνικού προορισμού, η Σαντορίνη και η Μύκονος έχουν γίνει το παράδειγμα προς αποφυγή στον κλάδο. Ο υπερβολικά μεγάλος αριθμός των επισκεπτών στους μήνες αιχμής δημιουργεί μια αρνητική εμπειρία που όχι μόνο απωθεί πολλούς εγχώριους παραθεριστές αλλά πλέον και ξένους.

Στην συνάντηση μεταξύ των δύο στα Φηρά, ένα ακόμα θέμα που συζητήθηκε ήταν η αντιμετώπιση των αρνητικών δημοσιευμάτων, ενώ το κύμα #NoMykonos εξαπλώθηκε πέρυσι, με χρήστες του ΤικΤοκ να συγκρίνουν την πολυκοσμία στο νησί το καλοκαίρι με μια επίσκεψη στο Λας Βέγκας την παραμονή της Πρωτοχρονιάς.

Τα καμπανάκια

Σύμφωνα με στοιχεία που κατέγραψαν οι αναλυτές της Square Lime, εταιρείας που ειδικεύεται στο hotel management, η «μεγάλη εικόνα» για τη χώρα φέτος είναι θετική με τις κρατήσεις να κινούνται ανοδικά. Όχι όμως για την Σαντορίνη και την Μύκονο.

Μελετώντας τα στοιχεία των κρατήσεων σε boutique ξενοδοχεία και βίλες, ο ρυθμός των κρατήσεων για Μύκονο και Σαντορίνη είναι χαμηλότερος σε σχέση με τον περσινό, στα επίπεδα του -7% από την αρχή του έτους.

Πλέον τα νησιά κινούνται σε δική τους αρνητική τροχιά, ωστόσο, δεν υπάρχουν εύκολες λύσεις που θα αντιστρέψουν το κλίμα καθώς ένα μεγάλο κομμάτι της δυσαρέσκειας έχει να κάνει με τις υποδομές που δεν αρκούν.

Υπενθυμίζεται ότι το 2023, η μείωση των ξένων επισκεπτών στο αεροδρόμιο της Σαντορίνης ανήλθε στο -8,7% (στους 743.154 ταξιδιώτες) και στη Μύκονο -5,2% (546.311).

Παράλληλα, επισημαίνει η Square Lime, η πορεία των κρατήσεων σε επίπεδο χώρας κυμαίνεται στο +8% από την αρχή του έτους, αν και εκτιμάται από παράγοντες της αγοράς ότι οι last minute κρατήσεις μπορεί να αλλάξουν την εικόνα.

Μελετώντας πιο αναλυτικά τα στοιχεία ανά περιοχή, για την Αθήνα καταγράφεται ένα πολύ καλό πρώτο δίμηνο Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου για το έτος, που κινείται στο +14% σε σχέση με πέρυσι, με την πρωτεύουσα να βρίσκεται στο +10% για το έτος.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

businessdaily-Andros-Island-Greece
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι Ολλανδοί τουρίστες συνεχίζουν να «ψηφίζουν» ελληνικούς προορισμούς

Στην εκδήλωση της Tourism Media & Events πραγματοποιήθηκαν Business to Business (B2B) συναντήσεις μεταξύ ελληνικών προορισμών, καθώς και εκπροσώπων ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων, με ολλανδικές επιχειρήσεις.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς θα αγοράσετε το... ένα έκτο μιας βίλας: Τι είναι το co-ownership

Οι επενδυτές έχουν τη δυνατότητα να αποκτούν μερίδιο σε μια πολυτελή κατοικία. Μοιράζονται το ποσό της επένδυσης και τα έξοδα της κατοικίας, ενώ τη γενικότερη φροντίδα αναλαμβάνει διαχειριστής.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ενισχύθηκε κατά 5% η επιβατική κίνηση σε 24 περιφερειακά αεροδρόμια

«Πρωταθλητής» καλοκαιριού στην επιβατική κίνηση το κρατικό αεροδρόμιο Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης» καθώς εξυπηρέτησε 4,61 εκατ. επιβάτες, ενώ το αεροδρόμιο Κάσου σημείωσε αύξηση 99,6% της επιβατικής κίνησης.
tourists_akropoli
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Προβληματισμός για την μικρή αύξηση των τουριστικών εισπράξεων το 2024

Τα πρόσφατα στοιχεία της ΤτΕ προβλημάτισαν τους επαγγελματίες του κλάδου, καθώς έδειξαν μείωση στις εισπράξεις του Ιουλίου, ωστόσο συνολικά στο επτάμηνο τα έσοδα ήταν αυξημένα κατά 4,9% στα 10,5 δισ. ευρώ.