ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φωτο: Nick Paleologos/ SOOC

Το μετρό θα ενώσει το Μενίδι με Γλυφάδα: Ποιο είναι το σχέδιο επέκτασης

Επί τάπητος τίθενται οι επόμενες επεκτάσεις του δικτύου μετρό της Αθήνας για να συνδέσουν πυκνοκατοικημένες περιοχές από το Μενίδι ως την Αθηναϊκή Ριβιέρα. Οι απαιτητικές διαδικασίες ωρίμανσης και η αναζήτηση πόρων.

Με τη δρομολόγηση εντός του 2024 της πρώτης επέκτασης της «κόκκινης» γραμμής του μετρό προς το Ίλιον, στο τραπέζι μπαίνουν οι επόμενες επεκτάσεις ώστε να φτάσει από τα βορειοδυτικά ως τα νότια προάστια της Αττικής, αθροίζοντας συνολικά 29 σταθμούς.

Η επέκταση της Γραμμής 2 προς το Μενίδι βρίσκεται σε φάση ωρίμανσης, ενώ σε προτεραιότητα μπαίνει η προετοιμασία για να φτάσει και ως τη Γλυφάδα, ολοκληρώνοντας τον αρχικό σχεδιασμό της γραμμής που διαμορφώθηκε πριν 25 χρόνια.

Πρώτο βήμα είναι η ολοκλήρωση μέσα στο 2024 του εν εξελίξει διαγωνισμού για την επέκταση με τρεις σταθμούς ως το Ίλιον, που αναμένεται να τροχοδρομήσει μέσα στην άνοιξη, περνώντας στη δεύτερη φάση.Ο διαγωνισμός ξεκίνησε στις αρχές του 2023. Επί του παρόντος, η Ελληνικό Μετρό βρίσκεται στη φάση της εξέτασης των φακέλων των τεσσάρων διεκδικητών του έργου των 682 εκατ. ευρώ: ΤΕΡΝΑ, Intrakat, Άβαξ-Ghella-Alstom, ΑΚΤΩΡ-Μυτιληναίος.

Αναμένοντας την περιβαλλοντική αδειοδότηση, η εταιρεία ολοκληρώνει τη σύνταξη των τευχών του β’ σταδίου, που περιλαμβάνουν την προμελέτη, την τεχνική περιγραφή, τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΜΠΕ)και τις προδιαγραφές του έργου. Η διάρκεια της κατασκευής της πρώτης επέκτασης, μετά από 11 χρόνια, καθώς οι τελευταίες παραδόσεις έγιναν το 2013, θα είναι 57 μήνες.

Οι τρεις σταθμοί μετά την Ανθούπολη που θα φέρουν τη Γραμμή 2 πιο κοντά στην πλήρη ανάπτυξή της θα βρίσκονται σε Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο, με μήκος γραμμής περίπου 4 χλμ.Θα εξυπηρετούν μία σειρά πυκνοκατοικημένων περιοχών της Δυτικής Αττικής. Εκτιμάται ότι θα έχει τουλάχιστον 67.000 επιβάτες ημερησίως. Εφόσον οι εξελίξεις κυλήσουν ομαλά και η σύμβαση υπογραφεί στις αρχές του 2025, το έργο μπορεί να κόψει κορδέλα μέσα στο 2031.

Το ταξίδι ως το Μενίδι

Αυτό το ορόσημο ανοίγει τον δρόμο για την κατασκευή και των επόμενων τριών σταθμών, που θα συμπληρώσουν το ένα άκρο της Γραμμής 2, μετά τον Άγιο Νικόλαο, σε Καματερό επί της οδού Φυλής, Ζεφύρι και Αχαρνές (κέντρο Μενιδίου). Στον σταθμό Ζεφύρι θα υπάρχει ανταπόκριση με τον προαστιακό σιδηρόδρομο. Η χάραξη του μελλοντικού έργου έχει ήδη προσδιορισθεί από την Ελληνικό Μετρό

Έχουν επίσης υλοποιηθεί οι τοπογραφικές μελέτες, μέχρι και τη διασταύρωση της Αττικής Οδού, ενώ το αμέσως επόμενο διάστημα αναμένεται να δημοπρατηθούν και οι υπολειπόμενες τοπογραφικές μελέτες, καθώς και οι σχετικές γεωλογικές, γεωφυσικές και γεωτεχνικές έρευνες και μελέτες.

Η επέκταση θα εξυπηρετεί τρεις μεγάλους δήμους της περιοχής: Αγίων Αναργύρων-Καματερού, Φυλής και Αχαρνών-Θρακομακεδόνων, που ξεπερνούν τους 210.000 κατοίκους.

Βεβαίως το «πράσινο φως» για την υλοποίηση του έργου θα δώσει η εξασφάλιση χρηματοδότησης. Δεδομένου ότι η ωρίμανσή του θα ολοκληρωθεί περί το 2027-2028, θα δρομολογηθεί η χρηματοδότηση της επέκτασης στην επόμενη προγραμματική περίοδο, δηλαδή στο ΕΣΠΑ 2028 -2034. Άρα το έργο δεν αναμένεται πριν τις αρχές της επόμενης δεκαετίας.

Επόμενο σταθμός: Γλυφάδα

Το «νότιο» άκρο της Γραμμής 2 θα φτάσει στην επόμενη φάση ως τη Γλυφάδα με νέα γραμμή 4,4 χλμ. και τρεις σταθμούς. Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται πως θα ανέλθει σε 350 εκατ. ευρώ. Η συγκοινωνιακή μελέτη έχει αναδείξει ως προτιμητέα λύση η επέκταση αυτή να οδεύσει αρχικά στην Άνω Γλυφάδα στην περιοχή της πλατείας Μακεδονίας κι εν συνεχεία ο επόμενος σταθμός να χωροθετηθεί στη διασταύρωση της λεωφόρου Βουλιαγμένης με την οδό Λαμπράκη. Ο καταληκτικός σταθμός θα είναι στην κεντρική περιοχή της Γλυφάδας, πλησίον της πλατείας Αγίου Κωνσταντίνου.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εργασίες - «μπαλώματα» στο μετρό, επειδή λεφτά... δεν υπάρχουν

Ο χρόνος θαμπώνει την εικόνα του πιο αξιόπιστου μέσου μετακίνησης στην Αθήνας, αλλά είναι δύσκολη η εξεύρεση των πόρων για τις οριστικές λύσεις στην έλλειψη συρμών και στην αναβάθμιση σταθμών και υποδομών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετ' εμποδίων και καθυστερήσεων η νέα επέκταση του μετρό στο Ίλιον

Ο διαγωνισμός για την επέκταση προς Ίλιον δεν έχει περάσει εδώ και ενάμιση χρόνο στη δεύτερη φάση. Επόμενα βήματα η σύνδεση με το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και οι επεκτάσεις προς τα βόρεια.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Φθορές σε ράγες του μετρό, αρχίζουν έργα για ενίσχυση της ασφάλειας

Διαγωνισμό ύψους 4,89 εκατ. ευρώ για την αντικατάσταση των φθαρμένων γραμμών του μετρό υλοποιεί η ΣΤΑ.ΣΥ., ενώ θα τεστάρει μέσω σεναρίων φωτιάς τα συστήματα της σήραγγας από Μοναστηράκι ως Αττική.