ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
cosmetics
Πηγή : Shutterstock

Τζίρος 1,3 δισ. στα καλλυντικά το 2023 και ανάπτυξη 4% - 7% για το 2024

Η αύξηση στις τιμές των πρώτων υλών και στην τελική τιμή των προϊόντων περιποίησης φρενάρει την αναμενόμενη ενίσχυση του τζίρου για φέτος στην αγορά καλλυντικών τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς.

Συγκρατημένη αισιοδοξία για την εξέλιξη του τζίρου στην εγχώρια αγορά καλλυντικών και προϊόντων περιποίησης εκφράζεται για το τρέχον έτος, στον απόηχο μίας χρονιάς που εμφάνισε σχετική επιβράδυνση της κατανάλωσης, ειδικά το τελευταίο τετράμηνο. Σύμφωνα με στοιχεία του Πανελληνίου Συνδέσμου Βιομηχάνων & Αντιπροσώπων Καλλυντικών & Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ), για το 2024 ο μέσος ρυθμός ανάπτυξης για την εγχώρια αγορά εκτιμάται ότι θα κυμανθεί μεταξύ 4% και 7%, ακολουθώντας εν πολλοίς τις εκτιμήσεις για την εξέλιξη της διεθνούς αγοράς. Σε ό,τι αφορά το 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΠΣΒΑΚ, ο τζίρος στην αγορά διευρύνθηκε σε 1,3 δισ ευρώ, καταγράφοντας σημαντική θετική μεταβολή σε σχέση με το 2022, παρά την στροφή αρκετών καταναλωτών σε πιο προσιτές επιλογές προϊόντων και στην ιδιωτική ετικέτα

Η σχετικά μετριοπαθής εκτίμηση για την πορεία της κατανάλωσης το 2024 αποδίδεται σε σημαντικό βαθμό στην αύξηση των τιμών τόσο των πρώτων υλών όσο και των τελικών προϊόντων μέσα στο 2023, καθώς και στην αύξηση του κόστους διαβίωσης που συμπιέζει το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΠΣΒΑΚ, οι τιμές των καλλυντικών κατέγραψαν μέση αύξηση που κυμάνθηκε μεταξύ 6% και 7% την χρονιά που πέρασε, στοιχείο που ώθησε τον Σύνδεσμο στην προς τα κάτω αναθεώρηση των προβλέψεων του για το τρέχον έτος, στη βάση μίας αναμενόμενης εκ νέου αύξησης του κόστους των πρώτων υλών, δεδομένης και της αναταραχής στην Ερυθρά Θάλασσα, η οποία επηρεάζει την εφοδιαστική αλυσίδα.

Σε ό,τι αφορά το 2023, μελέτη της Convert Group πιστοποιεί αύξηση των πωλήσεών των online φαρμακείων κατά 4% συγκριτικά με το 2022, με τον συνολικό τους τζίρο να αγγίζει τα 283 εκατ ευρώ. Σημειώνεται ότι το μερίδιο αγοράς τους στη συνολική αγορά καλλυντικών υπολογίζεται κοντά στο 15%, βαίνοντας διευρυνόμενο. Σύμφωνα με την ίδια ανάλυση, τον περασμένο Σεπτέμβριο προέκυψε αιφνίδια μεταβολή στην αγορά, με το τελευταίο τετράμηνο να καταγράφεται κάμψη των πωλήσεων της τάξεως του 8% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022, γεγονός που αποδίδεται εν πολλοίς στην εναρμόνιση της αγοράς με τις οδηγίες του υπουργείου Ανάπτυξης, σχετικά με τον τρόπο αναγραφής των εκπτώσεων και προωθητικών ενεργειών στα φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα. Τα online φαρμακεία είχαν πάντα εκπτωτικό προσανατολισμό στην εμπορική τους πολιτική, με αποτέλεσμα να υποστούν τη σχετική κάμψη.

Τα προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας κατέγραψαν πάντως τη μεγαλύτερη αύξηση σε αξία ηλεκτρονικών αγορών την χρονιά που πέρασε μέσα από το συγκεκριμένη κανάλι, με θετική μεταβολή 6% σε σχέση με το 2022, ενώ ακολούθησαν τα συμπληρώματα διατροφής και οι βιταμίνες, με αύξηση 3%. Η ανάλυση της Convert πιστοποιεί επίσης την συγκράτηση των προωθητικών ενεργειών στα online φαρμακεία, σε όλη την διάρκεια του 2023, καθώς προτεραιότητα αποτέλεσε η διατήρηση του -σχετικά χαμηλού- περιθωρίου κέρδους, με αποτέλεσμα η μέση έκπτωση επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής να συγκρατηθεί σε 38% από 42% που ήταν το 2022.

Σε ό,τι αφορά τη διεθνή αγορά καλλυντικών, η μέση ποσοστιαία ανάπτυξη για την τετραετία 2024-2028 εκτιμάται ότι θα συγκρατηθεί σε 4,43%, σύμφωνα με τα στοιχεία της Statista, με τον τζίρο να εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 100 δισ δολάρια φέτος. Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι το 71% επί του συνόλου του εκτιμώμενου τζίρου θα κατευθυνθεί σε καλλυντικά που δεν εμπίπτουν στην κατηγορία των πολυτελών ειδών (non luxury), αναδεικνύοντας μία πολύ σημαντική τάση στην διεθνή αγορά. Τα στοιχεία της Statista αναδεικνύουν τις Ηνωμένες Πολιτείες ως τη σημαντικότερη χώρα για τον κλάδο των καλλυντικών, με τις πωλήσεις για φέτος να εκτιμάται ότι θα ανέλθουν σε 20 δισ δολάρια, ακολουθούμενες από την Κίνα και την Ιαπωνία, με αξία αγοράς 16 δισ και 7,5 δισ δολάρια αντιστοίχως.

Το απρόβλεπτο διεθνές περιβάλλον και για την αγορά καλλυντικών φέτος αντικατοπτρίστηκε και στα αποτελέσματα των μεγάλων ομίλων του κλάδου. Ειδικότερα, τα αποτελέσματα του γαλλικού κολοσσού L’Oreal για το 2023 πιστοποιούν την επιβράδυνση στην κατανάλωση για την κατηγορία των καλλυντικών που εμπίπτουν στην κατηγορία πολυτελείας, με τον κλάδο L’Oreal Luxe να σημειώνει αμελητέα μεταβολή 0,4% το τελευταίο τρίμηνο του 2023, συγκριτικά με το 2022. Συνολικά ο όμιλος πέτυχε αύξηση τζίρου κατά 6% το τρίμηνο, απογοητεύοντας ωστόσο τους αναλυτές που ανέμεναν θετική μεταβολή κοντά στο 10%.

Σημείο προβληματισμού αποτέλεσε για τη χρονιά που πέρασε η αγορά της Ασίας και το συνακόλουθο travel retail στην περιοχή, με τις πωλήσεις στην Βόρεια Ασία να υποχωρούν κατά 9,9% το τελευταίο τρίμηνο και κατά 5,8% στο σύνολο του έτους. Συνολικά πάντως, ο όμιλος αύξησε τις πωλήσεις του κατά 11% το 2023, στα 41,1 δισ ευρώ, με βασικό αναπτυξιακό μοχλό την κατηγορία των δερμοκαλλυντικών, τα οποία ενίσχυσαν τον τζίρο τους διεθνώς κατά 20% το τέταρτο τρίμηνο του έτους και κατά 25% στο σύνολο του 2023.

Αντίστοιχα, ο όμιλος Coty πέτυχε σημαντική αύξηση τζίρου το πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης, ωστόσο κατέγραψε μείωση κερδοφορίας. Οι πωλήσεις του ενισχύθηκαν κατά 16% συγκριτικά με πέρσι, αγγίζοντας τα 3,36 δισ δολάρια, με την κατηγορία Prestige να ενισχύεται κατά 18%, χάριν στην ανάκαμψη των πωλήσεων των αρωμάτων, και τα ευρείας διανομής προϊόντα Consumer Beauty να ακολουθούν με θετική μεταβολή 7%. Παρά ταύτα, τα περιθώρια μεικτού κέρδους υποχώρησαν κατά 40 μονάδες βάσης, σε 65,1% για το δεύτερο τρίμηνο, και κατά 5 μονάδες βάσης στο εξάμηνο, αγγίζοντας το 64,3%. Έτσι, τα καθαρά κέρδη της Coty υποχώρησαν σε 177,6 εκατ ευρώ το δεύτερο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, από 235 εκατ ευρώ πέρσι, και σε 175 εκατ δολαρια το πρώτο εξάμηνο φέτος από 360 εκατ ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

cosmetics
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ρεκόρ στις πωλήσεις των καλλυντικών φέρνουν τουρισμός και e-commerce

Η φετινή χρονιά θα κλείσει με ρεκόρ πωλήσεων στα καλλυντικά, ειδικά μέσω των φαρμακείων, εξέλιξη που αποδίδεται σε σημαντικό βαθμό στις αυξημένες τουριστικές ροές αλλά και στην εκτίναξη του ηλεκτρονικού εμπορίου.
cosmetics
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στα ύψη οι εξαγωγές καλλυντικών, θα ανέλθουν φέτος σε 600 εκατ.

Με ρυθμό ανάπτυξης 3,5% προβλέπεται ότι θα κινηθεί η ελληνική αγορά καλλυντικών το 2023, πρωταγωνιστούν στην αύξηση πωλήσεων τα φαρμακεία. Ανατιμήσεις λόγω της αύξησης τιμών στις πρώτες ύλες, αλλά και συνέχιση προσφορών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καλύπτει το 2022 η αγορά καλλυντικών τις απώλειες από το 2020

Ο τζίρος στην εγχώρια αγορά καλλυντικών ενισχύεται κατά 8% φέτος συγκριτικά με πέρσι, ενώ για το 2022 οι πωλήσεις εκτιμάται ότι θα αυξηθούν περαιτέρω κατά 5,8%. Έμφαση των ελληνικών εταιρειών στις εξαγωγές.