ΓΔ: 2067.66 -0.35% Τζίρος: 39.21 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:46:35
Γιάννης Χατζηθεοδοσίου πορτραίτο
Ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών με φόντο το λογότυπο.

Σχεδόν 200.000 κοντέινερ δεν έχουν έρθει στον Πειραιά λόγω Χούθι

Στις αιτίες που μπορεί να οδηγήσουν σε νέες αυξήσεις των τιμών των προϊόντων αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών Γιάννης Χατζηθεοδοσίου.

Οι ανατιμήσεις στο κόστος εμπορευμάτων λόγω του αυξημένου κινδύνου διέλευσης από τη Διώρυγα του Σουέζ, εξαιτίας των επιθέσεων των Χούθι της Υεμένης, άρχισαν να γίνονται αισθητές σε όλο τον κόσμο με την Ελλάδα και το λιμάνι του Πειραιά να μην μένει ανεπηρέαστο, όπως ανέφερε σε δηλώσεις στην ΕΡΤ, ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών Γιάννης Χατζηθεοδοσίου.

«Αυτή τη στιγμή, περίπου, 200.000 κοντέινερ δεν έχουν έρθει στον Πειραιά λόγω του αποκλεισμού (της διώρυγας του Σουέζ) και ουσιαστικά αυτό που υποχρεώνονται τα πλοία αυτά είναι να κάνουν τον περίπλου της Αφρικής, κάτι που σημαίνει 15 έως 20 μέρες καθυστέρηση» εξήγησε ο κ. Χατζηθεοδοσίου.

Ο πρόεδρος δήλωσε ότι η καθυστέρηση αυτή εκτός από τον μεγαλύτερο χρόνο παράδοσης έχει επιπτώσεις και στο κόστος μεταφοράς σημειώνοντας ότι κάθε κοντέινερ επιβαρύνεται πλέον με 6.000 δολάρια αλλά και αυξημένα ασφάλιστρα.

Ο ίδιος εκτίμησε ότι αν δεν βρεθεί άμεσα λύση, υπάρχει κίνδυνος αφενός για μεγάλες καθυστερήσεις και άρα έλλειψη προϊόντων και αφετέρου για μεγάλη αύξηση των τιμών των εισαγόμενων προϊόντων λόγω της επιβάρυνσης στα ναύλα αλλά και στα ασφάλιστρα.

Όπως εξήγησε, το 40% των εισαγωγών της χώρας μας προέρχονται από την Άπω Ανατολή και αφορούν κυρίως ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη, ρουχισμό κ.ά.

Επιπτώσεις πιθανόν να υπάρξουν και στις τιμές των καυσίμων, όπως ανέφερε, καθώς ένα μεγάλο ποσοστό του πετρελαίου που φτάνει στην Ευρώπη περνάει από τα στενά του Σουέζ.

«Η αύξηση και ο πληθωρισμός θα είναι παντού» σημείωσε ο κ. Χατζηθεοδοσίου

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Λιμάνι Πειραιά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Συναγερμός στη Μαρίνα Ζέας: Πυρκαγιά σε σκάφος βύθισε τέσσερα ακόμη σκάφη

Η πυρκαγιά σε σκάφος στη Μαρίνα Ζέας εξαπλώθηκε ταχύτατα, οδηγώντας στη βύθιση τεσσάρων σκαφών. Λιμενικό και Πυροσβεστική έθεσαν φράγματα αντιρρύπανσης, ενώ διερευνώνται τα αίτια.
Λιμάνι Πειραιά πλοία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πυρκαγιά στη Μαρίνα Ζέας εξαπλώθηκε σε σκάφη προκαλώντας τρεις βυθίσεις

Η πυρκαγιά που ξέσπασε τα ξημερώματα σε ελλιμενισμένο σκάφος στη Μαρίνα Ζέας εξαπλώθηκε σε γειτονικά σκάφη, οδηγώντας στη βύθιση τριών, ενώ οι πυροσβεστικές δυνάμεις συνεχίζουν τις προσπάθειες κατάσβεσης.
Πανεπιστήμιο Αθηνών κτίριο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Φοιτητές ΕΚΠΑ Διαχείρισης Λιμένων επισκέφθηκαν την Επιτροπή Ανταγωνισμού

Φοιτητές του τμήματος Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας επισκέφθηκαν την Επιτροπή Ανταγωνισμού, ενημερώθηκαν για τη λειτουργία της και για την κλαδική έρευνα στην ακτοπλοΐα, στο πλαίσιο πανελλήνιας συνεργασίας.
Βασίλης Κικίλιας στο γραφείο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Συνάντηση Κικίλια - Ρίξι στο Κάιρο για ενίσχυση της ναυτιλιακής συνεργασίας

Ο Βασίλης Κικίλιας συναντήθηκε στο Κάιρο με τον Ιταλό Υφυπουργό Μεταφορών Edoardo Rixi, συζητώντας την ενίσχυση της συνεργασίας Ελλάδας–Ιταλίας στη ναυτιλία και στις θαλάσσιες μεταφορές.
Βασίλης Κικίλιας ομιλία
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Β. Κικίλιας: Ενισχύεται η συνεργασία μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας στη ναυτιλία

Ελλάδα και Ιταλία ενισχύουν τη συνεργασία τους στη ναυτιλία, σύμφωνα με συνάντηση του Βασίλη Κικίλια και του Ιταλού Υφυπουργού Edoardo Rixi στο Κάιρο, δίνοντας έμφαση στην ανταγωνιστικότητα και την κοινή τους παρουσία στη Μεσόγειο.
Βασίλης Κικίλιας στο γραφείο
ΔΙΕΘΝΗ

Συνάντηση Κικίλια-Badawi στο Κάιρο για ναυτιλιακή & ενεργειακή συνεργασία

Ο Βασίλης Κικίλιας συναντήθηκε στο Κάιρο με τον Υπουργό Πετρελαίου της Αιγύπτου Karim Badawi, συζητώντας τη συνεργασία Ελλάδας-Αιγύπτου στη ναυτιλία και ενέργεια και τονίζοντας το ρόλο του ελληνικού εμπορικού στόλου στο LNG.