ΓΔ: 1399.66 0.65% Τζίρος: 127.25 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:04 DATA
Φώτο: Shutterstock

Πάτησαν γκάζι οι μεταφορές προϊόντων στο δεύτερο εξάμηνο του 2023

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, αυξήθηκαν τα φορτία στις κατηγορίες των εμπορευματοκιβωτίων και εκείνων που βρίσκονται σε παλέτες. Στη Β. Ελλάδα πραγματοποιήθηκε το 37,3% των εκφορτώσεων.

Αύξηση 8% καταγράφηκε στο βάρος των φορτίων/εμπορευμάτων που διακινήθηκαν με φορτηγά οχήματα ταξινομημένα στην Ελλάδα το β' τρίμηνο εφέτος σε σχέση με το β' τρίμηνο του 2022. Ειδικότερα, το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν με φορτηγά εθνικών και διεθνών μεταφορών ανήλθε σε 77.760,4 χιλιάδες τόνους, έναντι 71.974,2 χιλιάδων τόνων το β' τρίμηνο του 2022. Τα τονοχιλιόμετρα ανήλθαν σε 5.194.111,1 χιλιάδες, σημειώνοντας μείωση 0,4% σε σχέση με β' τρίμηνο του 2022 οπότε είχαν ανέλθει σε 5.216.951,4 χιλιάδες.

Σύμφωνα, επίσης, με τα αποτελέσματα της έρευνας της ΕΛΣΤΑΤ για τις εμπορευματικές μεταφορές, σε ό,τι αφορά στον τύπο φορτίου με τόπο φόρτωσης την Ελλάδα (είδος συσκευασίας μεταφοράς εμπορευμάτων), από την άποψη του βάρους των μεταφερθέντων φορτίων παρατηρείται αύξηση στις κατηγορίες «Εμπορευματοκιβώτια», «Εμπορεύματα σε παλέτες», «Κινητές, αυτοκινούμενες μονάδες» και «Λοιπές κατηγορίες συσκευασίας», με σημαντικότερη σε απόλυτες τιμές στην κατηγορία «Εμπορευματοκιβώτια» κατά 2.867,6 χιλ. τόνους. Ενώ μείωση σε απόλυτες τιμές παρατηρείται στην κατηγορία «Υγρά χύμα (χωρίς μονάδα εμπορευμάτων)» κατά 927,7 χιλ. τόνους.

Από την άποψη των τονοχιλιομέτρων, αύξηση παρατηρείται στις κατηγορίες «Κινητές, αυτοκινούμενες μονάδες» και «Λοιπές κατηγορίες συσκευασίας» με σημαντικότερη αύξηση σε απόλυτες τιμές στην κατηγορία «Λοιπές κατηγορίες συσκευασίας» κατά 145.551,9 χιλ. τονοχιλιόμετρα. Ενώ μείωση σε απόλυτες τιμές παρατηρείται στις κατηγορίες «Υγρά χύμα (χωρίς μονάδα εμπορευμάτων)» κατά 60.088,0 χιλ. τονοχιλιόμετρα και «Εμπορευματοκιβώτια» κατά 31.880,4 χιλ. τονοχιλιόμετρα.

Κατά Μεγάλη Γεωγραφική Περιοχή από την άποψη του βάρους των φορτίων και των διανυθέντων τονοχιλιομέτρων, ποσοστό 37,3% των φορτώσεων πραγματοποιήθηκε στη Βόρεια Ελλάδα σημειώνοντας αύξηση 18,8% το β' τρίμηνο του 2023 σε σύγκριση με το β' τρίμηνο του 2022. Κατά τη σύγκριση της ιδίας χρονικής περιόδου, η μεγαλύτερη αύξηση παρουσιάστηκε στη Αττική κατά 22,4%.

Τέλος, οι περισσότερες εκφορτώσεις (ποσοστό 37,4%) πραγματοποιήθηκαν στη Βόρεια Ελλάδα, σημειώνοντας αύξηση 21,4% σε σύγκριση με το β' τρίμηνο του 2022. Κατά τη σύγκριση της ιδίας χρονικής περιόδου, η μεγαλύτερη αύξηση παρουσιάστηκε στην Αττική κατά 21,6%.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αναγκαία η ανάβαθμιση των υποδομών για την εκτόξευση των logistics

Όπως αναφέρθηκε στην Prodexpo, χρειάζονται περισσότερες περιοχές που να ακολουθούν τα ευρωπαϊκά πρότυπα και οι μισθωτές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν πιο υψηλά μισθώματα για πράσινα logistics.