ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φωτο: Shutterstock

Σε ισχύ από σήμερα, εκ νέου, ο Δακτύλιος - Ποια οχήματα εξαιρούνται

Ο Δακτύλιος θα ισχύσει έως και τις 22 Ιουλίου 2022, ενώ «ελεύθερα» κινούνται ηλεκτρικά οχήματα, οχήματα με εκ κατασκευής χρήση φυσικού αερίου, υβριδικά και τα EURO 5 και EURO 6, που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα πάνω από 120 g/km.

Επιστρέφει, μετά από 2 χρόνια, ο Δακτύλιος σε μια προσπάθεια να αποσυμφορηθεί η κίνηση στο κέντρο της Αθήνας. Από σήμερα Δευτέρα 25 Οκτωβρίου μέχρι και την Παρασκευή 22 Ιουλίου 2022, επανέρχονται τα περιοριστικά μέτρα της κυκλοφορίας των οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας.

  • Ελεύθερα θα μπορούν να κινούνται όλα τα αυτοκίνητα με το σύστημα των μονών - ζυγών, τα ΤΑΧΙ και οι εξαιρέσεις οχημάτων.
  • Οι υπόλοιποι οδηγοί θα πρέπει να είναι προσεκτικοί με τα όρια του Δακτυλίου καθώς η παράβαση θα τιμωρείται με πρόστιμο 100 ευρώ.

Οι ημέρες και ώρες ισχύος του Δακτυλίου είναι οι εξής:

  • Δευτέρα έως Πέμπτη, ώρες 07:00 έως 20:00, Παρασκευή, ώρες 07:00 έως 15:00.
  • α Σάββατα, τις Κυριακές, τις επίσημες αργίες, καθώς και τις ημέρες που πραγματοποιείται απεργία των εργαζομένων σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, τα μέτρα δεν ισχύουν.

Τα όρια του δακτυλίου - Οχήματα που κυκλοφορούν

Τα όρια του Μικρού Δακτυλίου ορίζονται από τις παρακάτω οδούς και λεωφόρους:

  • Λ. Αλεξάνδρας - Ζαχάρωφ - Λ. Μεσογείων - Φειδιππίδου - Μιχαλακοπούλου - Σπ. Μερκούρη - Βρυάξιδος - Υμηττού - Ηλ. Ηλιού - Αμβρ. Φραντζή - Λ. Ανδρ. Συγγρού - Χαμοστέρνας - Πειραιώς - Ιερά Οδός - Λ. Κωνσταντινουπόλεως - Αχιλλέως - Πλ. Καραϊσκάκη - Καρόλου - Μάρνη - 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) - Λ. Αλεξάνδρας.

Στις οριακές λεωφόρους και οδούς του Μικρού Δακτυλίου τα μέτρα περιορισμού δεν ισχύουν.

Στις οδούς και λεωφόρους που περικλείονται από τον Μικρό Δακτύλιο επιτρέπεται μόνο η εκ περιτροπής κυκλοφορία των Ι.Χ.Ε. αυτοκινήτων, καθώς και των Ι.Χ.Φ. αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης με μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος (ΜΑΜΦΟ) μέχρι 2,2 τόνους, με βάση το τελευταίο ψηφίο του αριθμού κυκλοφορίας τους (μονά - ζυγά).

Εξαιρέσεις: Φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα, Μόνιμοι κάτοικοι κέντρου - Γιατροί - φυσικοθεραπευτές - ΑΜΕΑ

Ανεξαρτήτως μονών-ζυγών επιτρέπεται να κυκλοφορούν τα αυτοκίνητα EURO 6 εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 120 g/km, καθώς και όλα τα οχήματα τεχνολογίας, ηλεκτρικά, υβριδικά, φυσικού αερίου εκ κατασκευής και οχήματα υγραερίου εκ κατασκευής. Οι κάτοχοι των συγκεκριμένων αυτοκινήτων θα εκδίδουν ψηφιακά μέσω του daktylios.gov.gr το ειδικό σήμα για την ελεύθερη κυκλοφορία στον δακτύλιο της Αθήνας.

Σημειώνεται, πως δεν μπαίνουν πλέον ελεύθερα στο Δακτύλιο όλα τα EURO 5 οχήματα, αλλά και τα EURO 6, που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα πάνω από 120 g/km.

Οι μόνιμοι κάτοικοι του κέντρου της Αθήνας, με μόνιμη κατοικία εντός του ορίου του δακτυλίου έχουν τη δυνατότητα εισόδου και εξόδου από αυτόν ελεύθερα αρκεί να προμηθευτούν την ειδική κάρτα που χορηγείται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου Αθηναίων. Τα αυτοκίνητα αυτά, θα κινούνται στις προκαθορισμένες ζώνες αναλόγως του τόπου κατοικίας του κατόχου, χρησιμοποιώντας τη συντομότερη διαδρομή από και προς την κατοικία του (για είσοδο/έξοδο στον και από το δακτύλιο).

Το δικαίωμα ελεύθερης διέλευσης από τον Δακτύλιο θα απολαμβάνουν τα οχήματα ιατρών (με το ειδικό σήμα), φυσιοθεραπευτών, αναπήρων πολέμου, αυτοκίνητα που οδηγούνται από ή μεταφέρουν ΑΜΕΑ ή ασθενείς που χρήζουν συχνής θεραπείας (π.χ. νεφροπαθείς, καρκινοπαθείς, άτομα με πολιομυελίτιδα ή ΑΜΕΑ). Παράλληλα θα μπορούν να εισέρχονται στα όρια του δακτυλίου αυτοκίνητα μεταφοράς φαρμάκων και ευαίσθητων ιατρικών υλικών.

Εξαιρέσεις ισχύουν για αυτοκίνητα κρατικών υπηρεσιών, ΟΤΑ, Οργανισμών ή επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας με ειδικούς αριθμούς κυκλοφορίας ή με εμφανή σήματα των υπηρεσιών αυτών, για τους επικεφαλής ξένων διπλωματικών αποστολών, εκπροσώπων του Τύπου με περιορισμό ανά ΜΜΕ κα. Δραστική περικοπή των εξαιρέσεων έχουμε πλέον στις άδειες των κομμάτων, βουλευτών, ευρωβουλευτών, υπουργών, υφυπουργών, γενικών γραμματέων κλπ, προκείμενου να δώσουν το «καλό παράδειγμα».

Οι άδειες ελεύθερης κυκλοφορίας στο δακτύλιο (που δεν σχετίζονται με τον τύπο του οχήματος αλλά με ιδιότητα του οδηγού τους) χορηγούνται μετά από αίτηση των δικαιούχων προς τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής.

Σημειώνεται πως οι ειδικές άδειες κυκλοφορίας για τον δακτύλιο, που είχαν χορηγηθεί από τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής για την περίοδο 2019-2020 εξακολουθούν να ισχύουν έως την Παρασκευή 26-11-2021, οπότε και οι δικαιούχοι θα πρέπει να προμηθευτούν τις καινούργιες.

Αλλαγές στα δρομολόγια του ΟΑΣΑ

Ο ΟΑΣΑ θα παρακολουθεί συστηματικά τη λειτουργία του δικτύου με επόπτες που θα ελέγχουν την κίνηση στις λεωφορειακές γραμμές, αλλά και μέσω των συστημάτων τηλεματικής και ηλεκτρονικού εισιτηρίου που διαθέτει.

Κατ' αυτόν τον τρόπο και εφόσον απαιτηθεί, δύναται να προβεί σε βελτιωτικές παρεμβάσεις και να προσαρμόζει δυναμικά τα δρομολόγια, στις γραμμές εκείνες που παρουσιάζονται φαινόμενα συνωστισμού.

Παράλληλα, όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση του Οργανισμού, βρίσκεται ήδη σε συνεχή επαφή με την Τροχαία, για τη διαρκή αστυνόμευση των λεωφορειολωρίδων, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η ομαλή ροή των λεωφορείων, να τηρούνται οι προβλεπόμενες χρονοαποστάσεις και κατά συνέπεια να εξυπηρετούνται οι επιβάτες με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Σε ό,τι αφορά το δίκτυο της ΣΤΑΣΥ, έγιναν όλες οι απαιτούμενες ενέργειες προκειμένου να βελτιωθούν οι χρονοαποστάσεις, ιδιαίτερα κατά τις ώρες αιχμής. Συγκεκριμένα, εξασφαλίστηκε η μέγιστη δυνατή διαθεσιμότητα συρμών, ώστε οι χρονοαποστάσεις στη γραμμή 1 να διαμορφώνονται στα 6 λεπτά τις ώρες αιχμής, στη γραμμή 2 στα 4,5 λεπτά και στη γραμμή 3 στα 4 λεπτά.

Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ στο πλαίσιο της διαρκούς βελτίωσης των συγκοινωνιακών υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό, έχει αυξήσει σημαντικά τον αριθμό των διαθέσιμων οχημάτων στο δίκτυό του.

Συγκεκριμένα, από τον Σεπτέμβριο του 2021 κυκλοφορούν καθημερινά στο δίκτυο άνω των 1.300 οχημάτων, έναντι 1.000 περίπου οχημάτων τον Σεπτέμβριο του 2020. Η αύξηση στον αριθμό των λεωφορείων έγινε στοχευμένα σε γραμμές του δικτύου, στις οποίες διαπιστώθηκε, από τον ΟΑΣΑ, ιδιαίτερη επιβάρυνση κατά τις ώρες αιχμής, με στόχο την ενίσχυση των προγραμματισμένων δρομολογίων. Ενδεικτικά αναφέρονται οι εξής γραμμές:

  • 7 Ζάππειο - Άνω Πατήσια (ΚΥΚΛΙΚΗ)
  • 21 Νίκαια - Π. Ράλλη - Ομόνοια (ΚΥΚΛΙΚΗ)
  • 054 Περισσός -Λαμπρινή - Ομόνοια (ΚΥΚΛΙΚΗ)
  • 242 Στ. Κατεχάκη - Πολυτεχνειούπολη (ΚΥΚΛΙΚΗ) Σχολ.
  • 250 Πανεπιστημιούπολη - Στ. Ευαγγελισμού (ΚΥΚΛΙΚΗ) Σχολ.
  • 732 Ίλιον - Αγ. Φανούριος - Ακαδημία (ΚΥΚΛΙΚΗ)
  • 608 Γαλάτσι - Ζωγράφου
  • 550 Π. Φάληρο - Κηφισιά

Ως εκ τούτου, και παρά την παράλληλη σημαντική αύξηση της κινητικότητας των πολιτών, η πληρότητα άνω του 65%, στα οχήματα σε ώρες αιχμής, διατηρείται σε χαμηλά ποσοστά (2%-3%) επί του συνόλου των δρομολογίων.

Πώς εκδίδεται το ειδικό σήμα

Εντός του δακτυλίου της Αθήνας μπορούν από σήμερα Δευτέρα 25 Οκτωβρίου να κυκλοφορούν οι οδηγοί που μπήκαν στο daktylios.gov.gr και εξέδωσαν το ειδικό σήμα.

Οι βασικές προϋποθέσεις για όσους δικαιούνται το «πάσο» είναι όταν το όχημά τους είναι:

  • ηλεκτρικό
  • εκ κατασκευής φυσικού αερίου ή υγραερίου
  • υβριδικό
  • κατηγορίας Euro 6 που εκπέμπει κάτω από 120 gr CO2.

Τι ακριβώς θα χρειαστούν:

  • τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης στο TAXISnet
  • τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος
  • τον ΑΦΜ του ιδιοκτήτη/εταιρίας που ανήκει το όχημα

Το ειδικό σήμα φέρει μοναδικό αναγνωριστικό αριθμό επαλήθευσης, με σκοπό την επαλήθευση του περιεχομένου του εγγράφου. Στην περίπτωση που δεν εκδίδεται το σήμα αν και οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων ανήκουν στις παραπάνω κατηγορίες, θα πρέπει να επικοινωνήσουν στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected]. Παράλληλα, λειτουργεί και σχετικό link που αφορά στις άδειες εισόδου μόνιμων κατοίκων του δήμου Αθηναίων στο δακτύλιο.

Να υπενθυμίσουμε ότι η νέα υπηρεσία που σχεδίασαν τα υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Υποδομών και Μεταφορών και υλοποίησε το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ - GRNET), εποπτευόμενος φορέας του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αποσκοπεί στη διευκόλυνση των οδηγών και την διασφάλιση της γνησιότητας των σχετικών αδειών. Έτσι, τα νέα ειδικά σήματα εκδίδονται ψηφιακά, γρήγορα, εύκολα και με απόλυτη διαφάνεια.

Ο έλεγχος για το αν το όχημα υπάγεται σε κάποια από τις παραπάνω κατηγορίες γίνεται αυτόματα και, εφόσον διαπιστωθεί ότι το όχημα πληροί τις προδιαγραφές, το ειδικό σήμα εκδίδεται επιτόπου σε μορφή pdf. Τέλος, ο ενδιαφερόμενος οφείλει είτε να το εκτυπώσει, είτε να το αποθηκεύσει στο κινητό του τηλέφωνο, ώστε να το επιδεικνύει σε κάθε σχετικό έλεγχο της Τροχαίας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για τον 41ο Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας

Οι ρυθμίσεις θα ισχύσουν κατά μήκος της Μαραθώνιας διαδρομής, περιοχής των Δήμων: Μαραθώνος, Ραφήνας -Πικερμίου, Παλλήνης – Γέρακα, Παιανίας – Γλυκών Νερών, Αγίας Παρασκευής, Χολαργού – Παπάγου, Χαλανδρίου, Φιλοθέης – Ψυχικού και Αθηναίων.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Β. Οικονόμου: Ο Δήμος Μαραθώνα συνδέεται με αστική συγκοινωνία

«Ένα αίτημα δεκαετιών έγινε πράξη από τη Κυβέρνηση Μητσοτάκη και νιώθω υπερήφανος πως συνέβαλα σε αυτή την θετική εξέλιξη για τους πολίτες του Δήμου Μαραθώνα» ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών.