Το χαμηλότερο κόστος χρήσης αυτοκινήτου στην Ευρώπη έχει η Ελλάδα σύμφωνα με έρευνα της LeasePlan, τόσο για τα συμβατικά όσο και τα ηλεκτρικά οχήματα. Χαρακτηριστικά το μέσο μηνιαίο κόστος χρήστης χρήσης στην Ελλάδα φτάνει τα 440 ευρώ ενώ για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι στα 656 ευρώ.
H LeasePlan, δημοσίευσε τον ετήσιο Δείκτη Κόστους Αυτοκινήτου (Car Cost Index), σύμφωνα με τον οποίο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πιο ανταγωνιστικό κόστος χρήσης από ποτέ σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες
Το Car Cost Index της LeasePlan αποτελεί μια γενική ανάλυση του κόστους χρήσης ενός μικρού έως μεσαίου μεγέθους αυτοκινήτου σε 18 ευρωπαϊκές χώρες. Στον υπολογισμό, συμπεριλαμβάνονται το κόστος καυσίμων, η απόσβεση, οι φόροι, η ασφαλιστική κάλυψη και το κόστος συντήρησης.
Η LeasePlan έχει δεσμευτεί για καθαρές μηδενικές εκπομπές από το σύνολο του στόλου της μέχρι το 2030. Είναι επίσης ιδρυτικό μέλος της πρωτοβουλίας EV100 του The Climate Group που ξεκίνησε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ τον Σεπτέμβριο του 2017.
Όπως αποκαλύπτει ο δείκτης LeasePlan, το μέσο κόστος χρήσης ενός αυτοκινήτου ποικίλλει στην Ευρώπη, από 440 ευρώ το μήνα στην Ελλάδα έως 830 ευρώ το μήνα στη Νορβηγία. Ο μέσος όρος στην Ευρώπη συνολικά είναι 617 ευρώ το μήνα.
Για τα αυτοκίνητα με μηχανές εσωτερικής καύσης, το μεγαλύτερο μέρος του συνολικού κόστους προέρχεται από την απόσβεση (36%), και το υπόλοιπο από την φορολόγηση (20%), τα καύσιμα (18%), την ασφάλιση (13%), τη συντήρηση (9%) και τους τόκους (5%).
Για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η απόσβεση έχει μεγαλύτερο μερίδιο (52%), ωστόσο το κόστος αυτό αντισταθμίζεται με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας αντί για καύσιμο. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επωφελούνται επίσης από χαμηλότερους φόρους και κόστος συντήρησης σε όλη την Ευρώπη.
Ο Tex Gunning, CEO της LeasePlan, δήλωσε σχετικά: «Το Car Cost Index της LeasePlan, δείχνει πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνονται πιο προσιτά από ποτέ, ιδιαίτερα στη Βόρεια Ευρώπη, όπου τα κυβερνητικά κίνητρα έχουν θετικό αντίκτυπο. Ωστόσο, παρότι είναι θετικό το γεγονός ότι παρατηρούμε μείωση της διαφοράς σε άλλες χώρες, πρέπει να γίνουν ακόμη πολλά, προκειμένου ο καθένας να μπορεί να οδηγεί ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Παρατηρούμε ακόμη, μια τάση των υπεύθυνων χάραξης πολιτικής, να αφαιρούν κίνητρα σχετικά με τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων και αυτό θα καθυστερήσει σημαντικά τη μάχη ενάντια στην κλιματική αλλαγή και την κακή ποιότητα του αέρα στις πόλεις μας. Οι κυβερνήσεις σε όλη την Ευρώπη πρέπει να επιταχύνουν και να δεσμευτούν για μακροπρόθεσμα οικολογικά κίνητρα και έργα υποδομής που θα καταστήσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα την πιο λογική επιλογή για όλους τους οδηγούς».
O Κωνσταντίνος Πετρούτσος, Διευθύνων Σύμβουλος της LeasePlan Hellas, δήλωσε σχετικά: «Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι που η Ελλάδα αναδεικνύεται ως η πιο οικονομικά ελκυστική χώρα -μεταξύ των υπολοίπων ευρωπαϊκών- στην ηλεκτροκίνηση. Τα περιορισμένα κίνητρα και η δυσκολία στις υποδομές πολύ σύντομα θα αποτελεί παρελθόν και η ηλεκτροκίνηση θα είναι μια προσιτή και βιώσιμη επιλογή για όλους. Ως πρωτοπόροι και στη μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, πιστεύουμε ότι θα κάνουμε την ηλεκτρική οδήγηση μια ευκολότερη επιλογή για όλους τους οδηγούς μας».
Το συνολικό μηνιαίο κόστος χρήσης, ανά χώρα και τύπο καυσίμου (ταξινομημένο κατά τιμή ηλεκτροκίνητου):