ΓΔ: 1391.76 -0.42% Τζίρος: 28.65 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:21:00 DATA
trofima, pota, supermarket
Φώτο: Shutterstock

Ανησυχία για τις μεγάλες ουρές που δημιουργούνται στα σούπερ μάρκετ

Το ΙΕΛΚΑ εκτιμά πως ο περιορισμός της δυνατότητας εξυπηρέτησης των πελατών και το μειωμένο ωράριο δεν επαρκούν και δημιουργούνται αναπόφευκτα μεγάλες ουρές εκτός των καταστημάτων.

Οι μεγάλες ουρές και καθυστερήσεις που παρατηρήθηκαν την προηγούμενη Παρασκευή και ειδικά το προηγούμενο Σάββατο ανησυχούν το ΙΕΛΚΑ που τονίζει οτι θα έπρεπε να εξεταστεί η επιστροφή τουλάχιστον του μέτρου για έναν πελάτη ανά 10 τ.μ. μέσα στα σούπερ μάρκετ που θα μείνουν πλέον ανοικτά, καθώς και η διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας.

Όπως σημειώνει το ΙΕΛΚΑ, με βάση τα στοιχεία του Νοεμβρίου 2020, ο μέσος αριθμός πελατών ανά κατάστημα ανά ημέρα στα σούπερ μάρκετ είναι 858 άτομα. Με τα νέα μέτρα, η μέση εκτιμώμενη ημερήσια δυνατότητα εξυπηρέτησης πελατών μειώνεται από 1.196 πελάτες (100 ανά ώρα) σε μόλις 479 πελάτες (40 ανά ώρα). Για την ακρίβεια 479 «επισκέπτες», καθώς συχνά και ειδικά το Σάββατο, οι επισκέψεις γίνονται από περισσότερα από μέλη του νοικοκυριού, μειώνοντας περαιτέρω τις δυνατότητες εξυπηρέτησης του καταστήματος.

Με τη νέα μείωση του ωραρίου, τα καταστήματα τροφίμων εξακολουθούν να μπορούν να εξυπηρετήσουν περίπου 40 άτομα ανά ώρα, αλλά για λιγότερες ώρες, έτσι η μέση εκτιμώμενη ημερήσια δυνατότητα εξυπηρέτησης πελατών μειώνεται από 1.196 πελάτες σε μόλις 319 πελάτες. Σημειώνεται ότι οι τιμές αυτές είναι μέσοι όροι. Δεν υπάρχει ομοιόμορφη κατανομή πελατών στο χρόνο ούτε μέσα στην εβδομάδα, ούτε μέσα στην ημέρα. Την Παρασκευή και το Σάββατο η επισκεψιμότητα αυξάνεται σημαντικά, μέχρι και 50% συγκριτικά με τις υπόλοιπες ημέρες. Υπάρχει αυξημένη συγκέντρωση επισκεπτών το πρωί και κυρίως το απόγευμα όλες τις καθημερινές.

Παράλληλα το πρόβλημα μεγεθύνεται περαιτέρω από το γεγονός ότι οι ώρες που έχουν περικοπεί από το ωράριο των καταστημάτων τροφίμων αντιστοιχούν σε ώρες και ημέρες με μεγάλη ζήτηση από το καταναλωτικό κοινό. Το Σάββατο συγκεκριμένα είναι η ημέρα με τη μεγαλύτερη κίνηση, ενώ η απογευματινή κίνηση τις καθημερινές από τις 16:00 και μετά είναι αρκετά έντονη. Ο λόγος είναι ότι οι συγκεκριμένες ώρες παραδοσιακά ακολουθούν τη λήξη του ωραρίου εργασίας σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα (ειδικά την Παρασκευή το απόγευμα), ενώ το Σάββατο είναι η εβδομαδιαία αργία με ανοιχτά καταστήματα, την οποία αξιοποιούν οι καταναλωτές για τις αγορές τους.

Εκτιμά επίσης ότι αυτός ο αριθμός δυνατότητας εξυπηρέτησης πελατών δεν επαρκεί για να εξυπηρετηθούν σωστά οι πελάτες. Το αποτέλεσμα αυτής της μείωσης στη δυνατότητα εξυπηρέτησης είναι αναπόφευκτα η δημιουργία ουρών εκτός των καταστημάτων, όπως έχει παρατηρηθεί στο παρελθόν.

Το ΙΕΛΚΑ θεωρεί αναγκαίο να επιλεγεί τουλάχιστον ένα από τα παρακάτω δύο μέτρα:

  • Επαναφορά του μέγιστου αριθμού ατόμων για όλα τα καταστήματα στα ισχύοντα ως τις 17/1 (1 άτομο ανά 10 τ.μ.), με στόχο την εξυπηρέτηση των καταναλωτών και την κανονικότητα στην προμήθεια βασικών καταναλωτικών αγαθών.
  • Επαναφορά της λήξης του ωραρίου λειτουργίας για τα καταστήματα τροφίμων στις 20:00 καθώς πλέον είναι ανοικτές μόνο οι επιχειρήσεις με τα είδη πρώτης ανάγκης.
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Plithorismos, Inflation, Times, Prices
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Συγκρατημένη αύξηση 1,1% των τιμών στα σούπερ μάρκετ τον Απρίλιο

Οι μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφονται στις βρεφικές και παιδικές τροφές ενώ οι μεγαλύτερες αυξήσεις σημειώθηκαν σε νερά και αναψυκτικά και στα είδα που επηρεάζονται από τις διεθνείς τιμές της ζάχαρης και του κακάο.
Kalathi-Noikokyrioy-Super-Market-Trofima
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σταθερές παρέμειναν οι τιμές των προϊόντων στο «καλάθι του νοικοκυριού»

Συνεχίζεται η εφαρμογή του «καλαθιού» στα σούπερ μάρκετ μετά από 34 εβδομάδες με τις τιμές να αυξάνονται για 44 προϊόντα και μόλις 25 να καταγράφουν πτώση, ενώ 1.137 παρέμειναν σταθερά.