ΓΔ: 1481.02 -0.10% Τζίρος: 31.52 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 14:24:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: ΑΠΕ

Έξι ελληνικά πανεπιστήμια στα 900 καλύτερα του κόσμου

Πρώτο παγκοσμίως κατατάσσεται το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν τα Στάνφορντ, Πανεπιστήμιο του Τορόντο, Τζονς Χόπκινς και το Πανεπιστήμιο του Λονδίνου.

Με πρώτο το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έξι συνολικά πανεπιστήμια της Ελλάδας εντάχθηκαν στα 900 καλύτερα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, σύμφωνα με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πίνακα κατάταξης «Performance Ranking of Scientific Papers for World Universities» του National Taiwan University. Σε σχέση με το 2019, τα πέντε από τα έξι ελληνικά πανεπιστήμια βελτίωσαν τη θέση τους και έτσι, για το 2020 το ΕΚΠΑ κατατάσσεται στην θέση 206, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης στην θέση 362, το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων στη θέση 492, το Πανεπιστήμιο Κρήτης στη θέση 499 και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο στις θέσεις 501-550. Στην κατάταξη περιλαμβάνεται, χωρίς αλλαγή στην θέση του και το Πανεπιστήμιο Πατρών (θέσεις 701-750).

Επιπλέον της συνολικής κατάταξης, το National Taiwan University περιλαμβάνει κατατάξεις σε 6 ευρύτερα επιστημονικά πεδία και σε 24 συγκεκριμένα επιστημονικά αντικείμενα. Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών πέτυχε σημαντικές διακρίσεις έχοντας συμπεριληφθεί στα κορυφαία Πανεπιστήμια στα πέντε από τα έξι επιστημονικά πεδία, με πιο αξιοσημείωτες εκείνες που αφορούν στο επιστημονικό πεδίο της Ιατρικής (με το ΕΚΠΑ να τοποθετείται στην 123η θέση στον κόσμο), στις επιστήμες της ζωής (236η θέση) και στις φυσικές επιστήμες (243η θέση).

Πρώτο παγκοσμίως στην κατάταξη με διαφορά κατατάσσεται το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ (ΗΠΑ), ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ (ΗΠΑ), το Πανεπιστήμιο του Τορόντο (Καναδάς), το Πανεπιστήμιο Τζονς Χόπκινς (ΗΠΑ) και το Πανεπιστήμιο του Λονδίνου (Ηνωμένο Βασίλειο).

Αξίζει να σημειωθεί, ότι η αξιολόγηση «Performance Ranking of Scientific Papers for World Universities» βασίζεται αποκλειστικά και μόνον στις επιστημονικές δημοσιεύσεις των καθηγητών και ερευνητών των πανεπιστημίων και στην απήχηση που αυτές έχουν στην διεθνή επιστημονική κοινότητα.

Τα κριτήρια αξιολόγησης για το 2020 περιλαμβάνουν οκτώ (8) δείκτες, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν και ενσωματώνουν τρία διαφορετικά κριτήρια απόδοσης των επιστημονικών δημοσιεύσεων: την παραγωγικότητα της έρευνας, τον αντίκτυπο της έρευνας και την αριστεία της έρευνας.

Η επιλογή των 900 πανεπιστημίων έγινε ύστερα από προαξιολόγηση τεσσάρων χιλιάδων (4.000) ανώτατων ιδρυμάτων, των οποίων τα στοιχεία εξετάσθηκαν αρχικώς. Η τελική ένταξη στον εν λόγω πίνακα κατάταξης βασίστηκε στις πληροφορίες που προέρχονται από τους βασικούς δείκτες επιστήμης (Essential Science Indicators ESI).

Η κατάταξη είναι διαθέσιμη στον σύνδεσμο: http://nturanking.csti.tw/ranking/OverallRanking/
 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πανελλαδικές: Εκπνέει αύριο η προθεσμία για υποβολή του μηχανογραφικού

Οι υποψήφιοι μπορούν να επισκέπτονται τη σχετική πλατφόρμα, χρησιμοποιώντας τον προσωπικό τους κωδικό ασφαλείας και να επιλέγουν την επεξεργασία Μηχανογραφικού ή Παράλληλου Μηχανογραφικού Δελτίου.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τελευταίες ημέρες για την υποβολή του μηχανογραφικού δελτίου

Σύμφωνα με τα δεδομένα που είναι διαθέσιμα, δεν αναμένονται ιδιαίτερες μεταβολές των βάσεων εισαγωγής στο 1ο, το 3ο και το 4ο Επιστημονικό Πεδίο, των Ανθρωπιστικών Σπουδών, των Σπουδών Υγείας, Οικονομίας και Πληροφορικής, αντίστοιχα.
Sxoleio, Panelladikes
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πανελλαδικές 2024: Οι τάσεις των βάσεων ανά επιστημονικό πεδίο

Συνολικά, 90.416 υποψήφιοι συμμετείχαν στις Πανελλαδικές, διεκδικώντας μία από τις 68.851 διαθέσιμες θέσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Από αυτούς, οι 74.847 υποψήφιοι προέρχονται από τα ΓΕΛ και οι 15.569 από τα ΕΠΑΛ.
Epivatiko Ploio, Peiraias
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εκπτώσεις έως και 50% στα ακτοπλοϊκά των αναπληρωτών καθηγητών

Όπως σημείωσε ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης, η πρωτοβουλία αποτελεί μέρος της διαρκούς μέριμνας αλλά και της ουσιαστικής αναγνώρισης του έργου των εκπαιδευτικών