ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
kykloforia aytokinito
φώτο: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Παρεμβάσεις του δήμου Αθηναίων για την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας

«Η Ελλάδα δυστυχώς βρίσκεται στην κορυφή των χωρών με τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία μέσα στον αστικό ιστό» ανέφερε ο Χάρης Δούκας.

Παρεμβάσεις στην οδό Αθηνάς πραγματοποίησε ο δήμος Αθηναίων σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» και με την υποστήριξη του Safer Roads Foundation. Στόχος η αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας σε δρόμους της πόλης.

Η παρέμβαση έγινε σε κεντρικό σημείο της Αθήνας, ώστε να αποτελέσει πρότυπο και να εφαρμοστεί και σε άλλες περιοχές. Συνολικά, έγιναν 16 επαναδιαγραμμίσεις διαβάσεων επί του οδοστρώματος της οδού Αθηνάς (10 επί του οδοστρώματος και 6 σε κάθετες οδούς). Τοποθετήθηκαν 18 πληροφοριακές πινακίδες διάβασης πεζών «Π-21» μεσαίου μεγέθους, με προσθήκη κιτρινοπράσινης φθορίζουσας αντανακλαστικής ταινίας περιμετρικά, υπερ-υψηλής ανακλαστικότητας για την ασφαλή διάβαση πεζών, κατά μήκος της οδού Αθηνάς, από τη συμβολή της με την Ερμού μέχρι και την Ομόνοια.

«Η Ελλάδα δυστυχώς βρίσκεται στην κορυφή των χωρών με τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία μέσα στον αστικό ιστό. Οι δε παρασύρσεις πεζών αυξήθηκαν το τελευταίο διάστημα σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ», ανέφερε ο Χάρης Δούκας και συνέχισε: «Σήμερα, αποδεικνύουμε ότι με παρεμβάσεις χαμηλού κόστους μπορούμε να σώσουμε ζωές. Με την πολύτιμη βοήθεια του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας "Πάνος Μυλωνάς" και του Safer Roads Foundation, τους οποίους και ευχαριστώ θερμά, υιοθετούμε καλές ευρωπαϊκές πρακτικές με διαγραμμίσεις υψηλής ανακλαστικότητας σε διαβάσεις πεζών και την αντίστοιχη σήμανση εκατέρωθεν και με πινακίδες πεζών με αυξημένη ορατότητα για την έγκαιρη προειδοποίηση των οδηγών».

Από τη μεριά του, ο αντιδήμαρχος Υποδομών Ανδρέας Γραμματικογιάννης, τόνισε ότι «Ο δήμος επιδεικνύει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την οδική ασφάλεια, προχωρώντας σε παρεμβάσεις με τη συνδρομή του Ινστιτούτου «Πάνος Μυλωνάς». Στο πλαίσιο αυτό, περιλαμβάνονται και οι παρεμβάσεις στην οδό Αθηνάς για την αναβάθμιση της οριζόντιας σήμανσης, με στόχο την καλύτερη καθοδήγηση των οδηγών και την προστασία των πεζών. Στο προσεχές μέλλον σχεδιάζεται η περαιτέρω ανανέωση και βελτίωση της οδικής ασφάλειας στον δήμο, ώστε να διασφαλιστεί ένα ασφαλέστερο περιβάλλον για όλους τους πολίτες».

Το μεγαλύτερο ποσοστό των τροχαίων δυστυχημάτων με πεζούς συμβαίνει εντός κατοικημένης περιοχής. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, που παράθεσε ο δήμος Αθηναίων για το 2022:

  • 112 θάνατοι πεζών (60,7% άνδρες, 39,3% γυναίκες)
  • Αύξηση 17,9% σε σχέση με το 2021 (95 θάνατοι)
  • 60,7% άνω των 65 ετών (17% 50-64 ετών, 16,1% 25-49 ετών, 4,5% 0-24 ετών)
  • 17,1% επί του συνόλου (σύνολο 654 νεκροί σε τροχαία)
  • 65,2% σε κατοικημένη περιοχή
  • 1.561 παρασύρσεις πεζών (14,9% του συνόλου των τροχαίων)
  • 37 νεκροί στο σύνολο στην Περιφέρεια Αττικής (33% επί του συνόλου).

Σε σύγκριση με την Ευρωπαϊκή Ένωση (στοιχεία EU CARE):

  • Δυστυχήματα με πεζούς: μέσος όρος ΕΕ 18%, Ελλάδα 17,1%
  • Εντός κατοικημένης περιοχής: συνολικά ΕΕ 38%, Ελλάδα 47,7%
  • Εντός κατοικημένης περιοχής: πεζοί ΕΕ 70%, Ελλάδα 65,2%.
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Parking, Parkarisma, Autokinita
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τι αλλάζει στην ελεγχόμενη στάθμευση στο κέντρο της Αθήνας με νέα εφαρμογή

Με το «myAthenspass» οι οδηγοί μπορούν πλέον να προγραμματίζουν την έναρξη της στάθμευσης των οχημάτων τους ακόμη και εκτός ωραρίου λειτουργίας της ελεγχόμενης στάθμευσης, προκειμένου να ενεργοποιείται αυτόματα κατά την έναρξή της.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σε ισχύ από σήμερα, εκ νέου, ο Δακτύλιος - Ποια οχήματα εξαιρούνται

Ο Δακτύλιος θα ισχύσει έως και τις 22 Ιουλίου 2022, ενώ «ελεύθερα» κινούνται ηλεκτρικά οχήματα, οχήματα με εκ κατασκευής χρήση φυσικού αερίου, υβριδικά και τα EURO 5 και EURO 6, που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα πάνω από 120 g/km.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Διαμαρτυρία της Ομοσπονδίας Εστιατόρων για πιθανή αύξηση των δημοτικών τελών

Η Ομοσπονδία εκφράζει την έκπληξή της, σημειώνει πως ο κλάδος της εστίασης έχει την τελευταία διετία αυξημένο λειτουργικό κόστος μεσοσταθμικά κατά 42% (ενέργεια, μισθολογικό και μη μισθολογικό κόστος, πρώτες ύλες, προϊόντα, καύσιμα κλπ).