ΓΔ: 2048.59 0.14% Τζίρος: 4.89 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:36:32
Κτίριο ΟΑΣΘ Θεσσαλονίκης
APE

ΟΑΣΘ: Μεγάλη η εξοικονόμηση καυσίμων από τα ηλεκτρικά λεωφορεία

«Τα ηλεκτρικά λεωφορεία μας, πέρα από λειτουργικά, άνετα και αθόρυβα, χαρακτηριστικά που διαπιστώνουν καθημερινά οι επιβάτες μας, είναι μηδενικών εκπομπών ρύπων» εξήγησε ο διευθυντής Οικονομικών του ΟΑΣΘ Παύλος Τριχάκης.

Τεράστια είναι η εξοικονόμηση καυσίμων που έχει πετύχει ο ΟΑΣΘ στους περίπου τέσσερεις μήνες που κυκλοφορούν τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία του Οργανισμού. Από τον Ιούνιο μέχρι και τον Σεπτέμβριο ο ΟΑΣΘ μείωσε κατά 828.045 τα λίτρα πετρελαίου κίνησης που κατανάλωσε, σε σχέση με πέρσι, εξοικονομώντας χρήματα και, κυρίως, βελτιώνοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμά του.

Ειδικότερα, από τον Ιούνιο έως και τον Σεπτέμβριο του 2023 τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ κατανάλωσαν 3.429.674 λίτρα πετρελαίου ενώ φέτος, το αντίστοιχο χρονικό διάστημα, η κατανάλωση ήταν 2.601.630 λίτρα, μειωμένη δηλαδή κατά περίπου 24%.

Ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, ως απόρροια της μείωσης στην κατανάλωση πετρελαίου, μείωσε και το κόστος προμήθειας πετρελαίου.

Έτσι, ενώ από τον Ιούνιο έως και τον Σεπτέμβριο του 2023 δαπάνησε 4.174.000 ευρώ για καύσιμα, φέτος, για το ίδιο χρονικό διάστημα, το ποσό «έπεσε» στα 2.962.000 ευρώ. Δηλαδή, σε μόλις τέσσερεις μήνες, ο ΟΑΣΘ εξοικονόμησε περισσότερα από 1,2 εκ. ευρώ!

«Στον αντίποδα», όπως εξηγεί ο διευθυντής Οικονομικών του ΟΑΣΘ Παύλος Τριχάκης, «ο Οργανισμός αύξησε το κόστος για την κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος, το οποίο για το τρίμηνο Ιουνίου – Αυγούστου ανήλθε σε 417.000 ευρώ, όταν πέρσι, το αντίστοιχο χρονικό διάστημα ανερχόταν σε 105.000 ευρώ. Και πάλι, όμως, η εξοικονόμηση πόρων και χρημάτων είναι σημαντικότατη». Μάλιστα, όπως τονίζει ο κ. Τριχάκης, το ετήσιο όφελος για τον ΟΑΣΘ εκτιμάται σε 3 εκ. ευρώ!

Τεράστια είναι βέβαια και τα περιβαλλοντικά οφέλη για τη Θεσσαλονίκη, από τη δρομολόγηση των ηλεκτρικών λεωφορείων. «Τα ηλεκτρικά λεωφορεία μας, πέρα από λειτουργικά, άνετα και αθόρυβα, χαρακτηριστικά που διαπιστώνουν καθημερινά οι επιβάτες μας, είναι μηδενικών εκπομπών ρύπων και υπηρετούν τη βιώσιμη αστική κινητικότητα, καθώς συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και άλλων ατμοσφαιρικών ρύπων», τονίζει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Κώστας Ταγγίρης. Ο ίδιος σημειώνει ότι η κυκλοφορία ενός και μόνο ηλεκτρικού λεωφορείου στη θέση ενός πετρελαιοκίνητου, γλυτώνει μέσα σε έναν χρόνο την ατμόσφαιρα της Θεσσαλονίκης από 8,1 κιλά αιωρούμενων σωματιδίων PM 2,5. «Επομένως τα οφέλη για την ποιότητα του αέρα που αναπνέουμε όλοι μας, είναι ανυπολόγιστα», καταλήγει ο κ. Ταγγίρης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Συμπόσιο UNESCO–ΑΠΘ για τη βιώσιμη διαχείριση των υδάτινων πόρων

Το Κέντρο UNESCO C2C του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) διοργανώνει το συμπόσιο «Νερό και Βιωσιμότητα» για τα 50 χρόνια του Διακυβερνητικού Υδρολογικού Προγράμματος (IHP) της UNESCO.
Θεσσαλονίκη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στη Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσ/νίκης το ξύλινο ντεκ στην παλιά παραλία

Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την κατασκευή του ξύλινου ντεκ στην παλιά παραλία θα τεθεί προς γνωμοδότηση στη Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης, παρουσία του αντιδημάρχου Τεχνικών Έργων και των μελετητών.
Σύνεδροι σε πάνελ
ΔΙΕΘΝΗ

Σακς: Η συμφωνία του Παρισιού αποτυγχάνει λόγω γεωπολιτικής

Ο Τζέφρι Σακς παρομοίασε την κρίση εφαρμογής της Συμφωνίας του Παρισιού για το κλίμα με τη γεωπολιτική κρίση στη Μαύρη Θάλασσα, τονίζοντας ότι και οι δύο οφείλονται σε αποτυχία της διεθνούς συνεργασίας.
drone σε πτήση
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Η Α.Γ.Σ. αναπτύσσει εφαρμογή drones και ΤΝ κατά της βερτισιλλίωσης ελιάς

Η Αμερικανική Σχολή Θεσσαλονίκης ανέπτυξε, μέσω του προγράμματος OPTIMA, σύστημα που εντοπίζει εγκαίρως το βερτισιλλίωμα της ελιάς με drones και τεχνητή νοημοσύνη, στηρίζοντας τη βιώσιμη γεωργία και μειώνοντας τις απώλειες.