Το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε συνταγματική τη μη χορήγηση της ειδικής κοινωνικής ενίσχυσης, συνολικού ύψους περίπου 3 εκατ. ευρώ (συν αποζημίωση 650.000 ευρώ), σε 13 πρώην ιπταμένους χειριστές αεροσκαφών της «Ολυμπιακής Αεροπορίας», η οποία είχε προβλεφθεί να τους καταβληθεί, όταν η αεροπορική εταιρεία τέθηκε σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης.
Υπενθυμίζεται, ότι ο νόμος 3717/2008 που αφορά «τις κοινωνικές ρυθμίσεις για τους εργαζόμενους στις εταιρείες "Ολυμπιακές Αερογραμμές ΑΕ", "Ολυμπιακή Αεροπορία - Υπηρεσίες ΑΕ" και "Ολυμπιακή Αεροπλοΐα ΑΕ", προέβλεπε (στο άρθρο 6) για τους ιπτάμενους χειριστές, μεταξύ των πολλών άλλων παροχών, και επιπρόσθετη ειδική κοινωνική ενίσχυση, η οποία ήταν ίση με το 75% των μηνιαίων αποδοχών τους, προσαυξημένες κατά το 1/6 αυτών.
Tο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους δεν ενέκρινε την χορήγηση την καταβολή της προβλεπόμενης ειδικής κοινωνικής ενίσχυσης, καθώς με μεταγενέστερη νομοθετική πράξη καταργήθηκε.
Οι 13 άσκησαν αγωγή κατά του ελληνικού Δημοσίου, διεκδικώντας την καταβολή της ειδικής κοινωνικής ενίσχυσης η οποία και για τους 13 ιπτάμενους χειριστές ανερχόταν σε κάτι λιγότερο από 3 εκατ. ευρώ, ενώ παράλληλα, ο καθένας από τους 13 διεκδικούσε την καταβολή αποζημίωσης 50.000 ευρώ για την αποκατάσταση της περιουσιακής τους ζημιάς, η οποία προκλήθηκε από την μη καταβολή της επίμαχης ενίσχυσης.
Στο Διοικητικό Πρωτοδικείο, αλλά και στο Διοικητικό Εφετείο, οι αιτήσεις τους απορρίφθηκα ως απαράδεκτες και στην συνέχεια προσέφυγαν στο ΣτΕ ζητώντας να αναιρεθούν οι σε βάρος τους εφετειακές αποφάσεις.
Η 7μελής σύνθεσης του Α΄ Τμήματος του ΣτΕ (πρόεδρος η αντιπρόεδρος Σπυριδούλα Χρυσικοπούλου και η εισηγητήτρια η σύμβουλος της Επικρατείας Μαρίνα - Αλεξάνδρα Τσακάλη), με 9 αποφάσεις της (221 έως 228/20124) απέρριψε τις αιτήσεις 13 πρώην ιπτάμενων χειριστών που ζητούσαν να αναιρεθούν οι επίμαχες εφετειακές αποφάσεις.
Οι σύμβουλοι Επικρατείας έκριναν ότι είναι σύμφωνη με το Σύνταγμα και την ΕΣΔΑ η αναδρομική κατάργησή της ειδικής κοινωνικής ενίσχυσης (άρθρο πρώτο, του νόμου 4254/2014) για λόγους υπέρτερου δημοσίου συμφέροντος.
Επισημαίνεται στην απόφαση του ΣτΕ, ότι «η αναδρομική κατάργηση της ειδικής κοινωνικής ενίσχυσης, υπό τις όλως εξαιρετικές δημοσιονομικές συνθήκες της χώρας, δεν είναι προδήλως απρόσφορη ούτε δυσανάλογη με τον επιδιωκόμενο σκοπό και δεν παραβιάζει τη συνταγματική αρχή της αναλογικότητας (άρθρο 25 παρ. 1 του Συντάγματος) ούτε τα άρθρα 2 παρ. 1, 5 παρ. 1 και 17 του Συντάγματος και 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτόκολλου της ΕΣΔΑ».
Έτσι, κρίθηκε τελικά από το ΣτΕ, ότι «νομίμως αιτιολογείται η κρίση του Διοικητικού Εφετείου ότι η αναδρομική κατάργηση της επίμαχης κοινωνικής ενίσχυσης δεν αντίκειται στην αρχή της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης ούτε σε άλλη συνταγματική ή υπερνομοθετικής ισχύος διάταξη ή αρχή».