ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 09:49:45 DATA
Φώτο: ΑΠΕ

Η Θεσσαλονίκη θα έχει μετρό το 2023 σύμφωνα με τον ΓΓ του υπ. Υποδομών

Ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης δήλωσε την ικανοποίησή του για την πρόοδο των έργων στο μετρό Θεσσαλονίκης.

Το 2023 το μετρό θα λειτουργεί στη Θεσσαλονίκη όπως ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης που δήλωσε την ικανοποίηση του για την πρόοδο των έργων και σημείωσε πως σύντομα θα προχωρήσουν οι μελέτες που χρειάζονται για την απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων στο σταθμό Βενιζέλου, κατά την διάρκεια της επίσκεψης του στο Μετρό Θεσσαλονίκης.

Ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Υποδομών επιθεώρησε την πρόοδο του κατασκευαστικού έργου και τις εργασίες που συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς στη βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης και το αμαξοστάσιο της Πυλαίας μαζί με τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό Νίκο Ταχιάο και τον διευθ. σύμβουλο της εταιρείας Νίκο Κουρέτα.

Συνοδευόμενοι από τον επικεφαλής της αναδόχου κοινοπραξίας και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΑΚΤΩΡ, κ. Αλέξανδρο Εξάρχου, οι κ.κ. Καραγιάννης, Ταχιάος και Κουρέτας περιηγήθηκαν στις εγκαταστάσεις του Αμαξοστασίου της Πυλαίας, αλλά και στους σταθμούς Φλέμινγκ, Πανεπιστήμιο και Αγίας Σοφίας, όπου ενημερώθηκαν για την εξέλιξη των εργασιών που εκτελούνται αυτή τη στιγμή στο έργο και για την αλληλουχία των κατασκευαστικών εργασιών που απομένουν.

«Ως κυβέρνηση ό,τι έχουμε υποσχεθεί στους Θεσσαλονικείς θα το υλοποιήσουμε, είμαστε εντός χρονοδιαγράμματος και το 2023 η Θεσσαλονίκη θα έχει μετρό», δήλωσε ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, προσθέτοντας πως «Είδαμε πώς προχωρούν οι εργασίες για το μετρό Θεσσαλονίκης. Είμαστε ικανοποιημένοι γιατί βλέπουμε ότι προχωρούν με γοργούς ρυθμούς. Η Αττικό Μετρό κάνει πολύ σοβαρή δουλειά και μετά τη θετική γνωμοδότηση που έχουμε από το ΚΑΣ Θα προχωρήσουν γρήγορα οι μελέτες που χρειάζονται για τη διαδικασία της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαίων στο σταθμό Βενιζέλου, προκειμένου να συνεχίσει με τους ίδιους ρυθμούς το έργο».

Η επίσκεψη ξεκίνησε από το Αμαξοστάσιο της Πυλαίας, εκεί, όπου σε μια δομημένη επιφάνεια 90.000 τ.μ., θα στεγάζονται ορισμένες από τις πλέον κρίσιμες λειτουργίες του Μετρό Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για μια εντυπωσιακή κατασκευή, η οποία αποτελείται από δύο κτιριακά συγκροτήματα, τα οποία φτάνουν σε ύψος περίπου τα 31 μέτρα, εμπεριέχοντας 120.000 τόνους οπλισμένου σκυροδέματος.

Στο βόρειο συγκρότημα του Αμαξοστασίου, στο οποίο χωροθετούνται οι εγκαταστάσεις συντήρησης των συρμών, βρίσκονται ήδη 5 από τους συνολικά 18 συρμούς της βασικής γραμμής, οι οποίοι αποτελούνται από τέσσερα βαγόνια δυναμικότητας 400 επιβατών, ενώ ο έκτος συρμός αναμένεται να φτάσει σε δύο βδομάδες. Να σημειωθεί πως οι συρμοί του συστήματος στη Θεσσαλονίκη είναι αυτόματοι, δεν έχουν δηλαδή οδηγό και ο χειρισμός γίνεται από το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) που βρίσκεται στο δεύτερο κτηριακό συγκρότημα του Αμαξοστασίου.

Εκεί άλλωστε βρίσκονται και οι γραφειακοί χώροι που θα στεγάζουν την εταιρεία λειτουργίας, για την οποία έκανε ειδική μνεία ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό. Συγκεκριμένα, ο κ. Νίκος Ταχιάος σημείωσε πως «ακόμα και να ήταν έτοιμο το μετρό να δουλέψει, δεν υπήρχε η εταιρεία να το λειτουργήσει», επομένως, το προσωπικό του φορέα που θα αναλάβει τη λειτουργία του μετρό, θα πρέπει να βρίσκεται στο έργο όσο ακόμη αυτό κατασκευάζεται. 

Ακολούθησαν ο σταθμός Φλέμινγκ, όπου επιθεωρήθηκε η αποβάθρα του σταθμού και οι υπό κατασκευή Θύρες Προστασίας Αποβαθρών (Θύρες PSD), καθώς και ο σταθμός Πανεπιστήμιο και συγκεκριμένα το υπόγειο επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων. Η τετράωρη λεπτομερής επιθεώρηση ολοκληρώθηκε στο κεντρικό εργοτάξιο του Σταθμού Αγίας Σοφίας, με τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών και τη Διοίκηση της Αττικό Μετρό να παρακολουθούν τις εργασίες των μόνιμων επενδύσεων οπλισμένου σκυροδέματος της Βόρειας και Νότιας πρόσβασης του σταθμού και να ξεναγούνται στην αποβάθρα του σταθμού.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Προγραμματική Σύμβαση ΟΣΕΘ - Αττικό Μετρό για τον Σταθμό Νέας Ελβετίας

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης, η στενή συνεργασία των δύο φορέων αποσκοπεί στην εύρυθμη λειτουργία του σταθμού μετεπιβίβασης που θα δημιουργηθεί στην επέκταση της Μιχ. Ψελλού.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΟΣΕΘ: Από την 1η Δεκεμβρίου σε ισχύ οι τρεις νέες λεωφορειακές γραμμές

Οι δύο νέες γραμμές συνδέουν τον Πολυτροπικό Σταθμό Νέας Ελβετίας με τον ΙΚΕΑ (79Χ) και το Αεροδρόμιο,(Χ2) αντίστοιχα, ενώ οι δέκα υφιστάμενες που τροποποιούνται, αφορούν στη σύνδεση τους με τους σταθμούς του μετρό Θεσσαλονίκης.
europa 2 celestyal crystal thessaloniki
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σε ετοιμότητα ο μηχανισμός του δήμου Θεσσαλονίκης ενόψει του χειμώνα

Σε περίπτωση ενημέρωσης για επερχόμενη χιονόπτωση, ο μηχανολογικός εξοπλισμός και οι ανθρώπινοι πόροι συγκεντρώνονται στον χώρο του πρώην Ντεπώ, όπου υπάρχουν αποθηκευμένοι 600 τόνοι άλατος αποχιονισμού.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Περίπτερο πληροφόρησης για το μετρό στην πλατεία Αριστοτέλους

Μέσα στην εγκατάσταση, που προσομοιώνει στο εσωτερικό ενός βαγονιού, κάτοικοι και επισκέπτες της Θεσσαλονίκης θα έχουν την δυνατότητα να βρουν πληροφοριακό και διαδραστικό υλικό, για τη νέα εποχή που ξεκινά.
businessdaily-OASA-Leoforia
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στην απεργία της Τετάρτης 20/11 συμμετέχουν οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ

Οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ διεκδικούν, με την 24ωρη απεργία τους, αύξηση μισθών μέσα από ΣΣΕ, βελτίωση των όρων εργασίας, προστασία των επαγγελματικών ειδικοτήτων, αναγνώριση συνολικής προϋπηρεσίας και καθολικότητα στην επέκταση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας.