ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Xardalias-Kastelorizo
Φωτο: Υπουργείο Εθνικής Άμυνας

Η «εντολή Χαρδαλιά», οι μονόκεροι στην Ελλάδα και τα ευχάριστα από την ΕΕΤΤ

Οι παλιομοδίτικες αναφορές σε προσωπικές παρεμβάσεις του υφυπουργού Άμυνας, οι ελληνικές τεχνολογικές εταιρείες με αξία πάνω από 1 δισ. ευρώ, οι μειώσεις τιμών στις τηλεπικοινωνίες και η παράξενη διαφορά 580 εκατ. ανάμεσα σε ΡΑΕ και ΔΕΣΦΑ.

Ας μεταφέρει κάποιος στον κύριο Χαρδαλιά, τον υφυπουργό Εθνικής Άμυνας, ότι αυτό το «με εντολή Χαρδαλιά» είναι λίγο παλαιομοδίτικo, για να το θέσουμε ευγενικά. Διαβάζουμε στο ρεπορτάζ ότι κοριτσάκι από τη Σύμη με κάταγμα στο πόδι δεν μπορούσε να μεταφερθεί λόγω της κακοκαιρίας με πλωτά μέσα και έπρεπε να μεταφερθεί στο νοσοκομείο της Ρόδου με ελικόπτερο κάτι που και έγινε... «με εντολή Χαρδαλιά». Τι δουλειά έχει ο συμπαθής υφυπουργός να δίνει εντολές για το εάν θα γίνει ή όχι αεροκομιδή; Ή και αν δίνει γιατί πρέπει να το διαφημίζει; Εκτός βέβαια αν χωρίς την «εντολή Χαρδαλιά» το κοριτσάκι θα έμενε αβοήθητο στη Σύμη... Φανταστείτε τον υπουργό Οικονομικών, τον Χρήστο Σταϊκούρα, να διέρρεε κάθε τρεις και λίγο ότι με... «εντολή Σταϊκούρα», πληρώθηκαν οι συντάξεις ή οι δημόσιοι υπάλληλοι και πάει λέγοντας.

-- Από την άλλη η «εντολή Χαρδαλιά» ίσως να είναι όντως απαραίτητη. Για παράδειγμα οι κακές γλώσσες υποστηρίζουν ότι ο λόγος που σημειώθηκε τόσο μεγάλη καθυστέρηση μεταξύ της ανακοίνωσης από τον υπουργό Πολιτικής Προστασίας Χρ. Στυλιανίδη, για την εμπλοκή του Στρατού στην ανακούφιση των εγκλωβισμένων οδηγών στην Αττική Οδό και της άφιξης του Στρατού στην Αττική Οδό, ήταν η καθυστέρηση της... «εντολής Χαρδαλιά», καθυστέρηση που θα πρέπει να αποδοθεί σε ενδοκυβερνητικούς διαγκωνισμούς.

-- Ποιος να το έλεγε ότι η Ελλάδα θα γεμίσει... μονόκερους, εξέλιξη μάλλον αδιανόητη λίγα χρόνια πριν. Και όμως οι μονόκεροι στο εγχώριο οικοσύστημα των startup ευδοκιμούν και πληθαίνουν: πέραν της Viva Wallet, που η πρόσφατη απόκτηση του 49% των μετοχών της από την JP Morgan ανεβάζει την αποτίμησή της στο 1,5 δισ. ευρώ και η PeopleCert αποτιμάται με αξία άνω του 1 δισ. ευρώ, αποτίμηση που τη χρίζει ως «μονόκερο», ενώ μια ακόμα εγχώρια εταιρία ετοιμάζεται να λάβει το πολυπόθητο χρίσμα: η Blueground! Πρόκειται για μεγάλο επίτευγμα, καθώς δεν είναι ούτε εύκολο, ούτε αναμενόμενο, μια χώρα όπως η Ελλάδα, γεωγραφικά απομακρυσμένη από την κεντρική Ευρώπη, να φιγουράρει με τεχνολογικές εταιρίες – μονόκερους. Και όπως είναι γνωστό στη ζωή το ένα φέρνει το άλλο και οι επιτυχίες ανατροφοδοτούν με επιτυχίες ένα οικοσύστημα.

-- Η στήλη πληροφορείται πως αύριο Τρίτη, στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, που θα συζητηθεί η ανανέωση της θητείας του προέδρου της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), Κωνσταντίνου Μασσέλου, και των δύο αντιπροέδρων Δημήτρη Βαρουτά και Σπυρ. Παντελή, θα παρουσιαστούν αισιόδοξα στοιχεία. Στοιχεία που δείχνουν πως σε μια περίοδο ανόδου των τιμών σε προϊόντα και υπηρεσίες, στις τηλεπικοινωνίες καταγράφεται υποχώρηση. Σε αυτή την πτώση δεν συμπεριλαμβάνεται μάλιστα η επίπτωση από την πρόσφατη πρωτοβουλία του ΟΤΕ για διπλασιασμό των ταχυτήτων στις ευρυζωνικές συνδέσεις με το ίδιο κόστος. Φαίνεται πως οι διαμαρτυρίες και η γκρίνια των τελευταίων ετών πιάνουν τόπο!

-- Όλο και πιο παράξενη γίνεται η υπόθεση της κόντρας της ΡΑΕ με τον ΔΕΣΦΑ για την αποθήκη φυσικού αερίου της Καβάλας. Ο πρόεδρος της ΡΑΕ, Αθ. Δαγούμας κατηγόρησε πριν λίγες ημέρες τον διαχειριστή του συστήματος φυσικού αερίου ότι προτείνει υπερβολικά ακριβές επενδύσεις στο δίκτυο, ύψους 1 δισ. ευρώ, προκειμένου να λειτουργήσει σωστά η αποθήκη φυσικού αερίου. Όμως, η διευθύνουσα σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ, Μαρία Ρίτα Γκάλι, ανταπάντησε ότι δεν γίνεται λόγος για τέτοιο ποσό από την πλευρά του διαχειριστή, αλλά για αναγκαίες επενδύσεις 420 εκατ. ευρώ. Κάθε καλοπροαίρετος παρατηρητής δυσκολεύεται να αντιληφθεί πώς μπορεί να υπάρχει διαφορά 580 εκατ. ευρώ σε αυτή τη συζήτηση. Ο κ. Δαγούμας οφείλει να δώσει κάποιες εξηγήσεις, καθώς μάλιστα κατηγόρησε τον ΔΕΣΦΑ ότι με τις προτάσεις του θα προκληθεί επιβάρυνση στους καταναλωτές.

Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης παρέχονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη της ιστοσελίδας για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Ο Γ. Στουρνάρας «διαφημίζει» τράπεζα, η φορολόγηση των επαγγελματιών και η Viva

Γιατί ο διοικητής της ΤτΕ βγήκε από τα ρούχα του για τη φορολόγηση των επαγγελματιών, οι ασυνήθιστοι έπαινοί του σε τράπεζα, τρένα χωρίς σύμβαση, αγοράζουν διαμερίσματα ξένοι στο Ελληνικό και οι διπλοί πανηγυρισμοί στη διένεξη για τη Viva.
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

«Χωνεύοντας» το Metlen, το «μασάζ» Μανουσάκη στους Κύπριους και η JPMorgan

Η συγκίνηση του Ευάγγελου Μυτιληναίου για την αλλαγή επωνυμίας και η υπόσχεση για νέες κορυφές, η νέα αποστολή Μ. Μανουσάκη στην Κύπρο και η έξοδος Γεωργακόπουλου από την JPMorgan υπό τη σκιά του deal με τη Viva.
Mondi, India, Mıtsotakıs
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Ταξίδι Μητσοτάκη στην Ινδία, το deal Viva - JPMorgan στα δικαστήρια και τα ΚΤΕΛ

Τη χώρα των 1,4 δισ. κατοίκων θα επισκεφτεί ο πρωθυπουργός, στα δικαστήρια η κόντρα των βασικών μετόχων της Viva, τα ΚΤΕΛ και τα χειρόφρενα, η CEO της Vodafone στο Μαξίμου, POS σε έλλειψη και η ανοικοδόμηση της Ουκρανίας από τον Γ. Ζαββό.
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Ο Ντάιμον και ο Καρώνης, οι υπερωρίες στην Τρ. Πειραιώς και οι γκρίνιες στη ΝΔ

Το μπλέξιμο της JPMorgan με την Viva, οι πυρετώδης προετοιμασίες στην Πειραιώς για το placement, οι γκρίνιες στη ΝΔ για τον ανασχηματισμό, τα άμεσα αποτελέσματα στην ασφάλεια, η πλατφόρμα για ξαπλώστρες και οι φήμες για Intralot.
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Στα χαρακώματα JP Morgan - Καρώνης, καψόνια από Hellenic Train και η βύθιση του ΑΕΠ

Οι επικίνδυνες σχέσεις του Χ. Καρώνη με τους Αμερικανούς μετόχους της Viva, πώς εκτροχιάστηκε η επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων, η κατακρήμνιση των εισοδημάτων, η παράταση για τον ΒΟΑΚ και το καλάθι του νονού.