ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: Ο διευθύνων σύμβουλος της JP Morgan Τζέιμι Ντάιμον

Ο ενθουσιασμός του Τζ. Ντάιμον, η αποχώρηση Κούτρα, τα χιόνια και το Sofitel

Τι είπε για τον Κ. Μητσοτάκη και το Χρηματιστήριο το αφεντικό της JP Morgan, τα 250 ευρώ τη διανυκτέρευση που ζήτησε η Sofitel από τους ταλαίπωρους εγκλωβισμένους οδηγούς και η σταδιακή αποχώρηση του Δ. Κούτρα από την Intrakat.

Μια μικρή αμηχανία προκάλεσε στους εγχώριους συνομιλητές του -επιχειρηματίες, τραπεζίτες, εφοπλιστές- ο ενθουσιασμός του διευθύνοντος συμβούλου της JP Morgan, Τζέιμι Ντάιμον, για τις προοπτικές και αναπτυξιακές δυνατότητες της ελληνικής οικονομίας.  Εν ολίγοις, ο επικεφαλής του αμερικανικού τραπεζικού κολοσσού πιστεύει ότι από τη στιγμή που η Ελλάδα κατάφερε να μείνει όρθια και να ξεπεράσει την μεγάλη περιπέτεια της περιόδου 2010 – 2015, πλέον έχει εισέλθει σε μια εξαιρετικά θετική φάση η οποία θα οδηγήσει σε μια εντυπωσιακά ανοδική πορεία τα επόμενα χρόνια. Η πορεία αυτή βέβαια δεν έρχεται αυτόματα: ο κ. Ντάιμον αναφέρθηκε με θαυμασμό στο μεταρρυθμιστικό έργο της κυβέρνησης Μητσοτάκη, ενώ με ακόμα μεγαλύτερο θαυμασμό μίλησε, σε κάποιες από τις κατ’ ιδίαν συναντήσεις του, για τον Κυριάκο Μητσοτάκη, συγκαταλέγοντας τον Έλληνα πρωθυπουργό μεταξύ των 1-2 καλύτερων ηγετών της Ευρώπης αυτή τη στιγμή.

-- Ο κ. Ντάιμον μίλησε επίσης για τα νέα δεδομένα και τα πολλαπλασιαστικά οφέλη που θα δημιουργήσει η ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας αλλά και τις προοπτικές του Χρηματιστηρίου Αθηνών, σημειώνοντας ότι κλειδί είναι ο εμπλουτισμός της εγχώριας κεφαλαιαγοράς με νέες εταιρείες. Μάλιστα προέτρεψε τις τράπεζες, στις κατ’ ιδίαν συναντήσεις που είχε με τους επικεφαλής των συστημικών τραπεζών, να βοηθήσουν για την εισαγωγή νέων δυναμικών εταιριών στο ΧΑ. Μακάρι.

-- Η βασική εστία ανησυχίας του είναι η ενέργεια, πρόβλημα που ασφαλώς δεν αφορά μόνο τη χώρα μας, αλλά ευρύτερα την Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Ο κ. Ντάιμον διατύπωσε έντονο προβληματισμό για τις ακολουθούμενες πολιτικές αναφορικά με την πράσινη ενεργειακή μετάβαση. Μάλιστα στη συνέντευξή του στην Κυριακάτικη Καθημερινή έκανε λόγο για επερχόμενες δυσάρεστες εκπλήξεις, αναφέροντας ότι το φρένο στη χρηματοδότηση έργων που συνδέονται με το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο μπορεί να οδηγήσει σε μεγάλες αυξήσεις (σημείωσε μάλιστα ότι η τιμή του πετρελαίου μπορεί να φτάσει τα 120 δολάρια το βαρέλι).

-- Όπως είναι φυσικό, σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, «μια χώρα που άλλα λέμε, άλλα κάνουμε και σε άλλα πιστεύουμε», η έλευση του αφεντικού της JP Morgan πυροδότησε έντονη φημολογία για τον «πραγματικό» σκοπό της επίσκεψης: άλλοι ανέφεραν κόντρα με την Goldman Sachs για μεγάλες δουλειές του Δημοσίου, άλλοι για το placement της Εθνικής Τράπεζας, άλλοι για σύνθετα project που συνδέονται με το ελληνικό χρέος κ.α. Όλα μέσα στη ζωή είναι, ωστόσο η στήλη σημειώνει ότι είχε προγραμματιστεί άλλες δύο φορές να επισκεφτεί τη χώρα μας ο κ. Ντάιμον, επισκέψεις οι οποίες δεν πραγματοποιήθηκαν για διάφορους λόγους. Και όσο και αν στο επιχειρείν το συναίσθημα δεν αποτελεί τον βασικό οδηγό, φαίνεται ότι ο διευθύνων σύμβουλος της JP Morgan ήθελε να κάνει κάτι και για τη χώρα καταγωγής του, καταγωγή την οποία προβάλλει με περηφάνια, ασφαλώς όταν διαμορφώθηκαν οι κατάλληλες προϋποθέσεις: πολιτική σταθερότητα, έξοδος από την κρίση, ανάπτυξη της οικονομίας, τροχιά επιστροφής στην επενδυτική βαθμίδα και φυσικά μια εταιρεία – στόχος που διακρινόταν για την τεχνολογική της υπεροχή και το διεθνές αποτύπωμα.

-- Την κρίση, που προκάλεσε η κακοκαιρία, ως ευκαιρία φαίνεται πως είδε το ξενοδοχείο Sofitel, στο αεροδρόμιο. Όπως μεταφέρουν στη στήλη οδηγοί που εγκλωβίστηκαν στην Αττική Οδό την περασμένη εβδομάδα, όταν απευθύνθηκαν στο ξενοδοχείο της Sofitel που λειτουργεί στο αεροδρόμιο τους προσφέρθηκε απλόχερα βοήθεια έναντι... 250 ευρώ τη βραδιά. Και για να μην νομίζετε ότι υπερβάλουμε στην αναφορά μας περί απλόχερης «βοήθειας» να υπογραμμίσουμε ότι στην τιμή των 250 ευρώ περιλαμβάνονταν και το πρωινό! Αυτά είναι!

-- Για να μην αδικούμε την εταιρεία, ίσως ήταν δύσκολο, σε ένα συμβάν που εξελίχθηκε σε διάστημα λίγων ωρών να υπάρχουν τόσο άμεσα αντανακλαστικά όσο απαιτούσε η περίσταση. Για παράδειγμα ο ΔΕΔΔΗΕ δεν φιλοτιμήθηκε να μεταφέρει σε ξενοδοχεία όσους έμειναν για μέρες χωρίς ρεύμα λόγω της κακοκαιρίας (κάτι που ο Δήμος Χαλανδρίου φρόντισε για τους δημότες του.). Το ίδιο ερώτημα μπαίνει και για αρμόδιους - υπεύθυνους (τώρα ποιοι είναι αυτοί οι αρμόδιοι – υπεύθυνοι, τρέχα- γύρευε), κυβέρνηση, περιφέρεια, τοπική αυτοδιοίκηση ή την Αττική Οδό: γιατί δεν εξασφάλισαν τη διανυκτέρευση των ταλαίπωρων οδηγών αφού υπήρχε κοντά ξενοδοχείο; Διότι, όπως μετέφεραν στη στήλη κάποιοι από τους ταλαίπωρους οδηγούς, φαίνεται ότι η μόνη μέριμνα ήταν η μεταφορά τους σε κάποια αίθουσα αναμονής του Αεροδρομίου όπου δεν υπήρχαν ούτε καρέκλες -για να είμαστε ακριβείς υπήρχαν κάποιες καρέκλες αλλά δεν έφταναν για όλους: όποιος πρόλαβε, πρόλαβε.

-- Σε διαδικασία αποχώρησης από την Intrakat, αλλά με χαρακτηριστικά slow motion, βρίσκεται το ιστορικό στέλεχος του κατασκευαστικού κλάδου, Δημήτρης Κούτρας. Ο Δημ. Κούτρας παραμένει μέτοχος και εξακολουθεί να ασχολείται με τα δημόσια έργα που διεκδικεί η Intrakat, αλλά αφιερώνει χρόνο και σε οικογενειακή επιχείρηση που αναλαμβάνουν σταδιακά τα εγγόνια του! Όπως λέγεται, οι σχέσεις του με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Intrakat, Πέτρο Σουρέτη, ουδέποτε έφτασαν στο επιθυμητό επίπεδο για τα δύο στελέχη. Η μετοχή της Intrakat είναι πάντως η μοναδική μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων του κλάδου που έχει θετικό πρόσημο με βάση τα στοιχεία εξαμήνου.

-- Στα χέρια της κυβέρνησης, στην ουσία, βρίσκεται η επιλογή των νέων διοικήσεων στον ΟΣΕ και στην ΕΡΓΟΣΕ (που διαχωρίζονται, καθώς η τελευταία θα ελέγχεται άμεσα από το Δημόσιο) όπως προκύπτει από τη διαδικασία επιλογής. Το σχετικό σχέδιο αναφέρει πως τα επταμελή Δ.Σ. των δύο εταιρειών θα επιλεγούν από τουλάχιστον τριμελή επιτροπή στην οποία θα συμμετέχουν εκπρόσωπος του Υπερταμείου, εκπρόσωπος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και «ανεξάρτητος αξιολογητής με εκτενή διεθνή πείρα». Επιπλέον, «η αναζήτηση υποψηφίων θα πραγματοποιηθεί από εξειδικευμένη εταιρεία-συμβούλων ανθρώπινου δυναμικού και αναζήτησης μελών Διοικητικών Συμβουλίων». Ειδικά για τους ρόλους του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου, «οι προτάσεις στο υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών δεν θα πρέπει να υπερβαίνουν τις τρεις ανά εταιρεία και η τελική επιλογή θα γίνεται στο επίπεδο του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών». Η διαδικασία θα ολοκληρωθεί εντός του έτους, αφού μεταφερθούν οι μετοχές της ΕΡΓΟΣΕ από τον ΟΣΕ στο ελληνικό Δημόσιο.

Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης παρέχονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη της ιστοσελίδας για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Ο Γιάνης φεύγει, η Ζωή έρχεται, οι ισορροπίες Μητσοτάκη και υπουργικές business

Η αντιπολίτευση που δεν έχουμε ξαναδεί, ο Αλ. Τσίπρας ανησυχεί (ξανά) για τη Δημοκρατία, οι κυβερνητικές ισορροπίες, το παράπονο του Δ. Κούτρα και η επιχειρηματική προσπάθεια του Ν. Ταχιάου.
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Η συνταγή επιτυχίας του Γ. Αυτιά, το ποδόσφαιρο, ο Αλ. Πατέλης και η Εθνική

Το «μήνυμα ελήφθη» του Κυρ. Μητσοτάκη, η μοναδική τακτική του Γ. Αυτιά, ο πόλεμος στο ποδόσφαιρο, ο οικονομικός σύμβουλος του πρωθυπουργού «βλέπει» προς Σεπτέμβριο το placement της ΕΤΕ, οι εκταμιεύσεις του RRF και οι αμετανόητοι επαγγελματίες.
businessdaily-Mitsotakis-Kyriakos
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Μήνυμα Μητσοτάκη σε ισχυρούς, οι έλεγχοι στην Πληροφορική και το deal στα νερά

Η κόκκινη γραμμή ανάμεσα σε κυβέρνηση και στα... φουσκωμένα επιχειρηματικά πορτοφόλια, μια ντουντούκα για την κ. Κωνσταντοπούλου, οι εκτεταμένοι έλεγχοι της Επ. Ανταγωνισμού και η διαρροή από SSM για τα μερίσματα.
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Ονόματα από Μητσοτάκη, η νέα θέση Τσαμάζ και το κοινοπρακτικό της Intralot

Η κρίσιμη ομιλία του πρωθυπουργού για τα οικονομικά συμφέροντα, η ισχυρή εισηγμένη που περιμένει τον Μ. Τσαμάζ, οι υπογραφές στο δάνειο της Intralot, οι ισχυρές επιδόσεις της Παπουτσάνης και η τελευταία καθυστέρηση για την Εγνατία.
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Το χαμένο μήνυμα, πολυεθνικές στη σέντρα και τα χρωστούμενα των εφοπλιστών

Η αυλή στο Μέγαρο Μαξίμου, η επίθεση Μητσοτάκη στις πολυεθνικές, η ατάκα Βακάκη για τις μεταρρυθμίσεις, οι φόροι των εφοπλιστών, τι ενεχυριάζουν οι Έλληνες και η νέα εταιρεία του Λιβάνη.
Σπύρος Θεοδωρόπουλος
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Η μαυρίλα επιστρέφει, βροχή ερωτήσεων στην Epsilon Net και ο Σπ. Θεοδωρόπουλος

Οι 100 ημέρες που μοιάζουν με χίλιες, το ρεκόρ απαισιοδοξίας των καταναλωτών, το «στρίμωγμα» της Epsilon Net από τους αναλυτές, οι μειώσεις τιμών από τον Σπ. Θεοδωρόπουλο, τα μπρος - πίσω με το market pass και οι ευκαιρίες στην Κορέα.