Δεν… ξεχειλίζει η ικανοποίηση στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα από την πρόοδο των ελληνικών τραπεζών στην προετοιμασία για τα «πράσινα» τεστ, όπου θα γίνει για πρώτη φορά μια προσπάθεια προσέγγισης των περιβαλλοντικών κινδύνων που αντιμετωπίζουν οι τράπεζες και, σε επόμενο στάδιο, θα κληθούν από την εποπτική αρχή να ενισχύσουν ανάλογα την κεφαλαιακή τους βάση. Σε επιστολή της προς τις συστημικές τράπεζες για την προετοιμασία των ελέγχων, οι οποίοι θα «τρέξουν» παράλληλα με τα τακτικά τεστ αντοχής, η ΕΚΤ υπογραμμίζει ότι, αν και έχουν γίνει κάποια βήματα, καμιά από τις τράπεζες δεν βρίσκεται κοντά στην πλήρη ευθυγράμμιση με τις εποπτικές απαιτήσεις. Στον επίλογο της επιστολής της, η διοίκηση του Ενιαίου Εποπτικού Μηχανισμού υπενθυμίζει στις τράπεζες ότι αυτά τα τεστ μπορεί να μην «μετράνε» για τον υπολογισμό των κεφαλαιακών απαιτήσεων του πρώτου πυλώνα, αλλά «μετράνε» για τον δεύτερο πυλώνα, ενώ η ΕΚΤ μπορεί να επιβάλλει σε κάθε τράπεζα εποπτικά μέτρα, ποσοτικά και ποιοτικά, σε περίπτωση που δεν εκπληρώσουν τις απαιτήσεις του ελέγχου.
-- Στην Αθήνα θα μεταφερθεί η έδρα της Παγκρήτιας Τράπεζας, μόλις με το καλό ολοκληρωθούν η συγχώνευση με την Τράπεζα Χανίων και η αύξηση κεφαλαίου. Το θέμα της έδρας μπορεί να ακούγεται τυπικό ωστόσο στην περίπτωση των δύο υπό συγχώνευση τραπεζών τα πράγματα είναι λίγο πιο περίπλοκα. Ο λόγος είναι ότι η μία έχει έδρα στο Ηράκλειο και η άλλη στα Χανιά, οπότε το που θα είναι η έδρα της «νέας» τράπεζας ήταν ένα όχι εύκολο θέμα. Έτσι, η μεταφορά της έδρας στην Αθήνα λύνει έναν «κρητικό γόρδιο δεσμό». Όμως πέρα από την συναισθηματική διάσταση του θέματος η μεταφορά της έδρας στην Αθήνα εξυπηρετεί και έναν άλλο πιο πρακτικό λόγο: τον σχεδιασμό της τράπεζας για την δυναμική επέκτασή της στη χρηματοδότηση μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων σε όλη τη χώρα.
-- Και μιας ο λόγος για τη χρηματοδότηση των μικρομεσαίων να πούμε ότι επικρατεί προβληματισμός στα επιτελεία των τραπεζών αναφορικά με τις χρηματοδοτήσεις στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης. Ο λόγος είναι ότι οι συμβάσεις που πρόσφατα υπέγραψαν με την κυβέρνηση για το Ταμείο ουσιαστικά αφορούν μόνο «AAA» εταιρίες, δηλαδή, πολύ μεγάλες και υψηλής πιστοληπτικής αξιολόγησης εταιρίας. Όπως σημειώνουν στελέχη τραπεζών, μπορεί από κυβερνητικές πλευρές να μεταδίδεται μια αισιοδοξία για τη διοχέτευση ρευστότητας σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις μέσω των πόρων του Ταμείου, ωστόσο, για να γίνει αυτό θα πρέπει να αλλάξει το πλαίσιο δηλαδή οι συμβάσεις που έχουν υπογραφεί με το Δημόσιο.
-- Μπορεί να βγήκε μπροστά ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, αντιδρώντας με σφοδρότητα στην δήλωση του Άδωνι Γεωργιάδη για το ενδεχόμενο προσωρινής μείωσης των συντελεστών ΦΠΑ (αντίδραση που προκάλεσε την αναδίπλωση του υπουργού Ανάπτυξης), ωστόσο αυτός που έγινε έξαλλος με τις δηλώσεις Γεωργιάδη ήταν ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θεόδωρος Σκυλακάκης, θεωρώντας ότι όλη αυτή η... επιδοματολογία και η καλλιέργεια ενός κλίματος ατελείωτων μέτρων στήριξης λειτουργούν διαβρωτικά για την οικονομία. Πάντως, ό,τι και αν πιστεύει ο κ. Σκυλακάκης, γεγονός είναι ότι σήμερα, με πρωθυπουργική εντολή, οι υπουργοί Οικονομικών και Εργασίας θα παρουσιάσουν νέο πακέτο μέτρο στήριξης των επιχειρήσεων, όπως προανήγγειλε χθες το βράδυ ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
-- Όσοι έχουν αντιληφθεί ότι το υδρογόνο είναι το καύσιμο του μέλλοντος μπορούν και να καταλάβουν τη σημασία του χθεσινού deal ανάμεσα στη Motor Oil και τη ΔΕΗ, που συμφώνησαν να βαδίσουν από κοινού… στο μέλλον. Αυτό θα γίνει μέσα από ένα κοινοπρακτικό σχήμα, το οποίο θα ελέγχεται κατά 51% από τον όμιλο της Motor Oil και κατά 49% από τη ΔΕΗ. Πρόκειται για συμφωνία που, δυνητικά, θα καλύψει επενδύσεις δισεκατομμυρίων και «δένει» πολύ στενά τους δύο ομίλους για μεγάλη χρονική περίοδο. Κάποιοι, μάλιστα, δεν παραλείπουν να βγάλουν πολιτικά συμπεράσματα από τη συμφωνία, καθώς είναι η πρώτη τέτοιας εμβέλειας που συνάπτει η Motor Oil στη διάρκεια της θητείας της σημερινής κυβέρνησης.
-- Μια πολύ ενδιαφέρουσα επίσκεψη είχαν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά στις αρχές Δεκεμβρίου. Αντιπροσωπεία της γαλλικής Naval, που έχει συμφωνήσει με την κυβέρνηση για τις φρεγάτες του Ναυτικού και βρίσκεται πολύ κοντά στις κορβέτες, επισκέφθηκε τα ναυπηγεία για να αξιολογήσει τη σημερινή τους κατάσταση. Η ίδια αντιπροσωπεία δεν συνέχισε την πορεία της με κατεύθυνση προς την Ελευσίνα, για ένα αντίστοιχο ραντεβού στο δεύτερο μεγαλύτερο συγκρότημα της χώρας. Το εύλογο συμπέρασμα είναι ότι οι Γάλλοι προκρίνουν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά έναντι των Ναυπηγείων Ελευσίνας για όποια συμφωνία συμπαραγωγής των κορβετών και αυτό δεν ακούγεται πολύ καλό για όσους τρέφουν ελπίδες ότι μπορούν να διασωθούν τα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Ίσως είναι νωρίς για οριστικά συμπεράσματα, αλλά οι οιωνοί δεν είναι καλοί.
Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης παρέχονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη της ιστοσελίδας για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.