Αν το Frontier, η μεγάλη τιτλοποίηση της Εθνικής Τράπεζας, έφερε στα πρόθυρα σύγκρουσης τις εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων που το διεκδικούσαν, η Αριάδνη μπορεί να φέρει πόλεμο. Πρόκειται για το χαρτοφυλάκιο «κόκκινων» δανείων που βγάζει προς πώληση η PQH Ενιαία Ειδική Εκκαθάριση, συνολικού ύψους 5 δισ. ευρώ. Η ατμόσφαιρα ήδη «μυρίζει μπαρούτι», καθώς η «Αριάδνη» είναι το τελευταίο μεγάλο πακέτο «κόκκινων» δανείων που βγαίνει στην αγορά και αποτελεί την τελευταία μεγάλη ευκαιρία για τους servicers είτε να παγιώσουν τη θέση τους στην αγορά, είτε να την ενισχύσουν ή να καλύψουν την απόσταση που τους χωρίζει από τους άλλους μεγάλους παίχτες της αγοράς. Το πακέτο αναμένεται να βγει στην αγορά μέσα στον Οκτώβριο και ήδη οι διεκδικητές έχουν αρχίσει να σκάβουν… ορύγματα.
-- Σε διαφορετικά στρατόπεδα, όσον αφορά την ερμηνευτική προσέγγιση της ενεργειακής κρίσης στην Ευρώπη, έχουν βρεθεί οι δύο μεγάλοι παίκτες της ενέργειας στη χώρα μας. Ο Ευάγγελος Μυτιληναίος ήταν σαφέστατος στην προχθεσινή του τοποθέτηση στην εκδήλωση του Κύκλου Ιδεών. Για τις πρωτοφανώς υψηλές τιμές του φυσικού αερίου, όπως είπε, ευθύνεται η Ευρωπαϊκή Ένωση και η στρατηγική της για τη μετάβαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, χωρίς να έχουν γίνει οι απαραίτητες επενδύσεις σε υποδομές για το μεταβατικό καύσιμο, δηλαδή το φυσικό αέριο. Αντίθετα, ο Γιώργος Περιστέρης απέδωσε τις υψηλές τιμές του φυσικού αερίου σε γεωπολιτικά συμφέροντα, φωτογραφίζοντας τη Ρωσία. «Στην ενέργεια, η πράσινη μετάβαση είναι φθηνή, εξασφαλίζει βιώσιμη ευημερία για όλους και απαλλάσσει την Ελλάδα από την ενεργειακή και εθνική υποτέλεια», τόνισε, μιλώντας σε συνέδριο του Energypress. Εύλογο είναι, βέβαια, να βλέπουν οι δύο ισχυροί επιχειρηματίες το θέμα από διαφορετικές οπτικές γωνίες: ας μην ξεχνάμε ότι ο κ. Μυτιληναίος είναι ο κορυφαίος εισαγωγέας φυσικού αερίου της χώρας μετά τη ΔΕΠΑ, ενώ ο κ. Περιστέρης είναι ο ισχυρότερος παίκτης στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
-- Εξαιρετικά αντανακλαστικά επέδειξε ο νέος Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Τάκης Θεοδωρικάκος, για το θέμα της ηλεκτρονικής απάτης που γνωρίζει ημέρες δόξας. Ο νέος υπουργός είχε την πρόνοια με τη χθεσινή σύσκεψη, στην οποία μετείχε και ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γιάννης Στουρνάρας, να βάλει στο ίδιο τραπέζι όλους τους εμπλεκόμενους με το θέμα, τόσο από τον δημόσιο τομέα όσο και τον ιδιωτικό τομέα (τράπεζες), ώστε να υπάρξει ο κατάλληλος συντονισμός και κινητοποίηση προκειμένου να δημιουργηθούν αποτελεσματικές ασπίδες προστασίας από την ηλεκτρονική απάτη.
-- «Προσγειώθηκε» και μάλιστα αρκετά ανώμαλα η μετοχή της Ελλάκτωρ κατά τη χθεσινή συνεδρίαση, σημειώνοντας πτώση -10,32%, μετά το «θαύμα» της Τρίτης και την εκτόξευση της μετοχής κατά τα τελευταία λεπτά της συνεδρίασης. Δεν είναι λίγοι που υποστηρίζουν ότι η μεγάλη άνοδος της μετοχής, κατά τη διαδικασία της εκποίησης πακέτου, οφείλεται σε λάθος. Πάντως στην αγορά ψιθυρίζεται ότι στα 1,3 ευρώ το χαρτί «σκουπίζεται».
-- Ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ζήτησε την επαναφορά του δακτυλίου στην Αθήνα, με στόχο να αντιμετωπιστεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση. Αυτό τουλάχιστον δήλωσε χθες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, αποφεύγοντας ωστόσο τις λεπτομέρειες για το πως θα εφαρμοστεί ο νέος δακτύλιος (από 25/10). Σε συνέντευξη Τύπου για το σχέδιο νόμου που αφορά την έκδοση διπλωμάτων οδήγησης (το δεύτερο που ψηφίζεται την τελευταία τετραετία, αφού είχε ψηφίσει ένα αντίστοιχο και ο ΣΥΡΙΖΑ!) ο κ. Καραμανλής υποστήριξε πως επειδή εμπλέκεται πλήθος φορέων θα υπάρξει ευρεία σύσκεψη την Παρασκευή υπό τον υπουργό Επικρατείας Γιώργο Γεραπετρίτη.
-- Στη σύσκεψη, στην οποία θα συμμετάσχουν, μεταξύ άλλων, οι υπουργοί Υποδομών, Προστασίας του Πολίτη, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και εκπρόσωποι της Περιφέρειας Αττικής, του δήμου Αθηναίων και των άλλων δήμων που εμπλέκονται, θα αποφασιστεί πώς ακριβώς θα εφαρμοστεί ο δακτύλιος. Ο κ. Καραμανλής δήλωσε πως το σίγουρο είναι πως θα επιτρέπεται η κυκλοφορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Όμως, ήδη υπάρχουν σοβαρές αντιδράσεις από κατόχους υβριδικών αυτοκινήτων με σχεδόν μηδενικές εκπομπές ρύπων, οι οποίοι έχουν δαπανήσει σημαντικά ποσά για να αγοράσουν τα νέα τους Ι.Χ. και τώρα καλούνται να τα αφήσουν στα πάρκιν.
-- Στη σύσκεψη υπό τον κ. Γεραπετρίτη πιθανώς θα συζητηθούν και προτάσεις ώστε να αυξηθεί η χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, τα οποία έχουν υποστεί σοβαρό πλήγμα λόγω της πανδημίας. Ο Κ. Καραμανλής είπε χθες πως η επιβατική κίνηση στα ΜΜΜ της Αθήνας είναι μειωμένη κατά περίπου 35% σε σύγκριση με το 2019 σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΑΣΑ (Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών). Η κυβέρνηση είχε σχεδιάσει κάποια κίνητρα για τους εμβολιασμένους, με ειδική εκπτωτική κάρτα για τα ΜΜΜ, αλλά το μέτρο δεν εφαρμόστηκε.
Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης παρέχονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη της ιστοσελίδας για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.