- Δε καταθέτουν τα όπλα οι Τσέχοι της Emma Delta για την υπόθεση MIG και Vivartia. Τις επόμενες ημέρες και εβδομάδες έχουν προγραμματίσει συναντήσεις με θεσμικούς παράγοντες για να ενημερώσουν αναλυτικά και σε βάθος για την πρότασή τους για την εξαγορά της Vivartia.Τραπεζικές πηγές χαρακτηρίζουν σοβαρή, αξιόπιστη και με υψηλό τίμημα την πρόταση των Τσέχων ενώ η διοίκηση της Πειραιώς, που έχει ένα ειδικό βάρος στη διαδικασία, φαίνεται πως τηρεί στάση αναμονής παραπέμποντας στις αποκλειστικές διαπραγματεύσεις που συνεχίζονται με Farallon και OakHill, οι οποίες θα ολοκληρωθούν μέχρι την ερχόμενη Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου.
- Ορισμένες πηγές σημειώνουν ότι η διαδικασία έχει προχωρήσει πολύ με τα funds Farallon και OakHill για να έχουμε ανατροπές στο παρά ένα. Ωστόσο οι Τσέχοι με «όπλο» το κατά πολύ, όπως λέγεται, υψηλότερο τίμημα αλλά και γενικότερα με την εξαιρετικά γενναιόδωρη δομή της πρότασης θα επιμείνουν, προειδοποιώντας ότι είναι αποφασισμένοι να χτυπήσουν και ευρωπαϊκές πόρτες για το θέμα.
- Με ένα πολύ μπερδεμένο κουβάρι μοιάζει πλέον η κατάσταση στα μεγάλα έργα. Απανωτές δικαστικές αποφάσεις και προσφυγές, ως απόνερα της γνωστής διευθέτησης με την Επιτροπή Ανταγωνισμού, έχουν οδηγήσει στο πάγωμα σχεδόν όλων των κρίσιμων διαγωνισμών. Από την ολοκλήρωση του οδικού άξονα Ακτιο – Αμβρακία, κόστους άνω των 150 εκατ. ευρώ, μέχρι το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας, προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ. Μια πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, που έστειλε προδικαστικό ερώτημα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για διαγωνισμό συμβούλου του μετρό, σε διαμάχη μεταξύ των γραφείων μελετών Salfo και NAMA, ήταν το κερασάκι στην τούρτα. Μέχρι να απαντήσει το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, όλα θα παραμείνουν παγωμένα.
- Η βουτιά στο ανεκτέλεστο υπόλοιπο των εισηγμένων τεχνικών εταιρειών (για παράδειγμα, της ΕΛΛΑΚΤΩΡ), όπως φαίνεται και από τις λογιστικές καταστάσεις του πρώτου εξαμήνου, δείχνει πως χωρίς παρέμβαση του υπουργείου Υποδομών η κατάσταση θα χειροτερέψει. Δεν πρόκειται να προχωρήσει κανένα έργο ούτε τον επόμενο χρόνο, με δυσμενέστατες επιπτώσεις και στην απασχόληση. Ο υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής «κάρφωσε» πριν από μερικές εβδομάδες την προηγούμενη κυβέρνηση γιατί ενώ είχε χρόνο για να φέρει τη νομοθετική ρύθμιση που θα ξεκαθάριζε το ζήτημα με τη διευθέτηση, το «φόρτωσε» στους επόμενους. Αν ο κ. Καραμανλής δε βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά, κανένας διαγωνισμός για μεγάλο έργο δεν θα ευδοκιμήσει το 2020.
- Μια και αρχίζει η διαπραγμάτευση της κυβέρνησης με τους Θεσμούς σήμερα, συγκρατείστε ένα όνομα: Πολ Κούτος (Paul Kutos). Είναι ο νέος επικεφαλής από πλευράς Κομισιόν, στη θέση του Ιρλανδού, Ντέκλαν Κοστέλο, ο οποίος ξέρει σε πολύ μεγάλο βάθος τα θέματα της Ελλάδας. Πολλοί λένε ότι δεν θα είναι ιδιαίτερα «χαλαρός», γιατί θέλει να αποφύγει τις επικρίσεις που είχε δεχθεί ο προκάτοχός του, τον οποίο κατηγορούσαν ότι έκανε όλα τα χατίρια στην κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Προ εξαμήνου, ο Κούτος είχε μιλήσει σε εκδήλωση του ΙΟΒΕ και είχε τονίσει ότι η Ελλάδα έχει πολλά κατάλοιπα ακόμη από την κρίση και πρέπει να συνεχίσει χωρίς αποκλίσεις τις μεταρρυθμίσεις. Να δούμε, λοιπόν, αν και πόσο «σκληρός» θα είναι ο Κούτος...
Η επιμονή των Τσέχων για την MIG και το κουβάρι στα έργα
Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
Ο Επίμονος Κηπουρός σκαλίζει, ψάχνει και αναζητά ενδιαφέροντα σημεία από τις αγορές, τις επιχειρήσεις, την οικονομία και την πολιτική.