Πέρα από το αεροσκάφος της Aegean με το οποίο ταξίδεψε στην Ινδία η πολυμελής ελληνική επιχειρηματική και διπλωματική αποστολή, στο Νέο Δελχί βρέθηκαν και στελέχη της ελληνικής αεροπορικής εταιρείας. Σύμφωνα με πληροφορίες του BD, είχαν σειρά συναντήσεων με επιχειρηματικούς φορείς, διερευνώντας τις σημαντικές προοπτικές που διαφαίνονται στην ινδική αγορά. Η ανανέωση του στόλου με μεγαλύτερα αεροσκάφη έχει διευρύνει τους ορίζοντες της Aegean και προς τη Μέση Ανατολή, με προσθήκη ήδη από τη φετινή χειμερινή σεζόν της μητρόπολης των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, του Ντουμπάι.
-- Μια επέκταση λοιπόν στην ινδική αγορά, θα βάλει την Aegean στο «άρμα» του India-Middle East-Europe Economic Corridor (IMEC), που βρίσκεται στο επίκεντρο της τριήμερης επίσκεψης του πρωθυπουργού στην πέμπτη μεγαλύτερη οικονομία του πλανήτη. Η επιθυμία των Ινδών millenials για ταξίδια ανά τον πλανήτη, σύμφωνα με τη MacKinsey, θα αναδείξει τη χώρα σε μία από τις σημαντικές αγορές προέλευσης ταξιδιών αναψυχής. Και αυτό δεν είναι καθόλου αμελητέο, αφού ο πληθυσμός των 1,4 δισεκατομμυρίων κατοίκων, έχει μέση ηλικία μόλις 27,6 έτη και είναι κατά 10 χρόνια νεότερος από τις περισσότερες ανεπτυγμένες οικονομίες. Προβλέπεται μάλιστα, δεδομένης της αύξησης του κατά κεφαλήν ΑΕΠ, ότι οι Ινδοί τουρίστες θα μπορούν να πραγματοποιούν 80-90 εκατομμύρια ταξίδια ετησίως ως το 2040.
-- Το άνοιγμα στην αγορά της Ινδίας αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα και για το αεροδρόμιο της Αθήνας, που τον περασμένο Δεκέμβριο υποδέχθηκε δέκα κορυφαίους πράκτορες που ειδικεύονται στην εν λόγω αγορά σε ένα ταξίδι εξοικείωσης. Η καθιέρωση μίας απευθείας πτήσης εκτιμάται πως θα δώσει τεράστια ώθηση στον συνεδριακό τουρισμό, στα ταξίδια αναψυχής, αλλά και σε κινηματογραφικές παραγωγές.
Ζητούνται αρχαιολόγοι για δυάρια στον Πειραιά
Όσοι ζούμε και εργαζόμαστε στην Ελλάδα γνωρίζουμε από πρώτο χέρι την ευρηματικότητα της δημόσιας διοίκησης, ειδικά στο να προκαλεί στον πολίτη ταλαιπωρία χωρίς λόγο. Ωστόσο, αυτά που έφτασαν στα αυτιά της στήλης για τη μεταβίβαση ακινήτων από servicers σε τρίτους στον Πειραιά, όπως και σε άλλες περιοχές με αυξημένο αρχαιολογικό ενδιαφέρον, διεκδικούν βραβείο… γραφειοκρατίας. Διότι για την μεταβίβαση ενός διαμερίσματος π.χ. 30 ετών που βρίσκεται στον 4ο όροφο σε πολυκατοικίας στον Πειραιά απαιτείται, μεταξύ πολλών άλλων, και η έγκριση της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας! Γιατί; Διότι όταν αγοράζει κάποιος ένα διαμέρισμα αγοράζει και ένα ποσοστό του οικοπέδου, το οποίο θα μπορούσε να έχει και αρχαία οπότε... φέρε και μια βεβαίωση από την Αρχαιολογική Υπηρεσία. Και άντε τώρα να πάρεις τέτοια βεβαίωση από την Αρχαιολογία…
-- Η αρκετά κωμική αυτή εμπλοκή αποκαλύπτει το αιώνιο δράμα της Ελλάδας και ενός κράτους που θέλει και δεν θέλει. Διότι σε μια συγκυρία που η κυβέρνηση αναζητά τρόπους για την αξιοποίηση των αποκαλούμενων «κλειστών» διαμερισμάτων για να αντιμετωπιστεί το στεγαστικό πρόβλημα και να υπάρξει ανάσχεση στην άνοδο των τιμών, το κράτος κάνει ότι μπορεί για να κρατήσει κλειστά, τα κλειστά διαμερίσματα, εφευρίσκοντας εμπόδια ακόμα και για πολυκατοικίες που έχουν χτιστεί 20, 30 και 40 χρόνια πριν.
Ο SSM και τα μερίσματα
Ένα «ευχάριστο πρόβλημα», όπως θα έλεγαν και οι παλιοί αθλητικοί συντάκτες για τους προπονητές ποδοσφαίρου, έχει αυτόν τον καιρό η νέα επικεφαλής του Ενιαίου Εποπτικού Μηχανισμού της ΕΚΤ, η προερχόμενη από την Bundesbank, Κλαούντια Μπουχ. Οι τράπεζες της ευρωζώνης φαίνεται ότι έχουν πετύχει το 2023 τη μεγαλύτερη κερδοφορία στην ιστορία τους. Κάθε επόπτης ικανοποιείται, βεβαίως, όταν βλέπει ότι οι τράπεζες πάνε καλά και μάλιστα σε μια χρονιά όπου σημειώθηκαν βίαιοι κραδασμοί στα τραπεζικά συστήματα των ΗΠΑ και της Ελβετίας. Από την άλλη, όμως, η Κλ. Μπουχ δείχνει συνεχώς, στις πρώτες της δημόσιες τοποθετήσεις αφότου ανέλαβε τα καθήκοντά της, ότι έχει και μια ανησυχία για το πώς θα αξιοποιήσουν οι τράπεζες αυτά τα κέρδη. Το μήνυμά της, είναι σαφές: τώρα είναι ευκαιρία να ενισχυθεί η κεφαλαιακή επάρκεια για να οχυρωθεί το τραπεζικό σύστημα απέναντι στις ουκ ολίγες αβεβαιότητες και κινδύνους. Με άλλα λόγια, η προτροπή είναι αρκετά σαφής: «μην στήσετε πάρτι με διανομές μερισμάτων και επαναγορές μετοχών, κρατήστε λεφτά στην άκρη».
-- Όπως δήλωσε η Μπουχ, σε συνέντευξη που δημοσιεύτηκε στο μηνιαίο δελτίο του SSM, «δεδομένης της μεγάλης αβεβαιότητας που αντιμετωπίζουμε, δεν μπορώ παρά να παροτρύνω όλες τις τράπεζες να είναι όσο το δυνατόν πιο συνετές όσον αφορά τις επενδύσεις και τον κεφαλαιακό σχεδιασμό τους. Τα κέρδη των τραπεζών έχουν αυξηθεί σε όλους τους τομείς –χάρη και στη σημαντική αύξηση των επιτοκίων. Αυτό δίνει στις τράπεζες μια εξαιρετική ευκαιρία να αυξήσουν τα αποθέματα ασφαλείας τους έναντι μελλοντικών διαταραχών και να επενδύσουν στα πληροφοριακά τους συστήματα».
-- Σημαίνουν κάτι όλα αυτά για τις ελληνικές τράπεζες, που ετοιμάζονται να μοιράσουν μερίσματα για πρώτη φορά από το 2008; Όπως φάνηκε από τις πρόσφατες επισκέψεις στην Αθήνα στελεχών του SSM, δεν τίθεται θέμα «βέτο» από τον επόπτη. Άλλωστε, οι συντελεστές διανομής για φέτος θα είναι πολύ συντηρητικοί, ενώ οι τράπεζες έχουν κατακτήσει υψηλούς δείκτες κεφαλαιακής επάρκειας.
Ελληνικό γάλλιο στην Ευρώπη
Τα αργά αντανακλαστικά της Ευρώπης σχετικά με την αξιοποίηση των δικών της πρώτων υλών επισήμαναν τα στελέχη του Συνδέσμου Μεταλλευτικών Επιχειρήσεων (ΣΜΕ) με αφορμή τις ανάγκες που έχουν δημιουργηθεί για γάλλιο -απαραίτητη πρώτη ύλη για αγωγούς και μικροτσίπ- μετά τον περιορισμό των εξαγωγών από Κίνα. Όπως ανέφεραν, το γάλλιο υπήρχε πάντα στην Ελλάδα, αφού είναι συστατικό του βωξίτη, μετάλλευμα με πλούσια κοιτάσματα στην Ελλάδα. Η παραγωγή του όμως δεν ήταν συμφέρουσα για καμία εταιρεία, αφού η ίδια πρώτη ύλη ερχόταν στο 1/3 της τιμής από την Κίνα. Τώρα που η Κίνα περιόρισε τις εξαγωγές, «ανακαλύφθηκε» ο βωξίτης και το γάλλιο.
-- Ο όμιλος Μυτιληναίου που είναι ο μοναδικός παραγωγός βωξίτη στην Ελλάδα θα αναλάβει μέσα από μία επένδυση 100 εκατ. ευρώ να παράγει γάλλιο για τις ανάγκες των ευρωπαϊκών εταιρειών παραγωγής ημιαγωγών και θα χρηματοδοτηθεί από την ΕΕ, αφού το γάλλιο έχει χαρακτηριστεί κρίσιμη πρώτη ύλη. Αν, πάντως, συνεχιστεί ο περιορισμός των εξαγωγών από την Κίνα θα υπάρχει ένα μεγάλο κενό στην ομαλή τροφοδοσία με γάλλιο, αφού η νέα γραμμή παραγωγής θα χρειαστεί τουλάχιστον 3-4 χρόνια για να τεθεί σε παραγωγική διαδικασία.
«Ξαφνικός θάνατος» καταστημάτων Public
Μπορεί κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της συνεργασίας με τη Vodafone, η διοίκηση των Public να ανακοίνωσε ένα φιλόδοξο σχεδιασμό για το φυσικό της δίκτυο, όμως δυο ακόμα καταστήματα της στην Αθήνα πρόκειται να «κατεβάσουν ρολά» στο τέλος του μήνα. Τα καταστήματα σε Ψυχικό και Αιγάλεω θα κλείσουν, παρά το γεγονός ότι, σύμφωνα με τους εργαζομένους, είχαν πιάσει τις οικονομικές στοχοθεσίες που είχε θέσει η διοίκηση της εταιρείας. Τα κλεισίματα αυτά έρχονται να προστεθούν στη λίστα των καταστημάτων σε Αγρίνιο, Άργος, Καλλιθέα και Χαλάνδρι την περυσινή χρονιά. Οι εργαζόμενοι είναι «στα κάγκελα» και, σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν προαναγγείλει απεργία στις 28 Φεβρουαρίου.
Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης παρέχονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη της ιστοσελίδας για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.