Με τον καλύτερο τρόπο γιορτάζει φέτος τα τριακοστά γενέθλια της η Rolex Ελλάς, καθώς η θυγατρική της διάσημης ελβετικής ωρολογοποιίας πέτυχε πέρυσι ρεκόρ πωλήσεων στη χώρα μας με τον κύκλο εργασιών να διαμορφώνεται σε 82,5 εκατ. ευρώ αυξημένο κατά 10,3% σε σχέση με το 2021. Στη βελτίωση αυτή σημαντικό ρόλο έπαιξε η επάνοδος του τουρισμού στα προ πανδημίας επίπεδα, καθώς και το λανσάρισμα τον Μάρτιο του 2022 των νέων μοντέλων "Watches and Wonders".
Παρά την αύξηση των πωλήσεων, τα κέρδη προ φόρων της Rolex Ελλάς μειώθηκαν από 12,6 εκατ. ευρώ το 2021 σε 8,9 εκατ. ευρώ πέρυσι, ενώ μετά τους φόρους διαμορφώθηκαν το 2022 σε 6,67 εκατ. ευρώ από 9,6 εκατ. ευρώ το 2021. Η μείωση των κερδών δεν απέτρεψε τη διοίκηση να είναι ιδιαίτερα γενναιόδωροι στις αμοιβές των διοικητικών στελεχών αλλά και προς τη μητρική, στην οποία απέδωσε υψηλό μέρισμα.
Συγκεκριμένα, για την χρήση του 2022 οι προτεινόμενες αμοιβές μελών Διοικητικού Συμβουλίου είναι 1,1 εκατ. ευρώ και οι αμοιβές για το προσωπικό της εταιρείας 225 χιλ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά το μέρισμα προς την μητρική Rolex Holding S.A. στην Γενεύη θα κατευθυνθούν από την ελληνική θυγατρική 7,5 εκατ. ευρώ τα οποία τα 4,35 προήλθαν από κέρδη του 2022 και τα 3,1 εκατ. ευρώ από κέρδη προηγούμενων χρήσεων.
Το κόστος της ληστείας
Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη χρονιά, λίγο πριν από τα Χριστούγεννα, στο κατάστημα στην οδό Κολοκοτρώνη στο κέντρο της Αθήνας σημειώθηκε ληστεία με λεία 24 πολυτελή ρολόγια. Η ληστεία εξιχνιάστηκε τον περασμένο Μάρτιο από την Αστυνομία όμως στους χώρους που εντοπίστηκαν οι συλληφθέντες, μέλη διεθνούς κυκλώματος που είχαν διαπράξει και στο παρελθόν ληστείες σε κοσμηματοπωλεία, δεν βρέθηκαν τα κλοπιμαία.
Σύμφωνα με την έκθεση που συνοδεύει τον οικονομικό απολογισμό του 2022, το κόστος των κλαπέντων ορολογιών έχει προσδιοριστεί στα 134.720,13 ευρώ. Πλην του ποσού των 4.602 ευρώ το οποίο περιλαμβάνεται στα λοιπά έξοδα, το υπόλοιπο του ποσού είναι απαιτητό προς αποζημίωση από την ασφαλιστική εταιρεία.
Ανησυχία για τα αποθέματα
Η θετική εικόνα που παρουσιάζει η ελληνική οικονομία σε συνδυασμό με την αυξημένη τουριστική κίνηση έχει δημιουργήσει... ευχάριστα προβλήματα στην διοίκηση της Rolex Ελλάς για την τρέχουσα χρήση. Όπως αναφέρει στην έκθεση της «η διαθεσιμότητα όλων των μοντέλων που αναμένεται για το τρέχον έτος παραμένει μέσα στις ανησυχίες μας ώστε να μπορέσουμε να καλύψουμε την αυξημένη ζήτηση ειδικά κατά την θερινή περίοδο. […] Θέματα όπως η διαθεσιμότητα μοντέλων, η οικονομική ανάπτυξη, η αναμενόμενη επιτυχία της τουριστικής περιόδου και οι επιπτώσεις στο κόστος των αγορών μας θα παίξουν σημαντικό ρόλο στα αποτελέσματα της επιχείρησης μας».
Πάντως τα ρολόγια Rolex έχουν αποδειχθεί «παντός οικονομικού καιρού» καθώς αποτελούν καταφύγιο και σε πιο ταραγμένες περιόδους. Είναι χαρακτηριστικό ότι στη διάρκεια των capital controls, στα μέσα της περασμένης δεκαετίας, αρκετοί έσπευσαν να αποκτήσουν προϊόντα της εταιρείας στην Ελλάδα.
Η οικονομική αστάθεια του τελευταίου διαστήματος έχει φέρει στο προσκήνιο το κίνητρο αγοράς ενός ακριβού ρολογιού στη λογική της μεταπώλησης του. Όπως αναφέρει η εταιρεία τα ρολόγια Rolex έχουν καταγράψει σημαντική διατήρηση της υψηλής αξίας μεταπώλησης τους σε βάθος χρόνου. Ένας από τους λόγους που συμβαίνει αυτό και στη χώρα μας, είναι ότι η Rolex διαθέτει στην Ελλάδα ένα άρτιο εξοπλισμένο εξειδικευμένο τμήμα για την φροντίδα «μετά την πώληση» των ρολογιών της.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι και το δεύτερο σήμα του ομίλου, τα ρολόγια TUDOR, σύμφωνα με την εταιρεία, κερδίζουν συνεχώς μερίδιο αγοράς με παράλληλη αύξηση των σημείων πώλησης τα τελευταία χρόνια. Στα πλαίσια της περαιτέρω ενίσχυσης του brand στην χώρα μας, ο Ντέιβιντ Μπέκαμ, κεντρικό πρόσωπο στην καμπάνια του σήματος, βρέθηκε στην Αθήνα πέρυσι τον Σεπτέμβριο για την παρουσίαση του νέου μοντέλου, με «ελληνικό χρώμα», Pelagos.