"Business as usual" μπορεί να χαρακτηριστεί το κλίμα από τη χθεσινή εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε από τη γαλακτοβιομηχανία Δωδώνη με αφορμή το λανσάρισμα των νέων γιαουρτιών της εταιρείας. Στην εκδήλωση, όπου παραβρέθηκε για πρώτη φορά και εκπρόσωπος του fund της CVC (σ.σ. έχει εξαγοράσει το 75% της ηπειρωτικής γαλακτοβιομηχανίας το 2021) το θέμα της συγχώνευσης με τη Δέλτα Γάλακτος – η οποία επίσης ελέγχεται από τo CVC – ήταν εκτός ημερήσιας διάταξης, τόσο από την διοίκηση της εταιρείας όσο από τον νεαρό εκπρόσωπο του fund.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Δωδώνη, Μιχάλη Παναγιωτάκη η σημερινή κατάσταση στην γαλακτοβιομηχανία έχει βελτιωθεί σε έναν βαθμό σε σχέση με έναν χρόνο πριν, με τον ίδιο να θεωρεί ότι το πλήγμα από τις καταστροφικές πλημμύρες στη Θεσσαλία δεν θα είναι ιδιαίτερα μεγάλο για τον κλάδο. Όπως ανέφερε, «η εκτίμησή μας κάνει λόγο για απώλεια περίπου 40.000 ζώων. Αυτό σημαίνει γύρω στους 8.000 τόνους γάλα στο σύνολο των 660.000 που παράγει η χώρα».
Σε ό,τι αφορά στη Δωδώνη, η φετινή χρήση αναμένεται να ολοκληρωθεί με μικρή βελτίωση σε επίπεδο κύκλου εργασιών και αποτελεσμάτων. Σε αυτό συνέβαλε σε μεγάλο βαθμό ότι το λειτουργικό κόστος μειώθηκε κατά 30% περίπου σε σχέση με πέρυσι. Παράλληλα, φέτος ολοκληρώθηκαν στις εγκαταστάσεις της εταιρείας επενδύσεις ύψους 7 εκατομμυρίων ευρώ που αφορούν κυρίως εκσυγχρονισμό του μηχανολογικού εξοπλισμού.
Για τη φέτα, όπου η Δωδώνη είναι παγκόσμιος leader σε επίπεδο επώνυμου προϊόντος, σημείωσε ότι υπάρχει μία μικρή «κόπωση» στην κατανάλωση στη διεθνή αγορά μετά από την εκτίναξη που παρατηρήθηκε τα προηγούμενα χρόνια. Όπως είπε χαρακτηριστικά, «δεν μπορεί να φάνε όλοι οι ξένοι φέτα. Δεν είναι παρμεζάνα. Υπάρχει ένα ταβάνι στην κατανάλωση, είτε κάνει 1 ευρώ είτε 100 ευρώ». Για την εταιρεία οι εξαγωγές δεν φαίνεται να επηρεάζονται και διατηρούνται στα ίδια επίπεδα.
Στην ελληνική αγορά η Δωδώνη φέτος εισήλθε για πρώτη φορά στην κατηγορία του λευκού τυριού ώστε να καλύψει τους καταναλωτές εκείνους που μετακινούνται για οικονομικούς λόγους από την φέτα στη συγκεκριμένη κατηγορία –σύμφωνα με τον κ. Παναγιωτάκη δεν υπάρχει μεγάλη μετακίνηση– αλλά και αυτούς που προτιμούν σαν επιλογή το λευκό τυρί. Στην εγχώρια αγορά η πτώση των πωλήσεων της Δωδώνης στη φέτα κινείται στα πλαίσια του μέσου όρου.
Χθες η Δωδώνη επαναλάνσαρε τη σειρά στραγγιστών γιαουρτιών της με νέα συνταγή και νέα συσκευασία. Πρόκειται για την τρίτη μεγάλη κίνηση που πραγματοποιεί η εταιρεία στη συγκεκριμένη κατηγορία, καθώς η εταιρεία έχει παρουσία στο συσκευασμένο γιαούρτι σε τοπικό επίπεδο από την δεκαετία του ‘80, ενώ λανσαρίστηκε και πανελλαδικά το 2014 λίγο μετά από την αλλαγή της διοίκησης.
Στόχος της διοίκησης είναι να παραμείνει ανάμεσα στους πρωταγωνιστές της ανταγωνιστικής αυτής αγοράς. Αξίζει να σημειωθεί ότι το στραγγιστό γιαούρτι αποτελεί το 65% της συνολικής αγοράς γιαουρτιού και η Δωδώνη «παίζει» μεταξύ δεύτερης και τέταρτης θέσης ανάλογα με τις προωθητικές κινήσεις που πραγματοποιεί η ίδια και ο ανταγωνισμός. Το μέσο της μερίδιο στην συγκεκριμένη κατηγορία εκτιμάται ότι είναι στα επίπεδα του 8%.