ΓΔ: 2105.82 0.82% Τζίρος: 193.56 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Φώτο: ΑΝΕΚ

ΑΝΕΚ: Στα 81,9 εκατ. ο κύκλος εργασιών το πρώτο εξάμηνο με άνοδο 10%

Τα ενοποιημένα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας για α’ εξάμηνο του 2023 διαμορφώθηκαν σε ζημιές 16,2 εκατ. ευρώ. Ενισχυμένο το μεταφορικό έργο του ομίλου.

Βελτιωμένα ήταν τα μεγέθη του ομίλου ΑΝΕΚ στο πρώτο εξάμηνο καθώς σημειώθηκε αύξηση σε όλα τα επίπεδα ενώ σε ανοδικούς ρυθμούς κινήθηκε και το μεταφορικό έργο. Ωστόσο τόσο σε επίπεδο ομίλου όσο και μητρικής στο πρώτο εξάμηνο τα ενοποιημένα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας κατέγραψαν ζημιές, αν και σημαντικά μειωμένες έναντι της περυσινής χρονιάς.

Ο κύκλος εργασιών του ομίλου στο πρώτο εξάμηνο διαμορφώθηκε στα 81,9 εκατ. ευρώ έναντι των 74,2 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο εξάμηνο του 2022 σημειώνοντας άνοδο 10% ενώ ο αντίστοιχα ο κύκλος εργασιών της Μητρικής ανήλθε σε 73,3 εκατ. ευρώ έναντι 64,7 εκατ. ευρώ.

Τα ενοποιημένα μικτά αποτελέσματα του Ομίλου διαμορφώθηκαν σε κέρδη €4 εκατ. έναντι ζημιών € 7,5 εκατ. τη συγκρίσιμη περίοδο. Το κόστος πωληθέντων του Ομίλου διαμορφώθηκε σε €77,9 εκατ. έναντι €81,8 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο. Αντίστοιχα, για την Εταιρεία τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν σε κέρδη €1 εκατ. έναντι ζημιών € 8,5 εκατ. με το κόστος πωληθέντων να διαμορφώνεται σε €72,3 εκατ. έναντι €73,3 εκατ. το α’ εξάμηνο του 2022.

Τα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοοικονομικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου του α’ εξαμήνου 2023 διαμορφώθηκαν σε ζημιές € 2,4 εκατ. έναντι €12 εκατ., ενώ αντίστοιχα, για τη Μητρική σε ζημιές €4,4 εκατ. έναντι €11,7 εκατ. το α’ εξάμηνο του 2022.

Το καθαρό χρηματοοικονομικό κόστος του Ομίλου και της Εταιρείας για το α’ εξάμηνο του 2023 ανήλθε σε €8,9 εκατ. έναντι € 5,6 εκατ. το α’ εξάμηνο του 2022.

Τα ενοποιημένα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας για α’ εξάμηνο του 2023 διαμορφώθηκαν σε ζημιές €16,2 εκατ. έναντι € 22,6 εκατ. το α’ εξάμηνο του 2022, ενώ αντίστοιχα, τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους της Μητρικής διαμορφώθηκαν σε ζημιές €16,9 εκατ. έναντι € 20,7 εκατ. τη συγκρίσιμη περίοδο.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, στο α’ εξάμηνο του 2023 o Όμιλος της ΑΝΕΚ ενίσχυσε το μεταφορικό έργο και τον κύκλο εργασιών του, εμφανίζοντας μειωμένες ζημιές σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2022. Στη βελτίωση των λειτουργικών αποτελεσμάτων συνέβαλαν και οι χαμηλότερες τιμές των καυσίμων σε σχέση με τη συγκρίσιμη περίοδο της προηγούμενης χρήσης. Ωστόσο, λόγω των ζημιών του α’ εξαμήνου -που επιβαρύνθηκε από το υψηλό χρηματοοικονομικό κόστος, κυρίως, λόγω αύξησης των επιτοκίων- συνεχίστηκε η επιδείνωση της κεφαλαιακής επάρκειας, με τα ίδια κεφάλαια της Εταιρείας στις 30.06.2023 να είναι αρνητικά κατά € 91,9 εκατ..

Σε λειτουργικό επίπεδο, το α’ εξάμηνο του 2023 ο Όμιλος της ΑΝΕΚ δραστηριοποιήθηκε με ιδιόκτητα και ναυλωμένα πλοία σε γραμμές της Αδριατικής (Ανκόνα, Βενετία), της Κρήτης (Χανιά, Ηράκλειο), των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων. Στις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα συνεχίστηκε η εκτέλεση δρομολογίων σε γραμμές δημόσιας υπηρεσίας μέχρι και τις αρχές Μαΐου. Στις γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής τα δρομολόγια εκτελούνται κοινοπρακτικά με πλοία της εταιρείας "ATTICA Α.Ε. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ", ενώ συνεχίστηκε η εκναύλωση ενός πλοίου στο εξωτερικό.

Εκτελώντας σχεδόν τον ίδιο αριθμό δρομολογίων σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2022, ο Όμιλος της ΑΝΕΚ το α’ εξάμηνο του 2023 σε όλες τις γραμμές που δραστηριοποιήθηκε διακίνησε συνολικά 328 χιλ. επιβάτες έναντι 257 χιλ. τη συγκρίσιμη περίοδο (αύξηση 28%), 67 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα έναντι 59 χιλ. (αύξηση 13%) και 58 χιλ. φορτηγά (όσα και το α’ εξάμηνο του 2022).

Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο της υλοποίησης της διαδικασίας συγχώνευσης με απορρόφηση της ΑΝΕΚ από την εταιρεία "ΑΤΤΙCA A.E. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ", σύμφωνα με την από 26.09.2022 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΑΝΕΚ, η Επιτροπή Ανταγωνισμού στις 03.08.2023 ενέκρινε ομόφωνα τη γνωστοποιηθείσα συγκέντρωση που αφορά στην εν λόγω συγχώνευση και πλέον ο ανωτέρω εταιρικός μετασχηματισμός τελεί υπό την έγκριση των αρμόδιων οργάνων των εταιρειών σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

εμπορικό λιμάνι πλοίο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μικρή άνοδος στον αριθμό των ελληνικών εμπορικών πλοίων τον Οκτώβριο

Ο ελληνικός εμπορικός στόλος έφτασε τα 1.846 πλοία με άνοδο 0,6%, ενώ η συνολική χωρητικότητα μειώθηκε κατά 3,2% σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2024, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής.
Διαφανή φωτοβολταϊκά θερμοκηπίου
ΔΙΕΘΝΗ

Έξυπνη πλατφόρμα για καλλιέργεια μανιταριών σε πλοία και απομακρυσμένες περιοχές

Μια καινοτόμος έξυπνη φάρμα για πλοία παρουσιάστηκε στη Marintec China 2025, επιτρέποντας σε όσους εργάζονται σε απομακρυσμένες περιοχές να καλλιεργούν φρέσκα λαχανικά και φρούτα με προηγμένες, φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες.
Πλοίο σε λιμάνι
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Ελλάδα πρώτη σε ναυπηγήσεις και θαλάσσιες μεταφορές στην ΕΕ

Η ONEX και η Ένωση Ναυπηγείων Ελλάδος δηλώνουν έτοιμες να στηρίξουν την ανανέωση του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου, διεκδικώντας δυναμικά τον ρόλο της χώρας στη ναυπήγηση πλοίων μέσα σε μια δύσκολη, παγκόσμια συγκυρία.
σημαία Τουρκίας θάλασσα
ΔΙΕΘΝΗ

Η Τουρκία καλεί Ρωσία και Ουκρανία να προστατεύσουν τις ενεργειακές υποδομές

Η Τουρκία μέσω του Αλπαρσλάν Μπαϊρακτάρ ζήτησε από Ρωσία και Ουκρανία να αποκλείσουν τις ενεργειακές υποδομές από τον πόλεμο προειδοποιώντας για σοβαρές συνέπειες στις αγορές ενώ η Άγκυρα ενισχύει τα μέτρα ασφάλειας στη Μαύρη Θάλασσα