ΓΔ: 1390.65 0.01% Τζίρος: 68.38 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Kotsovolos-Kallithea
Φωτο: Κωτσόβολος

Κωτσόβολος: Οι δύο λόγοι που έκανε πίσω στο παρά πέντε το Πλαίσιο

Λήγει σήμερα η περίοδος εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την απόκτηση της Κωτσόβολος από τους υποψήφιους μνηστήρες, ενώ η δεύτερη φάση θα ξεκινήσεις στις αρχές φθινοπώρου.

Λίγοι κόκκοι έχουν απομείνει στην κλεψύδρα που μετράει τον χρόνο για την κατάθεση με μη δεσμευτικών προτάσεων για την απόκτηση της Κωτσόβολος μετά από το πωλητήριο που έβγαλε η μητρική Currys πριν από περίπου δύο μήνες. Σύμφωνα με πληροφορίες σήμερα ολοκληρώνεται το πρώτο στάδιο την διαδικασίας την οποία έχει αναλάβει να φέρει εις πέρας για λογαριασμό του βρετανικού κολοσσού η Citigroup.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις που είχε αναφέρει η διοίκηση της Κωτσόβολος στην πρόσφατη παρουσίαση των οικονομικών μεγεθών η δεύτερη φάση αναμένεται να ξεκινήσει από τις αρχές του φθινοπώρου όπου οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες. Η διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν από το τέλος του έτους.

Σε αντίθεση με την αρχική δυσπιστία για το εάν θα υπάρξουν ενδιαφερόμενοι πλέον είναι σίγουρο ότι θα υπάρξει δεύτερη φάση καθώς υπάρχει τουλάχιστον ένας διεκδικητής. Πρόκειται για τον όμιλο Quest ο ο οποίος με ενημέρωση στο χρηματιστήριο δήλωσε ότι ήδη έχει ήδη προχωρήσει στην κατάθεση ενδεικτικής και μη δεσμευτικής προσφοράς για την απόκτηση της Κωτσόβολος.

Για τον όμιλο Quest ο οποίος διαθέτει στο χαρτοφυλάκιο του κορυφαία brands στον χώρο της τεχνολογίας (Apple, Xiaomi), του κλιματισμού (Toyotomi, Gree) και μία σειρά ισχυρών σημάτων που απέκτησε μαζί με την Δημητρίου (Ιζόλα, Singer, Kerosun), η διεκδίκηση της Κωτσόβολος «βγάζει νόημα». Στα παραπάνω θα πρέπει να προστεθούν και οι συνέργειες που μπορεί να δημιουργηθούν με άλλες εταιρείες του ομίλου όπως είναι η ACS και η you.gr στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Άγνωστο παραμένει το τι θα πράξει η ΔΕΗ την οποία παρουσίασαν τις τελευταίες ημέρες ως ενδιαφερόμενη με την ίδια να μην ξεκαθαρίζει την στάση της. Και στην περίπτωση της το πιθανό ενδιαφέρον «βγάζει νόημα» καθώς σε δεύτερη ανάγνωση υπάρχουν σημαντικές συνέργειες που μπορεί να ξεκινούν από την χρήση των καταστημάτων της Κωτσόβολος ως σημεία εξυπηρέτησης των πελατών της ΔΕΗ μέχρι και κινήσεις marketing.

Παρά την αρχική τοποθέτηση που είχε κάνει ο CEO της Πλαίσιο, Κωνσταντίνος Γεράρδος ότι «αναγκαστικά πρέπει να είμαστε μέσα στην συζήτηση, δεν μπορούμε να απουσιάζουμε» κύκλοι κοντά στην διοίκηση της εταιρείας ανέφεραν στο Business Daily ότι τελικά το όνομα της εταιρείας δεν θα είναι στην λίστα με τους ενδιαφερόμενους για την Κωτσόβολος.

Οι δύο βασικοί λόγοι είναι: πρώτον ότι ως ανταγωνιστική εταιρεία δεν θα είχε πρόσβαση σε «ευαίσθητες» πληροφορίες που θα την ενδιέφεραν και δεύτερον ότι ακόμη και αν προκρίνονταν δεν θα ήταν σίγουρο ότι θα υπήρχε συμφωνία καθώς τον τελευταίο λόγο θα είχε η Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Για τους παραπάνω λόγους εικάζεται ότι δεν θα υπάρξει πρόταση και από την πλευρά του ομίλου Olympia ο οποίος ελέγχει την αλυσίδα Public. Μάλιστα στην περίπτωση της ο σκόπελος της Επιτροπής Ανταγωνισμού είναι μεγαλύτερος καθώς παρά την συρρίκνωση των MediaMarkt ο όμιλος διαθέτει σημαντικό μερίδιο σε λευκές συσκευές και προϊόντα τεχνολογίας. Από εκεί και πέρα ανοιχτό παραμένει το ενδεχόμενο να υπάρξουν υποψήφιοι μνηστήρες από άλλους παίκτες στην αγορά ηλεκτρικών της ευρωπαϊκής αγοράς που δεν έχουν παρουσία στην Ελλάδα καθώς και από επενδυτικά funds.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΔΕΗ – Κωτσόβολος: Από τη μεσοτοιχία του '50 στη μεγάλη συμφωνία του 2023

Οι δύο εταιρείες «γεννήθηκαν» την ίδια χρονιά και στον ίδιο δρόμο και προώθησαν, από διαφορετικές θέσεις, τον εξηλεκτρισμό της Ελλάδας. Τι σημαίνει η εξαγορά: τα φωτοβολταϊκά και οι αλλαγές σχεδίου για το δίκτυο της ΔΕΗ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μόνο με ένα καλό τίμημα θα πουλήσει ο όμιλος Currys την Κωτσόβολος

Στη Citi ανατέθηκε η διαδικασία αναζήτησης αγοραστή, έως το τέλος του καλοκαιριού η πρώτη αξιολόγηση των προτάσεων με ορίζοντα ολοκλήρωσης της συναλλαγής στο τέλος του έτους, τονίζει ο Γ. Βασιλάκος.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΔΕΗ: Η στρατηγική για την επόμενη ημέρα μετά την εξαγορά της Κωτσόβολος

Στόχος δεν είναι τόσο η επίτευξη εμπορικού κέρδους μέσω των πωλήσεων της Κωτσόβολος αλλά το «χτίσιμο» μιας ισχυρής και πολύπλευρης σχέσης με τους πελάτες. Το δίκτυο της Κωτσόβολος αριθμεί τα 94 καταστήματα ενώ διαθέτει πλήρως ανεπτυγμένα logistics.