Την καλύτερη χρονιά της από άποψη πωλήσεων στην Ελλάδα πέτυχε πέρυσι η KONBA της οικογένειας Τζίκα. Η εταιρεία, με ιστορία άνω των 90 χρόνων, μετά την είσοδο της στην αγορά του τόνου και το rebranding στις δύο μεγάλες οικογένειες προϊόντων (Trata και Flokos) έχει καταφέρει να κερδίσει μερίδια και να διευρύνει την παρουσία της.
Σύμφωνα με τον οικονομικό απολογισμό της εταιρείας που δημοσιοποιήθηκε χθες, ο κύκλος εργασιών το 2022 διαμορφώθηκε σε 37,5 εκατ. ευρώ αυξημένος κατά 22% σε σύγκριση με το 2021. Αξίζει να σημειωθεί ότι σχεδόν όλη αύξηση προήλθε από την ελληνική αγορά, καθώς οι πωλήσεις τόσο από την βιομηχανική όσο και από την εμπορική δραστηριότητα εντός συνόρων ανήλθαν σε 32,8 εκατ. ευρώ από 26,2 εκατ. ευρώ το 2021. Αντίθετα οι πωλήσεις του εξωτερικού εμφάνισαν οριακή βελτίωση και διαμορφώθηκαν στα επίπεδα των 4,7 εκατ. ευρώ.
Το μεικτό κέρδος ανήλθε σε 12,13 εκατ. ευρώ ή στο 32% επί των πωλήσεων και είναι βελτιωμένο σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, καθώς υπήρξε προσαρμογή της παραγωγής στις διαθέσιμες πρώτες ύλες και εφαρμογή νέων εμπορικών πολιτικών. Τα κέρδη προ φόρων περιορίστηκαν σε 817 χιλ. ευρώ έναντι 1,25 εκατ. ευρώ το 2021, επηρεασμένα κυρίως από την αύξηση των δαπανών διάθεσης.
Όπως αναφέρεται στην οικονομική έκθεση, η διοίκηση της ΚΟΝΒΑ συνέταξε νέο επιχειρηματικό πλάνο για την επόμενη πενταετία το οποίο προβλέπει τη διατήρηση της κερδοφορίας της και τη διεύρυνση των εργασιών της. Παράλληλα έχει εξασφαλίσει την αναχρηματοδότηση του δανεισμού της και εξετάζει νέα επενδυτικά προγράμματα προκειμένου να βελτιώσει τα κόστη λειτουργίας της και να αναβαθμίσει τον εξοπλισμό της.
Το 2022 ήταν μία σημαντική χρονιά καθώς πραγματοποίησε και το πρώτο σημαντικό βήμα στην δραστηριοποίηση της στην λιανική. Συγκεκριμένα, πέρυσι ίδρυσε την Trata tinned IKE στην οποία συμμετέχει με 95%. Η νεοσύστατη εταιρεία λειτουργεί το 360 experience concept store στην Στοά Μοντιάνο στην Θεσσαλονίκη όπου πέρα από την πλήρη γκάμα των προϊόντων φιλοξενεί συνταγές που έχουν δημιουργηθεί ειδικά για το συγκεκριμένο σημείο. Παράλληλα στον ίδιο χώρο παρασκευάζονται συνταγές με βασικό συστατικό τα προϊόντα της KONBA τα οποία διατίθενται και με delivery σε μεγάλο μέρος της συμπρωτεύουσας.
Όπως προαναφέρθηκε η εταιρεία κατέγραψε άνοδο σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες των προϊόντων που δραστηριοποιείται. Συγκεκριμένα ο τόνος Trata πέρυσι άγγιξε το 20% βελτιώνοντας το μερίδιο του κατά 3,1 ποσοστιαίες μονάδες συγκριτικά με το 2021. Στην τονοσαλάτες η εταιρεία πλέον πλησιάζει το ¼ της αγοράς καθώς και εδώ βελτίωσε τα μερίδια της σε ετήσια βάση σε αξία κατά 3,2. Σε ότι αφορά την σαρδέλα Trata, το σκουμπρί και το καλαμάρι Flokos η εταιρεία είναι απόλυτος ηγέτης με μερίδια (σε αξία) 56%, 68% και 75% αντίστοιχα.
Το 2022 έγινε επαναλανσάρισμα του σήματος Flokos, όπου πέρα από τις κονσέρβες κυκλοφορεί πλέον και σε συσκευασίες «φακέλου» pocket που έχουν ήδη κατακτήσει σημαντικό κομμάτι στην αγορά του τόνου και της τονοσαλάτας. Παράλληλα λανσαρίστηκε και το brand Fish Pish που είναι η πρώτη κίνηση που γίνεται στην χώρα μας για plant based υποκατάστατο ψαριού με βάση την πρωτεΐνη αρακά.