ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φωτο: Κρι Κρι

Ηγέτης η ΚΡΙ ΚΡΙ στην αγορά γιαουρτιού με «όπλο» το private label

Για πρώτη φορά το μερίδιο των γιαουρτιών private label ξεπέρασε με διαφορά το μερίδιο της ΦΑΓΕ. Μεγάλη κερδισμένη η ΚΡΙ ΚΡΙ, που έχει μερίδιο 90% στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Με νέο ηγέτη τρέχει η αγορά του γιαουρτιού στην Ελλάδα το 2023 ο οποίος δεν είναι άλλος από τα προϊόντα private label. Η κατηγορία, η οποία κατάφερε μέσα στον τελευταίο χρόνο –από τις αρχές του καλοκαιριού του 2022 έως σήμερα- να αυξήσει κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες το μερίδιο της σε όγκο, «έριξε» για πρώτη φορά από την κορυφή τη ΦΑΓΕ η οποία κυριαρχούσε την αγορά από την δεκαετία του ‘70.

Σύμφωνα με στοιχεία που έχει στην διάθεση του το Business Daily, από τη βραχεία κεφαλή (19,9%) που είχαν οι πωλήσεις σε όγκο γιαουρτιών private label στο τέλος του 2022 έναντι της ΦΑΓΕ (19,5%), στο πρώτο τετράμηνο του 2023 η ψαλίδα έχει ανοίξει στις τρεις ποσοστιαίες μονάδες (23% private label – 20% ΦΑΓΕ), με την ΚΡΙ ΚΡΙ να ακολουθεί με ένα μερίδιο άνω του 17%. Η τελευταία είναι και ο μεγάλος ωφελημένος από την αλλαγή των συσχετισμών δυνάμεων καθώς είναι μακράν ο μεγαλύτερος παραγωγός γιαουρτιού PL στην χώρα.

«Η εταιρεία μας τα τελευταία χρόνια συνειδητά επέλεξε να επικεντρωθεί στην αγορά του γιαουρτιού. Έτσι είμαστε τεχνολογικά, κοστολογικά και σε επίπεδο αξιοπιστίας μερικά βήματα μπροστά από τον ανταγωνισμό. Δεν είναι τυχαίο ότι σχεδόν το 90% των private label γιαουρτιών στην Ελλάδα το παράγει η ΚΡΙ ΚΡΙ, ενώ σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα κινούμαστε στη Βρετανία», ανέφερε ο πρόεδρος της σερραϊκής εταιρείας, Παναγιώτης Τσινάβος, στο περιθώριο εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στην Θεσσαλονίκη.

Στην ιταλική αγορά, η οποία σύμφωνα με τον κ. Τσινάβο έχει ξεπεράσει σε ανάπτυξη τη βρετανική, το μερίδιο που κατέχει η ΚΡΙ ΚΡΙ στα γιαούρτια private label είναι της τάξης του 70%. Οι εξαγωγές γιαουρτιού PL αντιπροσωπεύουν σήμερα πάνω από το 54% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας στο συγκεκριμένο προϊόν, με τις αγορές της Αυστρίας και της Σουηδίας να εμφανίζουν ραγδαία ανάπτυξη.

Σε ό,τι αφορά την ελληνική αγορά, ο κ. Τσινάβος αποκάλυψε ότι, πέρα από τις μειώσεις στις τιμές τιμοκαταλόγου που προχώρησε στα επώνυμα προϊόντα ΚΡΙ ΚΡΙ, αυτοβούλως μείωσε τις τιμές και στα γιαούρτια private label που δημιουργεί για λογαριασμό των αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Το γιαούρτι συνεχώς κερδίζει μερίδιο και στον «εσωτερικό ανταγωνισμό» με το παγωτό, με το τελευταίο να εκτιμάται ότι θα κλείσει με μερίδιο κάτω του 25% στις συνολικές πωλήσεις του 2023 που αναμένεται να ξεπεράσουν τα 200 εκατ. ευρώ.

Στόχος για το επόμενο διάστημα είναι η ενδυνάμωση των μεριδίων σε κατηγορίες όπου η ΚΡΙ ΚΡΙ διαθέτει ηγετική θέση, όπως είναι το παιδικό γιαούρτι (μερίδιο 52%) και το πρωτεϊνούχο (super spoon), καθώς και η είσοδος σε νέα προϊόντα που έχουν ιδιαίτερη δυναμική στις αγορές του εξωτερικού.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η ΚΡΙ ΚΡΙ μαθαίνει στους Αμερικανούς το frozen yogurt... αλά ελληνικά

Αυξάνεται η ζήτηση στην άλλη όχθη του Ατλαντικού για το Greek frozen yogurt. Αίτηση στο Enterprise Greece για μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα. Ως το τέλος του έτους το placement μετοχών από την οικογένεια Τσινάβου.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κρι Κρι: Ισχυρή αναπτυξιακή πορεία με «όπλο» την ιδιωτική ετικέτα

Πενταπλασιασμό της λειτουργικής κερδοφορίας από το 2021 έχει επιτύχει η γαλακτοβιομηχανία χάρη στη στροφή στην παραγωγή γιαουρτιού ιδιωτικής ετικέτας που της έδωσε την πρώτη θέση στην αγορά.
dodoni-dwdwni-galaktobiomixania
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σε κινητικότητα η Δωδώνη εν αναμονή εξελίξεων με CVC και ΔΕΛΤΑ

Συνεχίζει τις εμπορικές και επενδυτικές της κινήσεις η διοίκηση της γαλακτοβιομηχανίας μετά το πέρασμα στον έλεγχο της CVC που κατέχει και τη ΔΕΛΤΑ. Δεν υπάρχει ανησυχία για την παραγωγή γάλακτος μετά τις πλημμύρες.