Πλήρη ανατροπή της εικόνας που εμφάνιζε την τελευταία δεκαετία στην Ελλάδα πέτυχε το 2022 η ελβετική Swatch Group. Από μία εταιρεία που εμφάνιζε κάθε χρόνο εκατομμύρια ζημιές στην χώρα μας, πέρυσι παρουσίασε κέρδη ύψους 3,38 εκατ. ευρώ και εκτίναξη κύκλου εργασιών κατά 41,84%. Πέρα από την αναδιάρθρωση και το κλείσιμο ιδίων καταστημάτων που είχε δρομολογήσει τα τελευταία χρόνια, σημαντικό ρόλο έπαιξε και το λανσάρισμα της συλλογής Bioceramic MoonSwatch που γνώρισε ανέλπιστη επιτυχία και στην Ελλάδα.
Συγκεκριμένα πέρυσι οι πωλήσεις της Swatch Group Greece Μονοπρόσωπη Α.Ε. διαμορφώθηκαν σε 24,2 εκατ. ευρώ έναντι 17,1 εκατ. ευρώ το 2021. Αξίζει να αναφερθεί ότι το 2019 που ήταν η καλύτερη χρονιά του τουρισμού στην Ελλάδα - ένα μεγάλο μέρος του πελατών της Swatch γίνεται από τουρίστες και από το κανάλι των αεροδρομίων και των τουριστικών προορισμών - ο τζίρος είχε διαμορφωθεί σε 21,6 εκατ. ευρώ.
Όπως προαναφέρθηκε υπήρξε πραγματική εκτόξευση των καθαρών κερδών κατά 2.373% καθώς το 2021 είχε εμφανίσει οριακά κέρδη της τάξης των 137 χιλ. ευρώ. Τις προηγούμενες χρήσεις και σχεδόν όλη την περασμένη δεκαετία o όμιλος της Swatch ήταν έντονο ζημιογόνος στην χώρα μας κάτι που φαίνεται και στις συσσωρευμένες ζημιές που έφθασαν τα 5,5 εκατ. ευρώ πέρυσι.
Για τον όμιλο, ο οποίος πέρα από τα ομώνυμα ρολόγια, διαθέτει στο χαρτοφυλάκιο και σήματα όπως LONGINES, OMEGA, TISSOT, HAMILTON, RADO κ.α., οι εκτιμήσεις για την τρέχουσα χρονιά στην Ελλάδα είναι θετικές. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η διοίκηση στην έκθεση των τελευταίων οικονομικών αποτελεσμάτων που δημοσιεύθηκαν την Παρασκευή "η καλή φήμη των προϊόντων, η πλήρη επάρκεια αυτών και το δυναμικό σύνολο εμπορικών συνεργατών διασφαλίσαν τόσο το αποτέλεσμα της κλειόμενης χρήσης αλλά και την θετική προοπτική της πορείας της εταιρείας τα επόμενα έτη".
Αξίζει να σημειωθεί ότι η κατακόρυφη αύξηση των μεγεθών ήρθε παρά την σημαντική συρρίκνωση των ιδίων υποκαταστημάτων της εταιρείας στην Ελλάδα σε μόλις πέντε: τρία Swatch stores (Ερμού, Μαρούσι, Τσιμισκή - Θεσσαλονίκη) και από μία Boutique της Omega (Βουκουρεστίου) και της Tissot (Πανεπιστημίου). Σε σχέση με πριν την πανδημία έχουν κλείσει τα καταστήματα της Swatch σε Πλάκα, Κολωνάκι και Περιστέρι.
Αντίθετα με τα αυτόνομα φυσικά καταστήματα πέρυσι ήταν χρονιά επέκτασης με corners και ηλεκτρονικά καταστήματα. Συγκεκριμένα προστέθηκαν shop in shop της OMEGA στην Μύκονο και της HAMILTON στο Αεροδρόμιο της Αθήνας και στην Κρήτη. Την θέση της ενίσχυσε και η LONGINES καθώς πέρα από την τοποθέτηση των ρολογιών σε κεντρικούς σταθμούς του μετρό στην Αθήνα ξεκίνησε και το ελληνικό ηλεκτρονικό της κατάστημα.
Το φαινόμενο MoonSwatch
Αν και δεν διευκρινίζεται, το μεγαλύτερο μέρος της ανόδου πιστώνεται στην σειρά Bioceramic MoonSwatch. Πρόκειται για το πλέον επιτυχημένο λανσάρισμα που έχει πραγματοποιηθεί στην αγορά των ρολογιών τις τελευταίες δεκαετίες καθώς πραγματικά ξεπούλησε σε όλο τον κόσμο δημιουργώντας ουρές εκατοντάδων μέτρων σε όλα τα καταστήματα της αλυσίδας, όπως έγινε και στο κατάστημα της Ερμού στην Αθήνα.
Η ρέπλικα του κλασικού ρολογιού της OMEGA (σ.σ. η τιμή του αυθεντικού ξεκινάει από τα 6.500 ευρώ) η οποία έφερε την υπογραφή της Swatch και διατίθεται από πέρυσι την άνοιξη στην τιμή των 250 ευρώ, πούλησε στους 8 πρώτους μήνες που κυκλοφόρησε πάνω από 1.000.000 ρολόγια. Η απρόσμενη ζήτηση σε συνδυασμό με την έλλειψη υλικών και τα καθυστερήσεις που είχαν παρατηρηθεί στα logistics είχαν οδηγήσει έως και πρόσφατα σε προβλήματα ως προς την ομαλή τροφοδοσία της αγοράς. Φέτος για να ξεπεραστούν τα προβλήματα και κυρίως οι ουρές η Swatch έχει δημιουργήσει 180 αποκλειστικά καταστήματα για τα MoonSwatch.