Επιδόσεις-ρεκόρ κατέγραψε η ισπανική αλυσίδα ένδυσης Mango την χρονιά που πέρασε, πραγματοποιώντας τις υψηλότερες πωλήσεις στην ιστορία της κι αποκομίζοντας καθαρά κέρδη ύψους 81 εκατ ευρώ.
Ειδικότερα, τα έσοδα της εταιρείας άγγιξαν τα 2,68 δισ ευρώ το 2022, αυξημένα κατά 20% συγκριτικά με το 2021 και κατά 13,.2% συγκριτικά με το 2019, ενώ αύξηση της τάξεως του 20,9% παρουσίασαν και τα κέρδη της, την καλύτερη επίδοση της τελευταίας δεκαετίας, σε μία χρονιά που σηματοδοτήθηκε κυρίως από την επιστροφή των καταναλωτών στα φυσικά καταστήματα.
Αύξηση κατά 14 εκατ ευρώ καταγράφηκε επίσης και σε επίπεδο κερδών EBITDA, τα οποία ανήλθαν σε 436,6 εκατ ευρώ το 2022, με την θετική μεταβολή να μετριάζεται εξαιτίας τόσο του πολέμου στην Ουκρανία και την παύση των δραστηριοτήτων της Mango στην Ρωσία όσο και του ισχυρού δολαρίου. Μάλιστα, όπως σημειώνει η εταιρεία, μόνο η ζημιά από την απόσυρση από την ρωσική αγορά υπολογίζεται σε 20 εκατ ευρώ.
Μικρή αύξηση παρουσίασαν και οι online πωλήσεις της αλυσίδας, αγγίζοντας τα 960 εκατ ευρώ από 942 εκατ το 2021, συνεισφέροντας το 36% του συνολικού τζίρου. Η παρουσία της Mango μέσα από το ηλεκτρονικό της κατάστημα καλύπτει συνολικά 90 χώρες, ενώ ακόμη 20 χώρες θα προστεθούν φέτος, μέσα στο πρώτο εξάμηνο, κυρίως στην Αφρική αλλά και τη Λατινική Αμερική.
Η αλυσίδα μετρούσε στο τέλος του 2022 συνολικά 2.566 καταστήματα σε 115 χώρες του κόσμου, έχοντας προσθέσει 119 νέα σημεία στο δίκτυο της, με το πλέον εμβληματικό να εγκαινιάζεται την περσινή άνοιξη στην Πέμπτη λεωφόρο της Νέας Υόρκης.
Περαιτέρω, τη χρονιά που πέρασε η ισπανική εταιρεία διέθεσε συνολικά επενδυτικά κεφάλαια ύψους 107 εκατ ευρώ, ποσό διπλάσιο συγκριτικά με το 2021, εστιάζοντας ειδικότερα στην τεχνολογική αναβάθμιση, τα logistics καθώς και την επέκταση του δικτύου καταστημάτων της.
Το 82% του τζίρου της Mango, ή ποσό άνω 2 δισ ευρώ, εξακολουθεί να προέρχεται από τις πωλήσεις των γυναικείων συλλογών της, ωστόσο το προηγούμενο έτος σημαντική ανάπτυξη παρουσίασαν και οι ανδρικές και παιδικές συλλογές της, με τις πωλήσεις τους να αυξάνονται κατά 30% και 18% αντίστοιχα, συγκριτικά με το 2021, αγγίζοντας τα 300 εκατ και 200 εκατ ευρώ αντίστοιχα. Πωλήσεις ύψους 5 εκατ ευρώ πραγματοποίησε και η σειρά οικιακού εξοπλισμού Mango Home, συμπληρώνοντας στο τέλος του Δεκεμβρίου το πρώτο έτος λειτουργίας της.
Το 2022 έκλεισε με ένα ακόμη ορόσημο για την ισπανική εταιρεία fast fashion, καθώς υπέγραψε για πρώτη φορά συμφωνία χρηματοδότησης η οποία συνδέεται με την τήρηση συγκεκριμένων κριτηρίων ESG, με βάση την στρατηγική βιωσιμότητας που έχει χαράξει με ορίζοντα τα 2030.
Μέχρι τότε η εταιρεία στοχεύει στην χρήση 100% ανακυκλωμένων ή ανακυκλώσιμων υλικών ενώ μέχρι το 2050 προσδοκά στο να είναι κλιματικά ουδέτερη.
Μέσα στο 2024 προγραμματίζονται επίσης τα εγκαίνια των νέων κεντρικών εγκαταστάσεων της εταιρείας, Mango Campus, μία επένδυση της τάξεως των 42 εκατ ευρώ, ενώ στο στάδιο της ολοκλήρωσης βρίσκονται οι εργασίες επέκτασης των εγκαταστάσεων logistics που διαθέτει έξω από την Βαρκελώνη, οι οποίες θα δύνανται να διαχειριστούν την διακίνηση έως και 85.000 ενδυμάτων την ώρα.