Η ενίσχυση των ηλεκτρικών διασυνδέσεων με την Ιταλία και την Αλβανία καθώς έργα ανάπτυξης των υποδομών μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας κυρίως στη δυτική και τη βόρεια Ελλάδα περιλαμβάνονται στο νέο Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2024-2033 του ΑΔΜΗΕ. Το νέο πρόγραμμα θα τεθεί σε εφαρμογή έπειτα από διαβούλευση και έγκριση από τη ΡΑΕ.
Αναφορικά με την διασύνδεση Ελλάδας-Ιταλίας προβλέπεται αύξηση της μεταφορικής ικανότητας της υποθαλάσσιας καλωδιακής διασύνδεσης με την οποία τριπλασιάζεται το υφιστάμενο περιθώριο ανταλλαγών ηλεκτρικής ενέργειας μεταξύ των δύο χωρών, στα 1.500 MW.
Αντίστοιχα για την Αλβανία ο σχεδιασμός του Διαχειριστή τοποθετεί την ολοκλήρωση της νέας διασυνδετικής Γραμμής Μεταφοράς 400 kV μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας έως το 2030. Η διασύνδεση θα διαθέτει ονομαστική ικανότητα μεταφοράς 1.600 MVA και θα συνδέσει το Ελληνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΕΣΜΗΕ) με τον νέο Υποσταθμό Fier στη νότια Αλβανία. Το έργο προβλέπεται να αυξήσει τη μεταφορική ικανότητα μεταξύ των δύο χωρών κατά τουλάχιστον 200 MW και στις δύο κατευθύνσεις (από και προς την Αλβανία). Οι δύο διασυνδέσεις θα αναβαθμίσουν σημαντικά την εξαγωγική δυνατότητα της χώρας μας για πράσινη ενέργεια.
Παράλληλα ο Διαχειριστής θα αναπτύξει ένα νέο Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης (ΚΥΤ) στην περιοχή της Θεσπρωτίας, το οποίο θα συνδέεται μέσω νέας Γραμμής Μεταφοράς 400 kV με το υπάρχον ΚΥΤ Αράχθου. Το KYT Θεσπρωτίας θα εξυπηρετήσει τις δύο νέες διασυνοριακές διασυνδέσεις με την Ιταλία και την Αλβανία, θα συμβάλει στην ενίσχυση της ευστάθειας του Συστήματος Μεταφοράς στην περιοχή και θα αυξήσει τη μεταφορική ικανότητα για την υποστήριξη της διείσδυσης νέων μονάδων ΑΠΕ.
Ο ΑΔΜΗΕ προβλέπει επίσης έργα επέκτασης των σημείων σύνδεσης του Συστήματος Μεταφοράς με το Δίκτυο Διανομής, με την κατασκευή νέων Υποσταθμών στην Κεφαλονιά, την Κέρκυρα, τη βιομηχανική περιοχή Θεσσαλονίκης και τη Δράμα. Επιπλέον σχεδιάζει την κατασκευή Υποσταθμού στην Αίγινα καθώς και την εγκατάσταση εξοπλισμού 150 kV σε Υποσταθμούς και ΚΥΤ ανά την Ελλάδα για την σύνδεση νέων μετασχηματιστών Μέσης Τάσης.
Σε ό,τι αφορά τα Ιόνια Νησιά, το ΔΠΑ 2024-2033 περιλαμβάνει νέο έργο διασύνδεσης μεταξύ της τερματικής διάταξης Κυλλήνης και του Υποσταθμού Κεφαλονιά ΙΙ.
Ο Στ, δήλωσε σχετικά: «Ο ΑΔΜΗΕ ενισχύει διαρκώς τις διεθνείς διασυνδέσεις και δημιουργεί ακόμη πιο ισχυρές ηλεκτρικές υποδομές σε κάθε γωνιά της χώρας. Παρά τις προκλήσεις της ενεργειακής συγκυρίας που διανύουμε, ο Διαχειριστής εξακολουθεί να διατηρεί σταθερό βηματισμό στα μεγάλα και απαιτητικά έργα του Δεκαετούς Προγράμματος Ανάπτυξης που θα υπερδιπλασιάσουν το ελληνικό Σύστημα Μεταφοράς μέχρι το 2030. Οι ηλεκτρικές διασυνδέσεις της Ελλάδας με την Ιταλία και την Αλβανία αλλά και τα νέα έργα αναβάθμισης του εγχώριου ηλεκτρικού Συστήματος, θα υποστηρίξουν σημαντικά τη διείσδυση πράσινης ενέργειας σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο και θα προωθήσουν τους ευρωπαϊκούς στόχους για την επίτευξη της κλιματικής ουδετερότητας. Εν μέσω ενεργειακής μετάβασης, ιδιαίτερα σημαντική για την ομαλή συνέχιση των κρίσιμων έργων που υλοποιούμε είναι και η απαραίτητη ρυθμιστική στήριξη που θα διασφαλίσει τη βιωσιμότητα των επενδύσεων του Διαχειριστή».