ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
papoutsanis
Φωτο: Παπουτσάνης

Νέα μεγάλη αύξηση όγκου πωλήσεων «βλέπει» η Παπουτσάνης για το 2023

Άνοδο του όγκου πωλήσεων κατά 15% το τρέχον έτος περιμένει η διοίκηση, ενώ έχει συμφωνήσει με το 50% των πελατών ιδιωτικής ετικέτας για ανατιμήσεις. Ανοικτές γραμμές από EBRD και Ταμείο Ανάκαμψης για επενδύσεις.

Καλύτερο θα είναι το 2023 σε σχέση με το 2022 για την εταιρεία παραγωγής σαπουνιών και υγρών  καλλυντικών Παπουτσάνης, όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Μενέλαος Τασόπουλος, κατά την παρουσίαση του ομίλου στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών .

Η διοίκηση, αν και επισήμανε μια σειρά από αστάθμητους παράγοντες που ενδεχομένως επηρεάσουν τις επιδόσεις του τρέχοντος έτους, αναμένει μια αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 15% σε σχέση με το 2022, ενώ δεν προέβη σε εκτιμήσεις για την αύξηση του τζίρου σε αξία.

Υπενθυμίζεται πως το 2022 η Παπουτσάνης σημείωσε άνοδο πωλήσεων περίπου 30% σε σχέση με το 2021, που οφείλεται κατά 50% σε άνοδο του όγκου και κατά 50% σε ανατιμήσεις που έγιναν από την εταιρεία για να μετακυλίσει στους πελάτες της τα αυξημένα κόστη πρώτων υλών και μεταφορικών.

Όπως έγινε γνωστό, υπάρχει συμφωνία με το 50% των πελατών για τους οποίους η Παπουτσάνης παράγει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας για ανατιμήσεις το πρώτο τρίμηνο του 2023, που έχουν να κάνουν κυρίως με τα κόστη της ενέργειας, παρά το γεγονός πως καταγράφεται μια αποκλιμάκωση των ενεργειακών τιμών. Το ενεργειακό κόστος της Παπουτσάνης πέρυσι τριπλασιάστηκε και προσέγγισε τα 3 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τον κ, Τασόπουλο και το 2023 αναμένεται να έχει σασπένς, όπως το 2021 με την Covid και το 2022 με τον πόλεμο. Όπως τόνισε, οι αστάθμητοι παράγοντες όπως ο πόλεμος, η συρρίκνωση του διαθέσιμου εισοδήματος, ο ανταγωνισμός από την Ασία, τα υψηλά επιτόκια και η αύξηση των τιμών της ενέργειας παραμένουν, αλλά από την άλλη πλευρά καταγράφεται πτώση στις τιμές των πρώτων υλών, αύξηση του τουρισμού που ενισχύει την κατηγορία ξενοδοχειακών προϊόντων της εταιρείας και ενίσχυση των εξαγωγών.

Όπως ισχυρίστηκε ο κ. Τασόπουλος, σήμερα η Παπουτσάνης είναι ο μεγαλύτερος και ο πιο σύγχρονος παραγωγός στερεών σαπουνιών στην Ευρώπη, με την παραγωγική δυναμικότητα του εργοστασίου στη Ριτσώνα να μπορεί να ανταποκριθεί ακόμη και σε διπλασιασμό των παραγγελιών.

Η εταιρεία την προηγούμενη τριετία ολοκλήρωσε επενδύσεις 25 εκατ. ευρώ  κυρίως για την επέκταση των αποθηκευτικών της χώρων, ενώ ολοκλήρωσε και την εξαγορά της σαπωνοποιίας «Αρκάδι». Με την εξαγορά αυτή, η Παπουτσάνης εισέρχεται και στην κατηγορία των απορρυπαντικών φροντίδας ρούχων και των καθαριστικών γενικής χρήσης.

Οι επενδυτικές ανάγκες της εταιρείας για το επόμενο διάστημα θα επικεντρωθούν στην αναβάθμιση της παραγωγικής δραστηριότητας και στη μείωση των ενεργειακών αναγκών της με επιπλέον εγκαταστάσεις μονάδων ΑΠΕ.

Η εταιρεία διαθέτει 15 εκατ. ευρώ για τις παραπάνω επενδύσεις που προέρχονται από δάνειο 8,9 εκατ. ευρώ από την EBRD, δάνειο 3,1 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και 3 εκατ. ευρώ από την ίδια συμμετοχή της  εταιρείας.

Η εταιρεία το 2022 εμφάνισε πωλήσεις 70,8 εκατ. ευρώ και έχει πετύχει μεσοσταθμική αύξηση του τζίρου 31% την τελευταία πενταετία. Επίσης, οι εξαγωγές της το 2022 αντιπροσώπευαν το 66% των συνολικών πωλήσεων. Ειδικότερα, από 8 εκατ. ευρώ το 2017 διαμορφώθηκαν στα 46 εκατ. ευρώ το 2022.

Αντιθέτως τα περιθώρια κέρδους δεν ακολούθησαν την αύξηση του τζίρου επηρεαζόμενα από την άνοδο στα κόστη των πρώτων υλών, μεταφορικών και ενέργειας. Στο 9μηνο του 2022 η εταιρεία είχε EBITDA 6,54 εκατ. από 6,7 εκατ. ευρώ το 9μηνο του 2021.

Σε ότι αφορά στο μείγμα των πωλήσεων, τα προϊόντα για λογαριασμό τρίτων (ιδιωτική ετικέτα) εξακολουθούν και συνεισφέρουν το μεγαλύτερο μέρος του τζίρου με 43% και ακολουθούν με συμμετοχή περίπου 20% για κάθε κατηγορία τα επώνυμα προϊόντα της εταιρείας, τα προϊόντα που διοχετεύονται στον ξενοδοχειακό κλάδο και οι πωλήσεις σαπουνόμαζας (πρώτη ύλη για την παραγωγή σαπουνιών). Τα καλύτερα περιθώρια κέρδους εντοπίζονται στα επώνυμα προϊόντα της εταιρείας και εκεί θα επικεντρώσει τις προσπάθειες για ακόμη μεγαλύτερες πωλήσεις η διοίκηση της εταιρείας.

Σύμφωνα με τη διοίκηση, η  ανταμοιβή των μετόχων (μέρισμα, επιστροφή κεφαλαίου) δεν θα αποκλίνει από το μοντέλο που ακολουθήθηκε τα τελευταία 5 χρόνια.

Τέλος, για το χρηματοοικονομικό κόστος επισημάνθηκε πως έχει επιδεινωθεί σε ότι αφορά στο Euribor αλλά τα spreads για την εταιρεία παραμένουν χαμηλά, ενώ έχουν προχωρήσει και σε πράξεις αντιστάθμισης κινδύνου.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Deal από Παπουτσάνη με πολυεθνική για παραγωγή προϊόντων private label

Η συμφωνία θα συνεισφέρει ετήσιο τζίρο 6 εκατ. ευρώ. Αυξημένα EBITDA το 2023 αλλά με μείωση πωλήσεων. Με την εξαγορά της εταιρείας Αρκάδι, ο όμιλος εισέρχεται και στα απορρυπαντικά. Οι προβλέψεις για το μέρισμα.
barba_stathis
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μπάρμπα Στάθης: Από εξαγωγές το 1/3 του τζίρου, ατού η κατεψυγμένη ζύμη

Η εταιρεία παραμένει η πιο αποδοτική θυγατρική της Vivartia με τζίρο 223 εκατ., κέρδη προ φόρων 18,7 εκατ. και παρουσία σε 46 χώρες. Το 2023 έδωσε μεγάλες αυξήσεις στις τιμές παραγωγού για λαχανικά.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Συμβόλαια με πολυεθνικές και νέα προϊόντα δυναμώνουν την Παπουτσάνης

Η ολοκλήρωση του επενδυτικού προγράμματος έχει μειώσει τα κόστη και έχει αυξήσει την παραγωγική ικανότητα της μονάδας στη Ριτσώνα. Οι προβλέψεις για το 2024. Τι βλέπουν οι αναλυτές για τη μετοχή.
Lavipharm
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Διπλασιασμό πωλήσων την επόμενη πενταετία προβλέπει η Lavipharm

Νέες επενδύσεις στην Παιανία για αύξηση της παραγωγής στα διαδερμικά φάρμακα. Επέκταση με το Catapresan σε άλλες 10 χώρες. Τα πρώτα μηνύματα από τη διάθεση της θεραπευτικής κάνναβης. Μέρισμα μετά από 18 χρόνια.