Θετικά μηνύματα εκπέμπει η αγορά σε ό,τι αφορά τα παιχνίδια, με εκπροσώπους του κλάδου να σημειώνουν ότι η πρωτοβουλία του Συνδέσμου Ελλήνων Βιοτεχνών Παιδικών Παιχνιδιών & Αμαξών (ΣΕΒΠΠΑ) να δημιουργήσει το «Καλάθι του Άι Βασίλη» έχει ενισχύσει την αγοραστική κίνηση τις τελευταίες ημέρες. Μιλώντας στο Business Daily, ο πρόεδρος του ΣΕΒΠΠΑ, Ιωάννης Παπαδόπουλος, σημείωσε ότι ο κλάδος συνολικά βγήκε μπροστά για να απαντήσει ενωμένα στις ανάγκες της ελληνικής οικογένειας, υπογραμμίζοντας ειδικότερα την μαζική συμμετοχή των επιχειρήσεων που διαθέτουν παιχνίδια στην σχετική πρωτοβουλία.
Σύμφωνα πάντως με τον πρόεδρο του ΣΕΒΠΠΑ, η αγορά δεν εμφάνιζε ιδιαίτερη κινητικότητα μέχρι τα μέσα του μήνα, υστερώντας σε ποσοστό περί του 10% σε τζίρο, συγκριτικά με πέρσι. Ο κ. Παπαδόπουλος αποδίδει την περιορισμένη αγοραστική κίνηση στην αύξηση του κόστους διαβίωσης συνολικά και τις αυξημένες ανάγκες που η μέση ελληνική οικογένεια καλείται να καλύψει στο τέλος της χρονιάς, υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι η θερινή περίοδος αποτέλεσε μια πολύ ευχάριστη έκπληξη για τον κλάδο, χάρη στις αυξημένες τουριστικές ροές. «Αυτό δυστυχώς δεν συνεχίστηκε με την ίδια ένταση το τελευταίο τρίμηνο του έτους, ωστόσο εκτιμούμε ότι το Καλάθι του Άι Βασίλη θα προσφέρει την κατάλληλη λύση για τους καταναλωτές συνολικά», καταλήγει ο ίδιος.
Εκπρόσωποι του κλάδου σημειώνουν επίσης ότι η φετινή Black Friday δούλεψε πάρα πολύ συνολικά για την αγορά και για τις επιχειρήσεις παιχνιδιού ειδικότερα, καθώς αρκετοί καταναλωτές έσπευσαν να καλύψουν έγκαιρα τις ανάγκες τους ενόψει εορτών. Το γεγονός αυτό επισημαίνει στο BD ο κ. Νίκος Μουστάκας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ομώνυμης αλυσίδας παιχνιδιών, τονίζοντας ότι τα φετινά Χριστούγεννα αποτελούν την επιστροφή στην κανονικότητα μετά από δύο έτη περιορισμών στην λειτουργία των καταστημάτων αλλά και την πρόσβαση των πολιτών σε αυτά. «Ο Δεκέμβριος κινείται ικανοποιητικά κι εκτιμώ ότι θα κλείσει σε πολύ καλά επίπεδα από την άποψη του τζίρου», σημειώνει ο ο ίδιος, τονίζοντας ότι ο τελευταίος μήνας του χρόνου συνεισφέρει περί το 35% του ετήσιου τζίρου των επιχειρήσεων που διαθέτουν παιχνίδια.
Ο κ. Μουστάκας διακρίνει φέτος την σαφή επιθυμία των Ελλήνων πολιτών να επιστρέψουν στα καταστήματα, διαπιστώνοντας παράλληλα την μικρή υποχώρηση των online πωλήσεων, μία τάση που παρατηρείται παγκοσμίως, μετά την διετία των περιορισμών εξαιτίας της πανδημίας. Ως προς τον οικογενειακό προϋπολογισμό, σημειώνει επίσης ότι η πρωτοβουλία του ΣΕΒΠΠΑ για το «Καλάθι του Άι Βασίλη» δικαιώνει τον κλάδο, αποδεικνύοντας ότι δηλώνει «παρών» στις ανάγκες της κοινωνίας. Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις της ομώνυμης αλυσίδας, ο κ. Μουστάκας αναφέρει ότι οι επενδύσεις που έγιναν μέσα στο έτος αποδίδουν και θα φανούν και στα αποτελέσματα του έτους, τα οποία είναι ανοδικά συγκριτικά με πέρσι. Σημειώνεται ότι η αλυσίδα πρόσθεσε ένα νέο σημείο στο Top Parks Πειραιώς, ενώ ενδιαφέρεται για την περαιτέρω διεύρυνση της παρουσίας της στην αγορά μέσα στο 2023.
Θετικά είναι τα μηνύματα και από την αλυσίδα Jumbo, σε ό,τι αφορά την κινητικότητα μέσα στον Δεκέμβριο. Η εταιρεία εκτιμά ότι οι πωλήσεις του τελευταίου μήνα του έτους θα υπερβούν εκείνες της αντίστοιχης περιόδου του 2019, αναμένοντας αύξηση τζίρου συνολικά για το έτος της τάξης του 13%. Με βάση το ποικίλο προϊοντικό της μίγμα και με μοντέλο την διαφύλαξη της πιο προσιτής τιμής, η Jumbo εκτιμά συνεχώς την δύσκολη οικονομική κατάσταση και προσπαθεί να ισορροπήσει σε ένα περιβάλλον όπου οι τιμές ενέργειας παραμένουν σε υψηλά επίπεδα ενώ οι πληθωριστικές πιέσεις δοκιμάζουν τις αντοχές κάθε νοικοκυριού. Μέσα στον Νοέμβριο η αλυσίδα άνοιξε ένα νέο σημείο στην Ρουμανία ενώ για το 2023 προγραμματίζει την περαιτέρω επέκταση της παρουσίας σε Κύπρο και Ρουμανία αλλά και την είσοδο της στην αγορά του Ισραήλ, μέσω τοπικού συνεργάτη.