ΓΔ: 1482.43 1.23% Τζίρος: 89.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Vergina_beer
Μπύρα Βεργίνα. Πηγή: www.verginabeer.com.

Αυξημένες πωλήσεις για την μπύρα Βεργίνα με περιορισμένες ανατιμήσεις

Παρά τις μεγάλες αυξήσεις στα κόστη, η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης περιόρισε σε χαμηλά ποσοστά τις ανατιμήσεις. Η αυξημένη τουριστική κίνηση στήριξε τον όγκο των πωλήσεων. Αβεβαιότητα λόγω πολέμου για το 2023.

Με αύξηση πωλήσεων, λειτουργικών και καθαρώς κερδών αναμένεται να κλείσει το 2022 για τη Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης ΑΕ -παράγει την μπύρα Βεργίνα- σύμφωνα με πηγές της εταιρείας. Το 2023, κατά τις ίδιες πηγές, είναι μία χρονιά με πολλούς αστάθμητους παράγοντες, μεγάλη ασάφεια, κι ως εκ τούτου είναι πολύ δύσκολο να κάνει κανείς προβλέψεις.

Το κρίσιμο μέγεθος όμως είναι «πώς θα βγει αυτός ο χειμώνας» και «τι θα προκύψει». Ένας από τους πιο σημαντικούς αστάθμητους παράγοντες είναι ο πόλεμος στην Ουκρανία. Ακόμη κι αν ο πόλεμος σταματήσει, θα έχει σοβαρά «απόνερα» που δεν μπορούν να αγνοηθούν.

Συγκεκριμένα, οι τιμές πρώτων και βοηθητικών υλών θα παραμείνουν υψηλές, τα λειτουργικά έξοδα θα διατηρηθούν σε υψηλά επίπεδα και δεν μπορούμε να γνωρίζουμε αν η ζήτηση θα διατηρηθεί τουλάχιστον στα επίπεδα της φετινής χρονιάς -«γι΄αυτό και δεν μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι», όπως λένε πηγές της εταιρείας.

Ωστόσο στη διάρκεια του 2022, παρά τις έντονες αναστατώσεις, τις ανατροπές και τον πληθωρισμό, η αύξηση του τουριστικού κύματος «έσωσε» την αγορά της μπύρας. Και μάλιστα, όπως επισημαίνεται σχετικά, ο όγκος των πωλήσεων ως το τέλος του χρόνου, αν δεν έχει αυξηθεί, σίγουρα θα παραμείνει στα περσινά επίπεδα.

Με υψηλές ανατιμήσεις σε όλα τα κοστολογικά μεγέθη –πρώτες ύλες, υλικά συσκευασίας, ενεργειακό– η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης ΑΕ κατόρθωσε να «παρακολουθήσει» τον ανταγωνισμό και να βελτιώσει τα βασικά της μεγέθη. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές οι πωλήσεις της εταιρείας εφέτος αναμένεται να διαμορφωθούν στα περίπου 26 εκατ. ευρώ –στο 9μηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου ανήλθαν περίπου στα 22 εκατ. ευρώ, έναντι 22,7 εκατ. ευρώ στη διάρκεια του 2021-, τα Κέρδη προ Φόρων Τόκων και Αποσβέσεων αναμένεται να ανέλθουν στα 3 εκατ. ευρώ και τα καθαρά της κέρδη στα περίπου 1,3 εκατ. ευρώ.

Όμως η εξαγωγική της δραστηριότητα παραμένει περιορισμένη -δεν αντιστοιχεί σε περισσότερο από το 5% των συνολικών πωλήσεων – διότι όπως λένε «δεν έχει ομαλοποιηθεί ακόμη η εφοδιαστική αλυσίδα, μετά την διαταραχή που υπέστη από την πανδημία». Εξάγει σε Ηνωμένες Πολιτείες, Βρετανία, Ιταλία, Αυστρία, Βουλγαρία, Κύπρο και Ολλανδία.

Αν μάλιστα ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι η διοίκηση της εταιρείας δεν έκανε ανατιμήσεις άνω του 5% μεσοσταθμικά, είναι προφανές ότι η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης ΑΕ κατόρθωσε να ενισχύσει τη θέση της στην αγορά με «όπλο» την τιμολογιακή πολιτική. Και τούτο παρά το γεγονός ότι το ενεργειακό κόστος στο 9μηνο αυξήθηκε κατά 1,05 εκατ. ευρώ –ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη επένδυση φωτοβολταϊκών για να περιοριστεί η ενεργειακή της επιβάρυνση- ενώ το μεταφορικό κόστος κατά περίπου 400.000 ευρώ. Παράλληλα η τιμή του κριθαριού από 20 λεπτά που ήταν το 2021 φέτος ανήλθε σε πάνω από 30 λεπτά κιλό.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές μιλώντας προς το BD, η παραγωγική λειτουργία της εταιρείας έχει κάθετη δομή, δηλαδή μέσα από ένα σύστημα συμβολαιακής γεωργίας, η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης ΑΕ αγοράζει 13.000 τόνους κριθάρι στις περιοχές της Βόρειας Ελλάδας –πρόκειται για αγρότες που καλλιεργούν συνολικά περί τα 30.000 στρέμματα από την Θεσσαλονίκη ως το Διδυμότειχο.

Επίσης διαθέτει ένα από τα δύο βυνοποιία που λειτουργούν στην ελληνική αγορά, που πουλάει βύνη στις περισσότερες ελληνικές μικροζυθοποιίες, καθώς και στην Τουρκία, Βουλγαρία, Αλβανία και Κύπρο.

Εν τω μεταξύ, με το σύστημα της συμβολαιακής γεωργίας παράγει στο διάστημα της τελευταίας δεκαετίας σε ρόφημα το παραδοσιακό τσάι του βουνού –ως το 2019 λειτουργούσε ξεχωριστή εταιρεία και αυτή τη χρονιά απορροφήθηκε– μία δραστηριότητα που αποφέρει περί το 1 εκατ. ευρώ στο σύνολο των πωλήσεων της εταιρείας.  

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στα ύψη οι πωλήσεις της ΕΨΑ, θα ψάξει για αγοραστή το fund SMERemediumCap

Στα 14 εκατ. ευρώ ανήλθαν το 2023 οι πωλήσεις, προοπτικές για άνοδο στα 30 εκατ. ευρώ. Ο Ν. Καραμούζης τονίζει ότι θα αναζητηθεί αγοραστής για να δημιουργηθεί μεγαλύτερο και πιο ανταγωνιστικό σχήμα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σε διεθνή πορεία η Green Beverages με έμφαση στην αγορά της Αμερικής

Παρουσία σε περισσότερες από 38 χώρες για την εταιρεία που προέκυψε από τη συγχώνευση Χήτος και Green Cola. Συνεργασίες με τοπικούς εμφιαλωτές. Το ένα τέταρτο του τζίρου προέρχεται από το εξωτερικό.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Διεργασίες για δημιουργία ισχυρού ομίλου στα νερά και τα αναψυκτικά

Πώς ερμηνεύει η αγορά τις επενδυτικές κινήσεις Θεοδωρόπουλου, Ταμβακάκη και Καραμούζη στις εταιρείες Ελληνικοί Χυμοί, ΕΨΑ και Μεντεκίδης. Πιθανότερο σενάριο η δημιουργία ενός ενιαίου και ισχυρού σχήματος.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κρι Κρι: Ισχυρή αναπτυξιακή πορεία με «όπλο» την ιδιωτική ετικέτα

Πενταπλασιασμό της λειτουργικής κερδοφορίας από το 2021 έχει επιτύχει η γαλακτοβιομηχανία χάρη στη στροφή στην παραγωγή γιαουρτιού ιδιωτικής ετικέτας που της έδωσε την πρώτη θέση στην αγορά.