ΓΔ: 1397.4 -0.02% Τζίρος: 62.63 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:50:30 DATA
Φωτο: Shutterstock

Όμιλος Φουρλή: Κοντά στα 500 εκατ. ο τζίρος με αύξηση 12% φέτος

Ο όμιλος βρέθηκε αντιμέτωπος με την εκτίναξη των λειτουργικών του δαπανών φέτος και με ελλείψεις στα IKEA. Προσδοκά εξομάλυνση το 2023 και ανάπτυξη σε διψήφιο ποσοστό. Ανοικτό το ενδεχόμενο εξόδου από την Τουρκία.

Αν και σηματοδότησε την επιστροφή στην κανονικότητα, το 2022 εξελίχθηκε σε μία χρονιά νέων προκλήσεων για τον όμιλο Φουρλή. Μιλώντας κατά την διάρκεια ενημέρωσης των αναλυτών με αφορμή τα αποτελέσματα του εννεαμήνου, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου κ. Απ. Πεταλάς επεσήμανε τις προσαρμογές που χρειάστηκε να γίνουν μέσα στο τρέχον έτος ώστε να αντιμετωπιστούν τα δύο βασικά αγκάθια για τον όμιλο: η αύξηση των λειτουργικών δαπανών εξαιτίας του πληθωρισμού και το επίμονα υψηλό ποσοστό των ελλείψεων που ταλαιπωρούν κατά βάση την αλυσίδα ΙΚΕΑ.

Την ίδια στιγμή ωστόσο, ο ίδιος σημείωσε την θετική εξέλιξη των μηνών του Οκτωβρίου και του Νοεμβρίου, καθώς παρατηρείται αύξηση των καταναλωτικών δαπανών με συνέπεια να καταγράφεται μέχρι στιγμής ενίσχυση του τζίρου σε ποσοστό 14% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα και κατά 12% συγκριτικά με το 2019.

Ως εκ τούτου, εκτίμηση της διοίκησης είναι ότι, εφόσον η τρέχουσα τάση συνεχιστεί και τον Δεκέμβριο, ο όμιλος θα κλείσει το 2022 με πωλήσεις 495 - 500 εκατ ευρώ, ενισχυμένες κατά 12% συγκριτικά με το 2021 και κατά 7% έναντι του 2019. Επίσης, ο καθαρός δανεισμός αναμένεται να διατηρηθεί στο τέλος του έτους στα επίπεδα του εννεαμήνου, συνολικά 200 εκατ ευρώ, εκ των οποίων όμως τα 100 εκατ ευρώ θα αφορούν την εμπορική δραστηριότητα και τα υπόλοιπα 100 εκατ ευρώ την Trade Estates.

Μέσα στο πρώτο τρίμηνο αναμένεται να γίνει και η δημόσια εγγραφή της τελευταίας στο ΧΑ, η οποία αναβλήθηκε λόγω του οικονομικού κλίματος, ενώ πριν την λήξη του έτους αναμένεται να ανακοινωθεί ένα νέο έργο της εταιρείας, ενισχύοντας το υπάρχον portfolio ακινήτων που αγγίζει σήμερα τα 286 εκατ ευρώ.

Σε ό,τι αφορά την διαχείριση των ελλείψεων στην αλυσίδα ΙΚΕΑ, ο όμιλος είναι απόλυτα εξαρτώμενος από την ΙΚΕΑ International, οπότε εκτιμάται ότι η πλήρης εξομάλυνση του φαινομένου θα επιτευχθεί περίπου στα μέσα του 2023. Αξίζει να σημειωθεί ότι το πρόβλημα είναι εμφανές και στις επιδόσεις της αλυσίδας, με τις πωλήσεις της να ενισχύονται κατά 14% το φετινό εννεάμηνο συγκριτικά με πέρσι και μόλις κατά 2% συγκριτικά με το 2019. Από την πλευρά του, ο οικονομικός διευθυντής του ομίλου κ. Γ. Αλεβίζος σημείωσε μάλιστα ότι η αλυσίδα έχει χάσει μερίδια αγοράς την τελευταία διετία εξαιτίας τόσο των ελλείψεων, όσο όμως και του οξύτατου ανταγωνισμού, ο οποίος εν μέσω πανδημίας διατηρούσε μεγαλύτερη ευελιξία ως προς την διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Από την άλλη πλευρά, η αλυσίδα διατήρησε σε χαμηλά επίπεδα τις ανατιμήσεις στα προϊόντα της, έχοντας σαφές ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, ενώ εκτιμάται ότι θα ανακτήσει εκ νέου μερίδια αγοράς μέσα στα επόμενα χρόνια, με βάση την εκτίμηση ότι ο Έλληνας καταναλωτής θα δαπανήσει περισσότερα χρήματα για το σπίτι. Επιπλέον, με το άνοιγμα μικρότερων καταστημάτων και την τεχνολογική αναβάθμιση τους, η ΙΚΕΑ θα βρεθεί πολύ κοντά σε περισσότερους καταναλωτές, διευρύνοντας την παρουσία της δυναμικά.

Σε ότι αφορά την δραστηριότητα της λιανικής αθλητικών ειδών, η εικόνα είναι καλύτερη, δεδομένου ότι δεν υφίστανται προβλήματα ως προς την εφοδιαστική αλυσίδα. Όπως σημείωσε ο κ. Πεταλάς, η συγκεκριμένη δραστηριότητα ενισχύθηκε στο φετινό εννεάμηνο κατά 7% συγκριτικά με πέρσι και κατά 9% συγκριτικά με το 2019, πιστοποιώντας την αποτελεσματικότητα της στρατηγικής του ομίλου να προχωρήσει σε βελτίωση του πρoϊoντικού μείγματος των καταστημάτων Intersport και The Athlete’s Foot αλλά και στην ανακαίνιση αρκετών εξ αυτών. Στα θετικά νέα επίσης, σε ό,τι αφορά ειδικά την Intersport, συγκαταλέγεται το γεγονός ότι η αλυσίδα είναι στρατηγικός εταίρος για τις εταιρείες Adidas και Nike, στην συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή, στοιχείο σημαντικό εν μέσω ενός ιδιαίτερα ανταγωνιστικού περιβάλλοντος.

Ο όμιλος έχει αναλάβει επίσης πρωτοβουλίες σε σχέση με την αντίστοιχη δραστηριότητα στην Τουρκία, αναζητώντας συνεργάτες για τη διερεύνηση του ενδεχομένου περαιτέρω επέκτασης. Όπως σημείωσε ο κ. Πεταλάς, το κλίμα δεν είναι ευνοϊκό στην γειτονική χώρα, με ανεξέλεγκτο πληθωρισμό και ιδιαίτερα υψηλές τιμές των ενοικίων, με αποτέλεσμα να εξετάζεται ακόμη και το ενδεχόμενο πώλησης της συγκεκριμένης δραστηριότητας και εξόδου του ομίλου από την χώρα, εφόσον δεν βρεθεί ο κατάλληλος τοπικός συνεργάτης. Παρά ταύτα, φέτος η συγκεκριμένη δραστηριότητα θα καταγράψει θετικό ΕΒΙΤ, για πρώτη φορά μετά από καιρό, αποδεικνύοντας την αποτελεσματικότητα του περιορισμού του δικτύου καταστημάτων στην γειτονική χώρα σε 12 σημεία Intersport και μόλις 3 Athlete’s Foot.

Με μικρή καθυστέρηση αναμένεται επίσης να ξεκινήσουν την λειτουργία τους τα τρία πρώτα καταστήματα της αλυσίδας Holland & Barrett, με τα δύο να εγκαινιάζονται τελικώς τον Ιανουάριο και να ακολουθεί ακόμη ένα μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2023, μαζί με την έναρξη της λειτουργίας του ηλεκτρονικού καταστήματος της αλυσίδας. Βασική αιτία για την καθυστέρηση είναι η γραφειοκρατία και η χρονοβόρα διαδικασία αδειοδοτήσεων, για κάθε προϊόν που η Η&Β θα διαθέτει στην ελληνική αγορά. Στον σχεδιασμό του ομίλου Φουρλή είναι η λειτουργία συνολικά 6 καταστημάτων στην χώρα μας στο τέλος του 2023, αποδίδοντας περιθώριο κέρδους περί το 8%, αλλά και η προετοιμασία του εδάφους για την δραστηριοποίηση στην Ρουμανία το 2024. Όπως σημείωσε ο κ. Αλεβίζος, ο τζίρος κάθε καταστήματος Η&Β εκτιμάται ότι θα υπερβαίνει τα 500.000 ευρώ σε ετήσια βάση και στοίχημα για τον όμιλο είναι η αλυσίδα να κερδίσει το ενδιαφέρον του Έλληνα καταναλωτή, αποσπώντας μερίδια αγοράς από τα φαρμακεία ειδικά σε ό,τι αφορά τα προϊόντα ευεξίας.

Για το 2023 ο όμιλος διατηρεί αισιόδοξη οπτική, αν και εξετάζει διαφορετικά σενάρια ανάπτυξης, αναλόγως του οικονομικού κλίματος. Σε κάθε περίπτωση αναμένεται αύξηση εσόδων σε διψήφιο ποσοστό και προσδοκάται σχετική κάμψη των λειτουργικών δαπανών. Σημειώνεται ότι στο φετινό εννεάμηνο, η συνολική επιβάρυνση από την αύξηση του ενεργειακού κόστους άγγιξε τα 9 εκατ ευρώ, κι από την αύξηση των ενοικίων τα 2 εκατ ευρώ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

IKEA, Fourlis
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Όμιλος Φουρλή: Στην Πάτρα άνοιξε το πρώτο μεγάλο IKEA μετά την κρίση

Όπως τόνισε ο Βασίλης Φουρλής, το νέο κατάστημα της αλυσίδας αποτελεί το πρώτο μεγάλο σημείο που ανοίγει μετά το 2010. Σχέδια για άνοιγμα έως και 10 νέων μικρότερων ΙΚΕΑ σε μακροπρόθεσμη βάση.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ώθηση στα κέρδη του Ομίλου Φουρλή από την ανάπτυξη της Trade Estates

Η εξαγορά του Smart Park ενισχύει το χαρτοφυλάκιο της θυγατρικής ακινήτων και τη συνολική κερδοφορία του ομίλου. Με διψήφιο ποσοστό αύξησης πωλήσεων το τελευταίο δίμηνο του έτους για τον όμιλο.
ΙΚΕΑ - The Mall Athens
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Φουρλής: Ισχυρή αύξηση των πωλήσεων, προβληματίζουν τα επιτόκια

Ξεπέρασε το 20% η αύξηση πωλήσεων του πρώτου τριμήνου και συνεχίζεται με τον ίδιο ρυθμό. Ο τριπλασιασμός των επιτοκίων πιέζει την κερδοφορία, αντίβαρο η αναδιαπραγμάτευση μισθωμάτων.
IKEA - The Mall Athens
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Θα αγγίξουν τα 500 εκατ. ευρώ οι φετινές πωλήσεις του Ομίλου Φουρλή

Πάνω από τα επίπεδα του 2019 οι πωλήσεις Ιουλίου και Αυγούστου, προϊδεάζουν για δυναμικό δεύτερο εξάμηνο. Στρατηγικός σχεδιασμός για αύξηση του τζίρου στα 750 εκατ. έως το 2025 και σημαντική βελτίωση του περιθωρίου κέρδους.