Αντιδράσεις από την Π. Πετρόπουλος ΑΕΒΕ που λειτουργεί στην Ελλάδα ως διανομέας της εταιρείας BYD EUROPE B.V, που εξετάζει να καταθέσει προσφυγή, μετά τον αποκλεισμό της εταιρείας από τον διαγωνισμό για τα 250 απλά ηλεκτρικά λεωφορεία 12 μέτρων, ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ. και αρχικού προϋπολογισμού 123,75 εκατ. ευρώ.
Ο διαγωνισμός αυτός αποτελεί το ένα από τα τέσσερα τμήματα που έχει «σπάσει» πλέον ο μεγάλος διαγωνισμός του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την προμήθεια 650 νέων λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Στις αρχές της εβδομάδας, με απόφαση του Γ.Γ. Μεταφορών Ιωάννη Ξιφαρά, Irizar και YUTONG συνεχίζουν στη διαδικασία, όπου ακολουθεί το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, αντίθετα αποκλείστηκε η BYD
Όπως αναφέρει η εταιρεία στην ανακοίνωσή της:
Η εταιρεία Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, ως διανομέας στην Ελλάδα της εταιρείας BYD EUROPE B.V, ενημερώνει κάθε ενδιαφερόμενο με τα ακόλουθα:
Κατόπιν της απόφασης υπ.αρ πρωτοκόλλου 346447/04-11-2022 της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, (Διεύθυνση Προμήθειων και Λειτουργικής Μέριμνας, Τμήμα Διαγωνισμών και Συμβάσεων) με την οποία αποκλείεται, η BYD ELECTRIC BUS & TRUCK HUNGARY KFT, λόγω μη παραδεκτού φακέλου προσφοράς «Δικαιολογητικά Συμμετοχής - Τεχνική Προσφορά», από τη συνέχιση της συμμέτοχης της στο διαγωνισμό που αφορά την προμήθεια 250 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12m ελάχιστης αυτονομίας 180χλμ. και των παρελκομένων τους και κατόπιν ενημέρωσης της εν λόγω εταιρείας, η εταιρεία αυτή, αφού μελετήσει ενδελεχώς την προαναφερόμενη απόφαση και το υπ’ αριθμ. ΙΙΙ/03-11-2022 πρακτικό της Επιτροπής του Διαγωνισμού με αρ. ΕΣΗΔΗΣ 140671,1, επιφυλάσσεται για την άσκηση όλων των ενδίκων βοηθημάτων και μέσων και παντός νομίμου δικαιώματός της για την υπεράσπιση των συμφερόντων της.
Ποια είναι η BYD
Η εταιρία BYD διαθέτει 37 εργοστάσια σε Ασία, Ευρώπη και Αμερική ενώ μέχρι στιγμής μετρά 900.000 πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αλλά και 50.000 παραδόσεις BYD ηλεκτρικών λεωφορείων σε όλο τον κόσμο. Αιχμή του δόρατος η τεχνογνωσία της στην κατασκευή μπαταριών σιδήρου-φωσφορικού οι οποίες μπορούν να επιβιώσουν από σύνθλιψη, κάμψη, διάτρηση και θέρμανση. Η παρουσία της στην Ευρώπη, είναι αξιοσημείωτα δυναμική καθώς αποτελεί market leader της αγοράς, έχοντας πουλήσει περισσότερα από 1.400 ηλεκτρικά λεωφορεία σε πάνω από 20 Ευρωπαϊκές πρωτεύουσες λειτουργώντας δύο εργοστάσια κατασκευής ηλεκτρικών λεωφορείων στην Ουγγαρία και στην Γαλλία όπου καλύπτουν τις ανάγκες της Ευρώπης, ενώ συνεργάζεται και με το εργοστάσιο της Alexander Denis Limited (ADL) στην Αγγλία, όπου παρέχει τις μπαταρίες, τα μοτέρ και όλη την τεχνογνωσία σχετικά με την ηλεκτροκίνηση.
Η BYD πρωτοεμφανίστηκε στην Ελλάδα τον Απρίλιο του 2019 όπου πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση του ηλεκτρικού αστικού λεωφορείου Midi Bus. Πρόκειται για ένα 100% ηλεκτρικό λεωφορείο, 8,7 μέτρων, με μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, το οποίο κινείται αθόρυβα και έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 58 επιβατών, από τους οποίους οι 22 είναι καθήμενοι.
Το λεωφορείο, μετά από μια πλήρη φόρτιση τη νύχτα στο αμαξοστάσιο, έχει τη δυνατότητα εκτέλεσης των δρομολογίων μιας ολόκληρης βάρδιας, απαλλάσσοντας έτσι τον συγκοινωνιακό φορέα από την εγκατάσταση έξτρα φορτιστών στις αφετηρίες ή σε άλλα σημεία για την επαναφόρτιση των μπαταριών, μια υποδομή που αυξάνει σημαντικά το κόστος λειτουργίας του στόλου. Τον Ιανουάριο και Φεβρουάριο του 2021 οι επιβάτες είχαν επίσης την ευκαιρία να απολαύσουν μια διαδρομή στο κέντρο της Αθήνας, με το Κ9 12μετρο ηλεκτρικό λεωφορείο της BYD στο πλαίσιο των δοκιμαστικών διαδρομών του Υπουργείου Μεταφορών ενόψει του διαγωνισμού για προμήθεια 1.300 λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Τέλος το Κ9 12μετρο ηλεκτρικό λεωφορείο της BYD στις ίδιες δοκιμαστικές διαδρομές κατάφερε να φτάσει τα 320 χιλιόμετρα αυτονομία κατά μέσο όρο την ημέρα.