ΓΔ: 1400.82 0.23% Τζίρος: 78.78 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:51:00 DATA
Φώτο: Βιολάντα

Μπισκότα Βιολάντα: Αύξηση εξαγωγών και νέο εργοστάσιο το 2023

Η βιομηχανία μπισκότων αναμένεται να αυξήσει τις πωλήσεις της κατά 20% το 2022, αλλά υποχρεώθηκε να απορροφήσει μεγάλο μέρος των αυξήσεων ενεργειακού κόστους και πρώτων υλών και θα έχει μειωμένη κερδοφορία.

Με 20% «τρέχουν» εφέτος οι πωλήσεις της μπισκοτοποιίας Βιολάντα ΑΕ, του κ. Κων. Τζιωρτζιώτη, γεγονός που οφείλεται όχι μόνο στις ανατιμήσεις, αλλά και στην ενίσχυση της εξαγωγικής της δραστηριότητας. Εφέτος οι εξαγωγές της τρικαλινής μπισκοτοποιίας θα ανέλθουν στο 25% των ετήσιων πωλήσεων της. Αλλά τα κέρδη της εταιρείας θα είναι μειωμένα λόγω της υπέρμετρης αύξησης του κόστους παραγωγής.

Μιλώντας στο BD, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Τζιωρτζιώτης ανέφερε πως εφέτος, μία εξαιρετικά δύσκολη χρονιά για όλη την αγορά, η Βιολάντα κατόρθωσε να έχει αύξηση πωλήσεων περίπου 20%, υπολογίζει πως ως το τέλος του χρόνου οι πωλήσεις της θα διαμορφωθούν στα περίπου 29,5 εκατ. ευρώ, έναντι περίπου 24,8 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ παράλληλα και η θυγατρική της, η Vita Free θα παρουσιάσει πωλήσεις περί τα 6,5 εκατ. ευρώ έναντι 5,32 εκατ. ευρώ το 2021 - πρόκειται για εταιρεία που λειτουργεί από το 2018 σε health προϊόντα και σε συσκευασίες πιο φιλικές στο περιβάλλον.

Τα κέρδη ωστόσο και των δύο εταιρειών, που αποτελούν ένα νέο case study στον κλάδο της μπισκοτοποιίας την τελευταία δεκαετία, θα είναι αρκετά περιορισμένα, δεδομένου ότι αυξήθηκε όχι μόνο το ενεργειακό κόστος, αλλά και το κόστος των πρώτων υλών (δημητριακά, ζάχαρη και λιπαρά) πάνω από 100%. Μέρος μόνος της κοστολογικής επιβάρυνσης «έπεσε» στις τιμές των προϊόντων - περίπου 12% από τον περασμένο Μάρτιο, η υπόλοιπη απορροφήθηκε εις βάρος της κερδοφορίας της εταιρείας. Ωστόσο οι δύο εταιρείες κατόρθωσαν να διατηρήσουν σταθερό τον όγκο των πωλήσεων τους, ενισχύοντας την εξαγωγική τους δραστηριότητα.

Όπως λέει ο κ. Τζιωρτζιώτης «πραγματοποιούμε εξαγωγές σε τριάντα χώρες και στόχος μας είναι ο ρυθμός ανάπτυξης των εξαγωγών να είναι ανάλογος του ρυθμού ανάπτυξης των συνολικών πωλήσεων, έτσι ώστε το ποσοστό των εξαγωγών να μην πέσει κάτω από το 20%».

Εν τω μεταξύ, σε εξέλιξη βρίσκεται το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας, συνολικού ύψους 14 εκατ. ευρώ. Όπως είπε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Βιολάντα «μέχρι τα μέσα του 2023 θα έχει ολοκληρωθεί το τρίτο εργοστάσιο στη Λάρισα με ξεχωριστή σειρά προϊόντων  –η Βιολάντα και η Vita Free διαθέτουν ξεχωριστές παραγωγικές μονάδες στην περιοχή των Τρικάλων».

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Βιολάντα από το 2016 και μετά τρέχει με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης περίπου 30%, ο οποίος ανακόπηκε το 2020 λόγω της πανδημίας, που οι πωλήσεις της ήταν περίπου σταθερές έναντι του 2019, μόλις που ξεπέρασαν τα 21 εκατ. ευρώ, όμως στη διάρκεια του 2021 άρχισαν να αποκτούν την παλαιότερη δυναμική τους και ανήλθαν στα 24,41 εκατ. ευρώ και εφέτος θα πλησιάσουν τα 30 εκατ. ευρώ.

Ωστόσο, έχει ενδιαφέρον το γεγονός ότι στην αγορά του μπισκότου δραστηριοποιούνται ισχυρές εταιρείες με ιστορία «στην πλάτη τους» πολλών δεκαετιών και ισχυρές επωνυμίες. Φαίνεται όμως ότι ο Τρικαλινός επιχειρηματίας κατόρθωσε να βρει, από το 2003 ακόμη, την «ρωγμή» στην αγορά εκείνη που του ήταν αρκετή ώστε να αποσπάσει στη διάρκεια των δύο τελευταίων δεκαετιών εντέλει ένα υπολογίσιμο μερίδιο και να διαμορφώσει μία «μειοψηφική» αλλά αξιοπρόσεκτη τάση στις γευστικές συνήθειες των καταναλωτών. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

AB Basilopoulos, Super Market
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σταθερές οι πωλήσεις το 2023, σε πορεία μετάβασης η ΑΒ Βασιλόπουλος

Τα προσαρμοσμένα EBITDA ανήλθαν σε 132 εκατ., στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο έτος, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα σταθεροποίηση της απόδοσης, καθώς το ποσοστό λειτουργικής κερδοφορίας παρέμεινε αμετάβλητο.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στα ύψη οι πωλήσεις της ΕΨΑ, θα ψάξει για αγοραστή το fund SMERemediumCap

Στα 14 εκατ. ευρώ ανήλθαν το 2023 οι πωλήσεις, προοπτικές για άνοδο στα 30 εκατ. ευρώ. Ο Ν. Καραμούζης τονίζει ότι θα αναζητηθεί αγοραστής για να δημιουργηθεί μεγαλύτερο και πιο ανταγωνιστικό σχήμα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σε διεθνή πορεία η Green Beverages με έμφαση στην αγορά της Αμερικής

Παρουσία σε περισσότερες από 38 χώρες για την εταιρεία που προέκυψε από τη συγχώνευση Χήτος και Green Cola. Συνεργασίες με τοπικούς εμφιαλωτές. Το ένα τέταρτο του τζίρου προέρχεται από το εξωτερικό.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Διεργασίες για δημιουργία ισχυρού ομίλου στα νερά και τα αναψυκτικά

Πώς ερμηνεύει η αγορά τις επενδυτικές κινήσεις Θεοδωρόπουλου, Ταμβακάκη και Καραμούζη στις εταιρείες Ελληνικοί Χυμοί, ΕΨΑ και Μεντεκίδης. Πιθανότερο σενάριο η δημιουργία ενός ενιαίου και ισχυρού σχήματος.