Σε ολικό «λίφτινγκ» των καταστημάτων προχωράει ο όμιλος Public, ενώ προχωρά σε εξαγορές, με σημαντικότερο επόμενο βήμα την απόκτηση μεριδίου σε εταιρεία courier. Ο όμιλος σχεδιάζει να επενδύσει 100 εκατ. ευρώ με στόχο να μεταμορφωθεί από μια αλυσίδα retail σε έναν πολυκαναλικό πάροχο προϊόντων και υπηρεσιών.
Ο όμιλος Public, που προχωρά την ενοποίηση με τη MediaMarkt, θα επενδύσει σε τεχνολογίες, υπηρεσίες και logistics, ενώ σχεδιάζει να προχωρήσει και σε νέες εξαγορές σε κλάδους που βρίσκονται σε άνθηση το τελευταίο καιρό, όπως το edtech και το last mile. Παράλληλα η Public θέλει να διευρύνει και την ροή εσόδων της μέσα από την προσφορά υπηρεσιών και των shop in shop, καθώς και την ανάπτυξη των ηλεκτρονικών της πωλήσεων, που φέτος που αποτελούν το 25% του τζίρου.
Ο όμιλος καταγράφει αύξηση μεριδίων σε όλες τις κατηγορίες και αύξηση πωλήσεων 10% το πρώτο εννεάμηνο του 2022, σε σχέση με το 2021, με τον τζίρο να αναμένεται φέτος να ξεπεράσει τα 500 εκατ. ευρώ. Η λειτουργική κερδοφορία αναμένεται να σημειώσει επίσης υψηλή ανάπτυξη, μετά το 2021 που ήταν η χρονιά μετασχηματισμού της εταιρείας και είχε διαμορφωθεί στα 2,2 εκατ. ευρώ από 1,4 εκατ. ευρώ το 2020.
Όπως ανέφερε χθες ο διευθύνων σύμβουλος του Public Group, Ρόμπυ Μπουρλάς, «επενδύουμε και προσφέρουμε περισσότερα προϊόντα σε όλες μας τις κατηγορίες, τεχνολογία, πολιτισμού και φυσικά όλα τα προϊόντα γύρω από το σπίτι. Η ενοποίηση των δύο μαρκών Public και MediaMarkt μας έφερε το υπερσύνολο του θετικού μείγματος και έτσι έχουμε όλα τα προϊόντα που έχουν και οι δυο μάρκες. Αυτό φέρνει και ένα υπερσύνολο υπηρεσιών, αλλά θέλουμε όλες αυτές οι υπηρεσίες που σχετίζονται με αυτά τα προϊόντα να βρίσκονται κάτω από την ομπρέλα του brand του Public».
Σχεδιασμός για νέες εξαγορές και νέες ροές εσόδων
Το Public Group έχει ήδη κάνει είσοδο στην κατηγορία των Μικρών και Μεγάλων Οικιακών Συσκευών που προσφέρονται σε 17 καταστήματα, με τον αριθμό αυτό να αναμένεται να διπλασιαστεί μέχρι το τέλος του επόμενου χρόνου. Οι πωλήσεις των οικιακών συσκευών αποτελούν μέσα σε μόλις 6 μήνες το 20% του φετινού τζίρου, φτάνοντας τα 100 εκατ. ευρώ ενώ αναμένεται να συνεχίσουν να αναπτύσσονται ακόμα πιο δυναμικά την επόμενη χρονιά.
Το Public Group σχεδιάζει την περίοδο 2022-2023 να επενδύσει πάνω από 100 εκατ. ευρώ για την ανακαίνιση και αναβάθμιση 32 καταστημάτων όπου θα έχουν τις λευκές συσκευές και θα προσφέρεται μια ολοκληρωμένη εμπειρία στον καταναλωτή.
Η Public θα επενδύσει και στις κατηγορίες edtech (educational technology - τεχνολογίες εκπαίδευσης). Όπως ανέφερε ο κ. Μπουρλάς, η εκπαίδευση είναι πολύ κοντά στο DNA της εταιρείας και το πελατειακό κοινό της Public και σύντομα θα υπάρξει κίνηση του ομίλου σε ένα τομέα που παγκοσμίως αναπτύσσεται ραγδαίως.
Ακόμη μια ενδιαφέρουσα κατηγορία για την Public αποτελούν τα audiobooks. «Είναι ένας κλάδος που τον τελευταίο καιρό έχει αναπτυχθεί σε πολλές χώρες της Ευρώπης. Υπάρχουν εταιρείες που έχουν αποδείξει ότι είναι μια καινούρια αγορά που δεν έρχεται να κανιβαλίσει το φυσικό βιβλίο, αλλά έρχεται να λειτουργήσει προσθετικά» σημείωσε ο κ. Μπουρλάς που ανέφερε ότι αναζητείται η καλύτερη εταιρεία για να επενδύσει ο όμιλος.
Παράλληλα, εξελίσσεται και η συνεργασία με την iRepair σε Ελλάδα και Κύπρο. Η iRepair αριθμεί πάνω από 60 καταστήματα και έχει προσθέσει άλλα 15 μέσα στα καταστήματα Public και αναμένεται να αυξηθούν σε 62 έως το τέλος του 2023. Αν και η συνεργασία δεν έχει κλείσει χρόνο, έχει ήδη ορατά αποτελέσματα στην ταχύτητα των επισκευών. Παράλληλα, σε συνεργασία με την iRepair προσφέρεται πιλοτικά η δυνατότητα exclusive service στο σπίτι, σε διάφορες περιοχές της Αττικής, αλλά και διαδικασία τάχιστης επισκευής με ραντεβού.
Σημαντικό πυλώνα των σχεδίων ανάπτυξης της Public αποτελεί και η στρατηγική συνεργασία με τον σουηδικό κολοσσό του consumer credit Klarna με την υπηρεσία Buy Now, Pay Later. Μια συνεργασία που σημειώνει ήδη επιτυχία, με πάνω από το 22% των prepaid online παραγγελιών να πραγματοποιούνται μέσω της υπηρεσίας, ενώ και το καλάθι αγορών είναι 3,5 φορές μεγαλύτερο σε αξία.
Επενδύει στα logistics για γρηγορότερες παραδόσεις
Η Public προχώρησε σε αποκλειστική συνεργασία με την BOX Now που διαθέτει περισσότερα από 1.000 σημεία παραδόσεων οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας, ενώ εξετάζει και την εξαγορά ή τη συμμετοχή σε μια εταιρεία courier που θα της επιτρέψει να ενισχυθεί η παρουσία της στο last mile.
Όπως σημείωσε ο κ. Μπουρλάς, αυτή η εταιρεία θα μπορούσε να είναι είτε από το εξωτερικό, καθώς αρκετοί παίκτες μέχρι στιγμής δεν έχουν δραστηριοποιηθεί έντονα στην Ελλάδα, ή μπορεί να είναι και εταιρεία που να προέρχεται από τη χώρα μας. Σύντομα πάντως θα υπάρξουν ανακοινώσεις, όπως επισήμανε.
Τα 13 καταστήματα MediaMarkt αναμένεται να παίξουν τον δικό τους ρόλο, καθώς 10 εξ αυτών θα αποτελέσουν και μέρος του σχεδιασμού ανάπτυξης των logistic hub της Public που θα βελτιώσει περαιτέρω τους χρόνους παράδοσης, επιτρέποντας στην εταιρεία την ανάπτυξη της υπηρεσίες Next Day Delivery.
Ανάπτυξη της καινοτομίας και νέων προϊόντων
Το Public Group έχει αναπτύξει επίσης και ένα οικοσύστημα καινοτομίας, που περιλαμβάνει επενδύσεις σε καινοτόμες και ταχέως αναπτυσσόμενες εταιρείες (scaleups), συνεπενδύσεις και συνεργασίες με Venture Capital Funds, καθώς και το δικό του hub καινοτομίας, το Public Next.
Σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, το Public Next πρόκειται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην πορεία της Public με όλες τις καινοτομίες και νέες ψηφιακές υπηρεσίες να προέρχονται από το τεχνολογικό hub που απασχολεί ήδη 100 άτομα. «Το Public Next αρχές του 2021 είχε 25 ανθρώπους και πλέον θα κλείσει το 2022 με 100 άτομα. Οι περισσότεροι είναι προγραμματιστές, developers. Κάνουμε μια τεράστια επένδυση σε μια ομάδα που σχεδιάζει το μέλλον» ανέφερε ο κ. Μπουρλάς.
Επενδυτικός βραχίονας για την υλοποίηση αυτού του οράματος είναι η Public Capital Partners που αυτή τη στιγμή υλοποιεί επενδύσεις 20 εκατ. ευρώ σε καινοτόμες scale-up εταιρείες, ενώ συμμετέχει και στο Endeavor Catalyst Fund IV και το Venture Friends 3.