Αν και η αγορά προβλέπεται να συρρικνωθεί στη διάρκεια του 2022, η Metro ΑΕΒΕ αναμένει βελτίωση των πωλήσεων της, ικανοποιητική κερδοφορία συγκρινόμενη με το κλίμα της περιόδου και σταθεροποίηση του μεριδίου που κατέχει. Παράλληλα το επενδυτικό της πρόγραμμα εξελίσσεται ικανοποιητικά, διευρύνοντας το δίκτυο των καταστημάτων της. Και τούτο παρά το γεγονός ότι όλες οι προγνώσεις ιδιαίτερα για το τελευταίο τρίμηνο δεν είναι καθόλου αισιόδοξες.
Ειδικότερα, μιλώντας προς το BD ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, αναφερόμενος στη γενικότερη τάση του λιανεμπορίου σ΄αυτή την ιδιαίτερη χρονιά, δήλωσε πως «φέτος ο όγκος των πωλήσεων του λιανεμπορίου θεωρώ ότι θα μειωθεί έναντι του 2021 κατά 3% και λόγω του πληθωρισμού οι συνολικές πωλήσεις θα αυξηθούν περίπου 3%». Η κόπωση της κατανάλωσης επιβραδύνθηκε λόγω της –πέραν πάσης προσδοκίας- μεγάλης τουριστικής κίνησης, από την οποία κατέγραψαν οφέλη οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ που έχουν παρουσία στις τουριστικές περιοχές.
Αυτή η διαπίστωση ισχύει και για την Metro ΑΕΒΕ, δεδομένου ότι ο τομέας της χονδρικής πώλησης, όπου έχει ισχυρή παρουσία με τα καταστήματα cash and carry Μετρό, παρουσίασε σημαντική άνοδο των πωλήσεων, ενώ αντιθέτως οι πωλήσεις των My Market κινήθηκαν στα περσινά επίπεδα. Όμως όπως λέει ο ίδιος «μέχρι τον Σεπτέμβριο υπήρχε ο τουρισμός, στο τελευταίο τρίμηνο που δεν υπάρχει, τα πράγματα θα είναι διαφορετικά». Ο κίνδυνος να διατηρηθεί το ανατιμητικό κλίμα στην αγορά είναι ορατός, αν και φαίνεται ότι οι τιμές των εμπορευμάτων, παρά τις έντονες διακυμάνσεις που παρουσιάζουν τις τελευταίες δύο εβδομάδες, φαίνεται να εμφανίζουν κάποιες τάσεις σταθεροποίησης.
Ωστόσο το βασικό ζητούμενο παραμένει το ενεργειακό κόστος. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι όπως λέει ο κ. Παντελιάδης το ενεργειακό κόστος για την εταιρεία θα ανέλθει στα 28 εκατ. ευρώ με βάση το καλό σενάριο, δηλαδή «αν δεν μειωθούν δραστικά οι επιδοτήσεις ή αν δεν ανέβει πολύ το κόστος ρεύματος», έναντι 19,3 εκατ. ευρώ του 2021 και μόλις 11 εκατ. ευρώ που ήταν το 2020. Δηλαδή περίπου τριπλασιασμός του ενεργειακού κόστους σε διάστημα δύο χρόνων. Είναι προφανές ότι η επιβάρυνση του ενεργειακού κόστους «τρώει» αρκετά εκατομμύρια ευρώ από την κερδοφορία της επιχείρησης. Χωρίς να μπορεί να κάνει μία ασφαλή πρόβλεψη για τα κέρδη της Metro ΑΕΒΕ, ο κ. Παντελιάδης θεωρεί πάντως ότι τα κέρδη της θα διαμορφωθούν στα περσινά επίπεδα. Εκτιμά, ειδικότερα, ότι τα καθαρά κέρδη προ φόρων θα κινηθούν από 20 εκατ. ευρώ ως 26 εκατ. ευρώ που θεωρεί ότι είναι ικανοποιητικά για την τρέχουσα περίοδο, δεδομένου ότι δεν αποκλείει άλλες αλυσίδες μικρότερες και πιεζόμενες από τον ανταγωνισμό –ο οποίος είναι εξαιρετικά έντονος- να εμφανίσουν ακόμη και ζημιά.
Πάντως οι πωλήσεις της εταιρείας εκτιμά ότι ίσως υπερβούν τα 1,450 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 6% – 7% αντίστοιχη δηλαδή του «πληθωρισμού» των σούπερ μάρκετ. Επίσης εφέτος σκοπεύει να προσθέσει στο δίκτυο ακόμη 6 καταστήματα και στο τέλος του χρόνου θα διαθέτει 237 σημεία πώλησης, ενώ παράλληλα διαμορφώνει τις προοπτικές για την δημιουργία ενός δικτύου καταστημάτων franchise με στόχο στα επόμενα τρία χρόνια να διαθέτει 86 καταστήματα.