ΓΔ: 1400.86 0.23% Τζίρος: 6.76 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:49:00 DATA
masoutis
Φώτο: Ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος Γιάννης Μασούτης

Γ. Μασούτης: Η άκαρπη προσπάθεια εξαγοράς της Bazaar και τα σχέδια για την Αττική

Η διαφορά των δυο πλευρών στο τίμημα οδήγησε σε αδιέξοδο τις συζητήσεις για την εξαγορά της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Bazaar. Κεντρικός στόχος η επέκταση στην αγορά της Αθήνας ώστε να καταστεί πανελλαδικός παίχτης.

Τελικά μετά από πολύμηνες συζητήσεις η προσπάθεια εξαγοράς της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Bazaar AE από την Μασούτης ΑΕ ότι απέβη άκαρπη. Και η κάθε πλευρά μάλλον θα τραβήξει τον δρόμο της. Οι δύο πλευρές ως τώρα, σύμφωνα με πληροφορίες του Business Daily, δεν κατόρθωσαν να συμφωνήσουν στο αντίτιμο της εξαγοράς.

Όπως είναι γνωστό μετά από τον αιφνίδιο θάνατο του Δήμου Βερούκα – ήταν κυρίως αυτός που «έτρεχε» την εταιρεία – η ευθύνη πλέον ανήκει στους δύο αδελφούς του κ.κ. Γιώργος και Αλέξη Βερούκα, καθώς και στην σύζυγο του εκλιπόντα.

Σύμφωνα με πληροφορίες του BD ο κ. Αλέξης Βερούκας και η χήρα του Δήμου Βερούκα ήταν θετικοί στην πώληση της εταιρείας περίπου στο τίμημα που κατέβαλε τελικά ο κ. Γιάννης Μασούτης. Αυτός όμως που έχει αντιδράσει και εμφανίζεται ανυποχώρητος είναι ο κ. Γιώργος Βερούκας, ο οποίος ασχολείται με την επιχείρηση και γνωρίζει τα δεδομένα στον κλάδο – γνωρίζει δηλαδή την ανάγκη του υποψήφιου αγοραστή να αναπτυχθεί κυρίως στην Αττική όπως επίσης τον αριθμό αλλά και την ποιότητα των περιοχών, στις οποίες βρίσκονται τα καταστήματα Bazaar.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τις υπάρχουσες πληροφορίες η διαφορά μεταξύ των δύο μερών είναι 8 – 10 εκατ. ευρώ. Αρχικά οι συζητήσεις ξεκίνησαν με 30 εκατ. ευρώ που έδινε ο κ. Μασούτης και 40 εκατ. ευρώ που ζητούσε οι οικογένεια Βερούκα. Στην τελική φάση, όπως είχε γράψει και το BD ο πρώτος έφτασε στα 37 εκατ. ευρώ και η δεύτερη στα 45 εκατ. ευρώ – χωρίς να συνυπολογίζονται οι δανειακές υποχρεώσεις της υπό εξαγορά αλυσίδας, οι οποίες όμως είναι πολύ χαμηλές.

Και τελικά οι δύο πλευρές μετά από μήνες συζητήσεων έχουν διαπιστώσει τουλάχιστον ως τώρα ότι δεν μπορεί να υπάρξει συμφωνία. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο των συζητήσεων έχει τεθεί και το στοιχείο πως η εταιρεία διαθέτει και ταμείο 10 εκατ. ευρώ, άρα ο αγοραστής θα έχει επιπλέον όφελος. Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Bazzar ΑΕ διαθέτει ένα δίκτυο 170 καταστημάτων λιανικής πώλησης και 10 Cash & Carry  σε ολόκληρη την Ελλάδα. Και οι πωλήσεις κινούνται περί τα 170 εκατ. ευρώ ετησίως.

Οι επιθετικές επέκταση και ο στόχος της Αττικής

Ο κ. Γιάννης Μασούτης, ο οποίος φαίνεται να πρωταγωνιστεί την τελευταία περίοδο στον κλάδο των σούπερ μάρκετ – καταβάλλοντας μία «αγχώδη προσπάθεια» λένε πηγές της αγοράς για να συγκροτήσει ένα πανελλαδικό δίκτυο καταστημάτων – πιστώνεται μία εξαιρετική επιτυχία, όπως είναι η περίπτωση του ΣΥΝ. ΚΑ. Χανίων, τοποθετούμενος στην καρδιά της πιο τουριστικής περιοχής της χώρας, της Κρήτης – χωρίς να υπολογίζεται η απόκτηση του δικτύου στις Κυκλάδες και την Κέρκυρα - και μία μάλλον αποτυχία όπως φαίνεται ότι είναι η προσπάθεια που κατέβαλε μέχρι πρόσφατα για την εξαγορά της Bazaar AE της οικογένειας Βερούκα.

Όσοι γνωρίζουν επισημαίνουν ότι πρόκειται για έναν επιχειρηματία φιλόδοξο – είχε προκαλέσει ιδιαίτερη αίσθηση στην αγορά η πρόταση του στους ολλανδούς της Αhold για την εξαγορά της πολύ μεγαλύτερης του ΑΒ Βασιλόπουλος και παρ΄ ότι δεν ευδοκίμησε, ωστόσο η πρόταση του έδειξε και το μέγεθος της φιλοδοξίας του, αν και κάποιοι τον θεωρούν τυχερό μέσα στην ατυχία του διότι η παγκόσμια οικονομία εισήλθε σε εποχή ανόδου των επιτοκίων και οι επιβαρύνσεις από έναν υψηλό δανεισμό θα ήταν δυσβάστακτες.

Όμως σε καμία περίπτωση δεν τον θεωρούν αλόγιστο κι αυτό φάνηκε και στην περίπτωση της Βερούκας ΑΕ που για μία σχετικά μικρή διαφορά δείχνει να χαλάει η συμφωνία.

Θα τον χαρακτήριζαν μάλλον συντηρητικό στις επιλογές του και μετρημένο, αν και όπως λένε δεν είναι όλες οι επιλογές του αξιόλογες, όπως π.χ. η εξαγορά της Προμηθευτικής για να ανοίξει τον δρόμο στην αγορά της Αττικής με την απόκτηση ενός συμπαγούς αριθμού καταστημάτων δεν είναι συμβατή με την ποιότητα των καταστημάτων που γνωρίζουν οι καταναλωτές κυρίως στην Βόρεια Ελλάδα, όπου συνεχίζει να έχει ηγεμονική παρουσία, όχι βεβαίως όπως στο παρελθόν, αλλά σίγουρα είναι ο αδιαμφισβήτητος πρώτο.

Στην διάρκεια των τελευταίων χρόνων η είσοδος του κυρίως στην αγορά της αγορά της Αττικής είναι το βασικό του μέλημα, ίσως γιατί θεωρεί πως μόνο δραστηριοποιούμενος στην μεγαλύτερη περιοχή της ελληνικής επικράτειας και διαθέτοντας φυσικά ένα ευμεγέθες μερίδιο αγοράς, μπορεί να αποσπάσει τον τίτλο του «πανελλαδικού παίκτη» στον κλάδο του λιανεμπορίου – να αλλάξει δηλαδή «πίστα».

Αν και για την ανάπτυξη του στη Νότια Ελλάδα και στα νησιά θα πρέπει, υποστηρίζουν πηγές της αγοράς, να συγκροτήσει τις απαραίτητες υποδομές, πχ ένα ισχυρό κέντρο διανομής, χρονοβόρο και κοστοβόρο στην ανάπτυξη του – θέλει τουλάχιστον 3 χρόνια για την δημιουργία του. Λένε δηλαδή πως εκτός από τις εξαγορές χρειάζονται κι άλλα πράγματα για να μπορέσουν να στηριχθούν οι επιλογές του. Και συμπληρώνουν πως έχει δρόμο ακόμη μπροστά του.  

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

masoutis_kerkyra
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πού ανοίγει νέα καταστήματα η Μασούτης, γιατί δημιουργεί εταιρεία ακινήτων

Το 18ο κατάστημά της στην Κέρκυρα εγκαινίασε η Μασούτης, ενώ δρομολογεί το άνοιγμα και στη Λευκάδα. Τρία καταστήματα σε Αττική και Χαλκίδα. Αξιοποιούνται ακίνητα αξίας 250 εκατ. ευρώ με νέα εταιρεία.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Θυσιάζει περιθώρια κέρδους η Μασούτης για να κερδίσει νέα μερίδια αγοράς

Με όπλο τις χαμηλές τιμές, η πέμπτη μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ επιδιώκει την αύξηση των πωλήσεων με ταχύτερους ρυθμούς από τον μέσο όρο της αγοράς, ενώ ανοίγει νέα καταστήματα στη νότια Ελλάδα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Eπίθεση» της Μασούτης στη νότια Ελλάδα, «πονοκέφαλος» τα logistics

Με προσφορά για δωρεάν ψώνια σε τυχερούς καταναλωτές, η βορειοελλαδική αλυσίδα δίνει ώθηση στα νέα καταστήματα Γλυφάδας και Πάτρας. Υψηλό κόστος από τη μεταφορά των εμπορευμάτων από Θεσσαλονίκη.