ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
PwC, Price Water House
Φωτο: Shutterstock

Μελέτη PwC: Οι προτεραιότητες των τμημάτων προμηθειών των επιχειρήσεων

Μεταξύ των διαφορετικών κλάδων της βιομηχανίας, κορυφαίες προτεραιότητες των τμημάτων προμηθειών αποτελούν η μείωση του κόστους (34%) και η εύρεση και διαχείριση προμηθευτών (17%).

Η μείωση του κόστους αποτελεί κορυφαία στρατηγική προτεραιότητα για τα τμήματα προμηθειών των επιχειρήσεων στην Ελλάδα (σε ποσοστό 47%) όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα μελέτης της PwC η οποία διεξήχθη ανάμεσα σε στελέχη τμημάτων προμηθειών στη χώρα, στο πλαίσιο της παγκόσμιας έρευνας του διεθνούς δικτύου της εταιρείας.

Σημειώνεται ότι διεθνώς το αντίστοιχο ποσοστό είναι 27%.

Δεύτερη προτεραιότητα για την Ελλάδα αποτελεί η «εύρεση και διαχείριση προμηθευτών» καθώς με τον τρόπο αυτό οι επιχειρήσεις μπορούν να ενισχύσουν την αγοραστική τους δύναμη, να συγκρατήσουν το συνολικό κόστος κτήσης TCO (Total Cost of Ownership), αλλά και να ελαχιστοποιήσουν τον κίνδυνο από πιθανές διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα. Αντίθετα, η διαχείριση κινδύνων και κρίσεων είναι πιο σημαντική στις χώρες του εξωτερικού σε σύγκριση με την Ελλάδα.

Αναφορικά με την πορεία ψηφιοποίησης του κλάδου των προμηθειών έως το 2025 και σε σύγκριση με τα παγκόσμια δεδομένα της έρευνας, τα θέματα που προκαλούν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τα εγχώρια τμήματα προμηθειών είναι η ψηφιοποίηση όλου του εύρους των διαδικασιών Source-to-Pay από την ανάλυση της αγοράς προμηθευτών μέχρι τη συμβολαιοποίηση και την πληρωμή του τελικού τιμολογίου, η ιχνηλασιμότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας μέχρι επίπεδο N-tier, ή αλλιώς τους προμηθευτές των προμηθευτών και, τέλος, η αξιολόγηση των προμηθευτών σε χρόνο, απόκριση, ποιότητα, τιμή και συνολικό κόστος διαχείρισης. Αντίστοιχα, χαμηλότερη προτεραιότητα έχουν η παρακολούθηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα καθώς και η ψηφιοποίηση της διαχείρισης κινδύνων.

Μεταξύ των διαφορετικών κλάδων της βιομηχανίας, κορυφαίες προτεραιότητες των τμημάτων προμηθειών αποτελούν η μείωση του κόστους (34%) και η εύρεση και διαχείριση προμηθευτών (17%). Στους κλάδους παροχής υπηρεσιών, τα στελέχη επικεντρώνονται στη μείωση του κόστους (39%) και στον ψηφιακό μετασχηματισμό (21%).

Αναφορικά με τα επόμενα βήματα, οι μεσαίες επιχειρήσεις στους κλάδους της βιομηχανίας και των υπηρεσιών -που κατά κανόνα είναι λιγότερο ψηφιοποιημένες- σχεδιάζουν να επενδύσουν στον ψηφιακό τους μετασχηματισμό κατά μέσο όρο 580 χιλιάδες ευρώ ετησίως έως το 2025. Αντίστοιχα, μεγάλες και πολύ μεγάλες εταιρείες σχεδιάζουν κατά μέσο όρο επενδύσεις 1,75 εκατ. ευρώ το χρόνο.

Ο Θανάσης Σπανός, Partner, Head of Customer and Operations, PwC Ελλάδας αναφέρει σχετικά: «Βελτιστοποίηση της διαδικασίας αγορών, ενίσχυση της διαπραγματευτικής δύναμης, ιχνηλασιμότητα, βελτίωση των σχέσεων με τους προμηθευτές και η δυνατότητα παρακολούθησης των στοιχείων σε πραγματικό χρόνο είναι μερικά μόνο από τα οφέλη που υπόσχεται ο ψηφιακός μετασχηματισμός των τμημάτων προμηθειών. Οι ελληνικές επιχειρήσεις επενδύουν συστηματικά στην ψηφιοποίηση των διαδικασιών τους, αναγνωρίζοντας τα πολλαπλά οφέλη που μπορεί να επιφέρουν όχι μόνο για τα τμήμα προμηθειών αλλά συνολικά στον οργανισμό. Ωστόσο, για την επιτυχή μετάβαση σε αυτό το μοντέλο λειτουργίας είναι απαραίτητο οι επιχειρήσεις να λάβουν υπόψη τους εκτός από την τεχνολογία κι άλλους παράγοντες, όπως η διαλειτουργικότητα μεταξύ των Προμηθειών και των λοιπών τμημάτων του οργανισμού, το οργανωτικό μοντέλο και πρωτίστως τον ανθρώπινο παράγοντα».

Σε παγκόσμιο επίπεδο τα κυριότερα ευρήματα της έρευνας είναι τα εξής:

  • Το 77% των εταιρειών είναι εξοπλισμένες με εξειδικευμένες, ψηφιακές λύσεις τύπου source to pay, που σχετίζονται με τη συνολική διαχείριση των προμηθευτών, ξεκινώντας από την εύρεση και τη διαπραγμάτευση μαζί τους και καταλήγοντας στην τιμολόγηση.
  • Τα τμήματα προμηθειών επιδιώκουν να ψηφιοποιήσουν κατά μέσο όρο το 72% των διαδικασιών τους μέχρι το 2025.
  • Οι μεσαίες επιχειρήσεις, που κατά κανόνα υστερούν στο ζήτημα της ψηφιοποίησης, σχεδιάζουν να αυξήσουν σημαντικά τις σχετικές επενδύσεις τους, ενώ οι μεγάλες και πολύ μεγάλες εταιρείες θα τις διατηρήσουν στα σημερινά επίπεδα. Σε απόλυτους αριθμούς, κατά μέσο όρο, οι επιχειρήσεις σκοπεύουν να επενδύσουν 1,28 εκατ. ευρώ ετησίως έως το 2025 για το σκοπό αυτό. Το ποσό αυτό είναι κατά 33% υψηλότερο σε σχέση με το 2020, όταν η μέση επένδυση ήταν 965.000 ευρώ.
  • Πάνω από το 80% των εταιρειών με υψηλό επίπεδο ψηφιοποίησης των διαδικασιών εξασφαλίζει υπεραξία χάρη στην εύκολη πρόσβαση στα δεδομένα. Εντούτοις, το 55% των εταιρειών εξακολουθούν να δυσκολεύονται να αξιοποιήσουν τα δεδομένα που έχουν στη διάθεσή τους.
  • Οι τρεις κορυφαίες στρατηγικές προτεραιότητες για τα τμήματα αγορών είναι η μείωση του κόστους (43%), η απόκτηση και διαχείριση προμηθευτών (24%) και η ψηφιοποίηση διαδικασιών (12%). Αντίστοιχα, τομείς μειωμένης προτεραιότητας θεωρούνται η διαχείριση κινδύνων (11% μείωση), η απόκτηση ταλέντων (μείωση κατά 7%) και η στρατηγική διαχείριση των προμηθειών (3% μείωση).
  • Ένας στους τρεις επικεφαλής των τμημάτων προμηθειών εστιάζουν στην εφαρμογή καινοτόμων λύσεων που αφορούν την υιοθέτηση κριτηρίων ESG και την ιχνηλασιμότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Το 27% των εταιρειών, χρησιμοποιούν ήδη ή πειραματίζονται με λύσεις και εφαρμογές για την παρακολούθηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα των προμηθευτών.
  • Το 90% των τμημάτων προμηθειών δηλώνουν ότι ανησυχούν για ψηφιακές απειλές με το 27% από αυτά έχουν πέσει θύμα ψηφιακής επίθεσης, γεγονός που αποδίδεται στον υψηλότερο βαθμό ψηφιοποίησης των διαδικασιών τους.
  • Ποσοστό 57% των ερωτηθέντων αναγνωρίζουν ως προϋπόθεση επιτυχίας για την υλοποίηση ενός έργου ψηφιοποίησης τη διευρυμένη συνεργασία εντός των εργασιακών μοντέλων, τη σωστή οργάνωση και πρωτίστως τον ανθρώπινο παράγοντα.
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για το έργο SUNBREWED της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας

Χρηματοδότηση 4,4 εκατ. ευρώ μέσω του Innovation Fund εξασφάλισε το καινοτόμο έργο της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, στην οποία καίριο ρόλο επιτέλεσε η PwC Ελλάδας, παρέχοντας συμβουλευτικές υπηρεσίες καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στην επόμενη φάση περνάει ο στρατηγικός μετασχηματισμός των ΕΛΤΑ

Στόχος της διοίκησης των ΕΛΤΑ αποτελεί η δημιουργία ενός ψηφιακού οργανισμού που θα συνδυάζει την καθολική κάλυψη με την διατήρηση όλων των σημείων εξυπηρέτησης αλλά και ψηφιακές λειτουργίας που θα προσφέρουν μια ολιστική λειτουργία.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η PwC Ελλάδας συμμετείχε στο Ελληνογερμανικό Οικονομικό Φόρουμ στο Βερολίνο

Ο Μάριος Ψάλτης, CEO της PwC Ελλάδας, συμμετείχε ως ομιλητής στο πάνελ «Καινοτομία και Ανάπτυξη για ένα βιώσιμο μέλλον» και αναφέρθηκε στη μετάβαση της χώρας σε μια εποχή βελτίωσης της οικονομίας και ανάπτυξης.