Η πώληση περιουσιακών στοιχείων που δεν περιλαμβάνονται στις κύριες δραστηριότητες του ομίλου ΑΒΑΞ βρίσκεται στο τραπέζι, τόνισε χθες ο πρόεδρος του ομίλου Χρήστος Ιωάννου. Ο κ. Ιωάννου, απαντώντας σε ερωτήσεις κατά τη διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης, τόνισε πως οι πιθανές πωλήσεις θα συμβάλλουν στη βελτίωση της καθαρής θέσης και της κερδοφορίας του ομίλου κατά το πρότυπο της πρόσφατης μεταβίβασης των αιολικών πάρκων της θυγατρικής Volterra στη ΔΕΗ Ανανεώσιμες. Από τη συγκεκριμένη συμφωνία η ΑΒΑΞ είχε κεφαλαιακά κέρδη 40 εκατ. ευρώ. Ο πρόεδρος της ΑΒΑΞ απέκλεισε προς το παρόν το ενδεχόμενο αύξησης κεφαλαίου και έκδοσης ομολογιακού δανείου αφού, όπως είπε, οι συνθήκες δεν είναι καθόλου καλές.
Για την τύχη της Volterra ο κ. Ιωάννου είπε πως «στον ενεργειακό τομέα μας λείπει το μέγεθος και γι’ αυτό πωλήσαμε τα αιολικά πάρκα. Πωλήσαμε επειδή θέλαμε και όχι επειδή έπρεπε». Σε σχέση με την υπόλοιπη δραστηριότητα της Volterra στη λιανική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, είπε πως εξετάζονται διάφορες επιλογές.
Για την κατασκευαστική δραστηριότητα, η διοίκηση υποστήριξε πως ήταν πέρυσι μεγαλύτερη έναντι των εισηγμένων ανταγωνιστών της και πως το ανεκτέλεστο υπόλοιπο, που μεγάλωσε μετά την ανάληψη του πρώτου τμήματος (Άλσος Βεϊκου – Γουδή) της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας, έχει διευρυνθεί περαιτέρω. Στο τέλος του 2021 το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των υπογεγραμμένων συμβάσεων της ΑΒΑΞ έφτανε τα 1,1 δισ. ευρώ και σήμερα, αν προστεθούν και οι προς υπογραφή συμβάσεις, φτάνει τα 2,2 δισ. ευρώ. Στις νέες συμβάσεις που υπέγραψε φέτος η ΑΒΑΞ εντάσσεται και το πρώτο στάδιο των έργων υποδομής στο Ελληνικό που περιλαμβάνουν την υπογειοποίηση τμήματος της Λεωφόρου Ποσειδώνος.
Ο Χρ. Ιωάννου δήλωσε χθες πως ο όμιλος ενδιαφέρεται να συμμετάσχει, ως μέτοχος, σε κάποια από τις οικιστικές αναπτύξεις που προωθεί η Lamda Development στο Ελληνικό. Για κάποιες από τις αναπτύξεις στα οικιστικά η Lamda πρόκειται να ξεκινήσει ή έχει ήδη ξεκινήσει τη διαδικασία αναζήτησης συνεταίρων.
Με αφορμή την εκτίναξη του κόστους υλικών και τις πιέσεις που ασκούν στους προϋπολογισμούς των κατασκευαστικών εταιρειών, ο πρόεδρος του ομίλου ΑΒΑΞ υποστήριξε πως «έχουν δρομολογηθεί μέτρα για άμβλυνση του προβλήματος, ενώ είμαστε σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών». Ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒΑΞ, Κ. Μιτζάλης είπε από την πλευρά του πως η κατάσταση βελτιώνεται με τις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, Μέχρι στιγμής, πρόσθεσε, δεν υπάρχουν ελλείψεις υλικών, αλλά καταγράφονται καθυστερήσεις στην παράδοση υλικών από το εξωτερικό.
Ειδικά για τα έργα στη γραμμή 4 του μετρό, ο κ. Μιτζάλης είπε πως προχωρά η υποβολή των μελετών σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα. Από τον περυσινό Αύγουστο έχουν παραγγελθεί και κατασκευάζονται τα δύο μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων σε εργοστάσιο της Γερμανίας. Στο τέλος Ιουνίου αναμένεται να πάει στη Γερμανία αντιπροσωπεία της Αττικό Μετρό για να παραλάβει τους μετροπόντικες οι οποίες θα έρθουν στην Ελλάδα μέσα στον Σεπτέμβριο.