ΓΔ: 1400.69 0.22% Τζίρος: 76.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:46:00 DATA
BYD-petropoulos-electric oximata
Φώτο: Π. Πετρόπουλος

Ηλεκτρικά επιβατικά οχήματα θα φέρει στην Ελλάδα η Π. Πετρόπουλος

Νέα συνεργασία πριν το τέλος του έτους για να εισέλθει η εταιρεία και στον χώρο των επιβατικών οχημάτων, μετά τη συνεργασία με την κινεζική BYD στον μεγάλο διαγωνισμό για ηλεκτρικά λεωφορεία.

Στο χώρο των επιβατικών ηλεκτρικών οχημάτων ετοιμάζεται να εισέλθει η Πέτρος Πετρόπουλος, με νέα συνεργασία που κλείσει πριν το τέλος του έτους, όπως ανακοίνωσε χθες ο εκτελεστικός πρόεδρος της εταιρείας, Μιχάλης Οικονομάκης, στη γενική συνέλευση των μετόχων.

Η εταιρεία, που ιδρύθηκε πριν από ένα αιώνα στη Θεσσαλονίκη, αποτελεί τον leader στην Ελλάδα στην αντιπροσώπευση βαριών οχημάτων, φορτηγών, λεωφορείων, αγροτικών, χωματουργικών, βιομηχανικών, εξωλέμβιων και σειράς εξαρτημάτων τετρακίνησης.

Ο χώρος της ηλεκτροκίνησης δεν είναι ένα νέο πεδίο για την εταιρεία, που ήδη συνεργάζεται με την κινεζική Build Your Dreams (BYD), συμμετέχοντας στον διαγωνισμό του υπουργείου Μεταφορών για ηλεκτρικά λεωφορεία. Επίσης, έχει συνεργασία με τη Maxus, μέλος του μεγαλύτερου ομίλου κατασκευής αυτοκινήτων SAIC με έδρα την Κίνα, που πρωταγωνιστεί στην κατασκευή κυρίως ηλεκτροκίνητων επαγγελματικών οχημάτων.

Στόχος της εταιρείας είναι να καλύψει όλη την γκάμα των ηλεκτρικών οχημάτων, μικρά, μεγάλα και βαρέα. Παράλληλα, μπαίνει σε άλλες αγορές και, ειδικότερα, στην αντιπροσώπευση ειδών για yachts και mega yachts μέσω διεθνών συνεργασιών.

Αναφορικά με τον διαγωνισμό για τα ηλεκτρικά λεωφορεία, όπου η κοινοπραξία της Π. Πετρόπουλος διεκδικεί δύο τμήματα αυτού (100 και 250 οχήματα, αντίστοιχα), νεότερα αναμένονται έως το φθινόπωρο. Ο διαγωνισμός βρίσκεται στη φάση ολοκλήρωσης της τεχνικής αξιολόγησης και θα ακολουθήσει η οικονομική αξιολόγηση, εφόσον δεν υποβληθούν νέες ενστάσεις. 

Σημειώνεται ότι προβλέπεται παράδοση των λεωφορείων μέσα σε έντεκα μήνες από την ημέρα της ανάθεσης. Η συνεργασία μεταξύ Π. Πετρόπουλος και BYD, στην οποία μετέχει με ποσοστό 10% η Berkshire Hathaway του διάσημου επενδυτή Γουόρεν Μπάφετ, αναμένεται να επεκταθεί, καθώς η BYD εισέρχεται σε νέους τομείς και ειδικότερα στα φορτηγά και τα van. Ο κινεζικός όμιλος διαθέτει ισχυρή παρουσία με εργοστάσια στην Ευρώπη, και κατέχει ηγετικό μερίδιο αγοράς στις περισσότερες χώρες της Γηραιάς Ηπείρου. 

Η BYD έχει πάνω από 26 χρόνια δραστηριοποίησης στην έρευνα και στην εξέλιξη αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ είναι και ο μοναδικός κατασκευαστής παγκόσμια στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας που παράγει δική του (in-house) γραμμή μετάδοσης κίνησης, μπαταρίες και μοτέρ.

Μέχρι σήμερα έχουν ταξινομηθεί πάνω από ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά οχήματα, με την BYD να έχει δώσει οχήματα που «τρέχουν» σε 300 πόλεις και 50 χώρες. Η εταιρεία είναι κορυφαίος πάροχος ηλεκτρικών λεωφορείων στην Ευρώπη, έχοντας μονάδες παραγωγής σε Ουγγαρία, Αγγλία και Γαλλία.

Ιστορικό υψηλό κερδοφορίας 

Η Π. Πετρόπουλος μέσα στη διετία της πανδημίας είδε τα μεγέθη της να εκτοξεύονται και ειδικά στη χρήση του 2021, όπου πέτυχε τα καλύτερα αποτελέσματα της ιστορίας της, τόσο από πλευράς κύκλου εργασιών, όσο και καθαρών κερδών, ενώ παράλληλα μείωσε και το δανεισμό της.

Το 2022 τονίστηκε ότι θα είναι επίσης θετικό για τον όμιλο, όμως λόγω της ευρύτερης αστάθειας στα κόστη για μεταφορικά, ενέργεια και άλλα δύσκολα θα επιτευχθούν μεγέθη αντίστοιχα με το 2021.

Όπως τόνισε ο κ. Οικονομάκης, το 2021 ο αγροτικός τομέας δέχτηκε τις μεγαλύτερες επιδοτήσεις στην ιστορία του, κάτι που εκτόξευσε και την πώληση γεωργικών μηχανημάτων για την εταιρεία, ενώ φέτος αυτή η αγορά διορθώνει εύλογα, οπότε θα μειωθούν και τα έσοδα από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα. Βεβαίως, η Π. Πετρόπουλος ποντάρει στο ευρύ φάσμα διαφορετικών τομέων που έχει διασπορά, κάτι που σύμφωνα με τη διοίκηση θα βοηθήσει τον όμιλο να κρατήσει τη δυναμική του. 

Η Π. Πετρόπουλος ΑΕΒΕ το 2021 πέτυχε αύξηση του κύκλου εργασιών στα 155,7 εκατ. ευρώ, δηλαδή κατά 32,5% έναντι του 2020 που ήταν στα 117,6 εκατ. ευρώ. Το ΕΒΙTDA του ομίλου ανήλθε σε 11,8 εκατ. ευρώ έναντι 6,9 εκατ. ευρώ το 2020 σημειώνοντας αύξηση 70%. Τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν κατά 104,2% και ανήλθαν σε 9,9 εκατ. ευρώ έναντι 4,8 εκατ. ευρώ το 2020, ενώ τα κέρδη μετά τους φόρους και τα δικαιώματα μειοψηφίας επίσης αυξήθηκαν κατά 103,6% σε 6,8 εκατ. ευρώ έναντι 3,3 εκατ. ευρώ το 2020.

Ο συνολικός τραπεζικός δανεισμός μειώθηκε στα 13,2 εκατ. ευρώ από 24,7 εκατ. ευρώ το 2020 και ο καθαρός τραπεζικός δανεισμός μειώθηκε στα -2,6 εκατ. ευρώ από 13,7 εκατ. ευρώ. Τα ίδια κεφάλαια αυξήθηκαν στα 42,3 εκατ. ευρώ από 36,6 εκατ. ευρώ το 2020, ενώ ο δείκτης φερεγγυότητας του ομίλου (καθαρή θέση ως % του συνόλου του ενεργητικού χωρίς τα μετρητά και ισοδύναμα) στο τέλος του 2021 ήταν 67% έναντι 55% την 31.12.2020.

Στο πρώτο τρίμηνο του 2022, ο κύκλος εργασιών του ομίλου διαμορφώθηκε στα 31,9 εκατ. ευρώ έναντι 29 εκατ. ευρώ το 2021 (+10%), ενώ το ΕΒΙTDA μειώθηκε στα 1,6 εκατ. ευρώ έναντι 2,8 εκατ. το 2021.

Τα κέρδη προ φόρων μειώθηκαν κατά 45,8% και κατήλθαν στα 1,3 εκατ. ευρώ από 2,4 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ τα κέρδη μετά τους φόρους και τα δικαιώματα μειοψηφίας επίσης μειώθηκαν κατά 50% σε 0,9 εκατ. ευρώ από 1,8 εκατ. το 2021.

Ο συνολικός τραπεζικός δανεισμός μειώθηκε στα 12,8 εκατ. από 13,2 εκατ. το 2021 και ο καθαρός τραπεζικός δανεισμός περιορίστηκε στο -1,9 εκατ. ευρώ -2,7 εκατ. ευρώ. Τα μετρητά και ισοδύναμα μειώθηκαν σε  14,7 εκατ. από 15,9 εκατ. ευρώ στις 31.12.2021.

Αυξημένο μέρισμα από 0,10 σε 0,30 ευρώ

Η χθεσινή γενική συνέλευση της εισηγμένης ενέκρινε μέρισμα για τη χρήση του 2021 στα 0,30 ευρώ ανά μετοχή, από 0,10 ευρώ το 2020, ενώ το ποσό αυτό θα προσαυξηθεί με το μέρισμα που αντιστοιχεί στις 527.321 ίδιες μετοχές που κατέχει η εταιρεία, ήτοι κατά 0,0241776540 ευρώ ανά μετοχή και συνεπώς το συνολικό ποσό του μερίσματος ανά μετοχή θα ανέλθει σε 0,3241776540 ευρώ. Δικαιούχοι του μερίσματος θα είναι όσοι κατέχουν μετοχές έως και τη Δευτέρα 20 Ιουνίου 2022.

Παράλληλα, η διοίκηση γνωστοποίησε πως θα είναι σε εξέλιξη και την επόμενη διετία το πρόγραμμα αγοράς ιδίων μετοχών, βάσει του οποίου έως τώρα έχει συγκεντρώσει το 7,50% του μετοχικού κεφαλαίου, με στόχο να φτάσει στο 10% μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Το μέσο κόστος κτήσης είναι στα 4 ευρώ (σήμερα διαπραγματεύεται πάνω από τα 6 ευρώ), ενώ με την ολοκλήρωση του προγράμματος επαναγοράς θα αποφασιστεί αν οι μετοχές θα διαγραφούν, αν θα μοιραστούν ως μπόνους στα στελέχη ή αν θα δοθούν σε θεσμικούς.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

BYD-petropoulos-electric oximata
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πετρόπουλος: Οδεύει για ρεκόρ επιδόσεων, έρχεται και ηλεκτρικό scooter

Όλες οι επιχειρηματικές μονάδες εμφανίζουν ισχυρή ανάπτυξη. Αρχές του 2024 η εταιρεία θα «ρίξει» στην αγορά και το δικό της ηλεκτρικό scooter. Πού βρίσκεται ο διαγωνισμός του υπουργείου Μεταφορών για 100 ηλεκτρικά λεωφορεία.
BYD-petropoulos-electric oximata
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στρατηγική συνεργασία Π. Πετρόπουλου και της κινεζικής BYD

Η εταιρεία Πέτρος Πετρόπουλος θα αποτελεί εισαγωγέα της κινεζικής εταιρείας ηλεκτρικών οχημάτων BYD που θα συμμετέχει στον διαγωνισμό για την προμήθεια 1.300 λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Endless EC μπαίνει στα σούπερ μάρκετ με δικό της brand απορρυπαντικού

Σε νέα εποχή δυναμικής ανάπτυξης και εξωστρέφειας έχει μπει πλέον η εταιρεία Endless (πρώην Ευρωχαρτική), με αλλαγές στο μετοχολόγιο, αλλά και λανσάρισμα των δικών της brands στον κλάδο των απορρυπαντικών.