Τα εγκαίνια του ανακαινισμένου logistics center που θα εξυπηρετεί αποκλειστικά την αλυσίδα αθλητικών ειδών Intersport πραγματοποίησε χθες ο όμιλος Φουρλή. Πρόκειται για μία επένδυση που υπερέβη τα 12 εκατ. ευρώ και η οποία εκσυγχρονίζει πλήρως τη λειτουργία της αλυσίδας σε τέσσερις χώρες (Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία και Κύπρο), εξαιρουμένης της Τουρκίας.
Πρόκειται ουσιαστικά για την αναβάθμιση των παλαιών αποθηκών ηλεκτρικών ειδών του ομίλου Φουρλή, η οποία περιλαμβάνει σημαντικούς αυτοματισμούς και δίνει την δυνατότητα στην Intersport να κάνει πράξη την πολυκαναλική προσέγγιση στην εξυπηρέτηση του πελάτη.
Το νέο logistics center δύναται να αυξήσει την παραγωγικότητα της αλυσίδας έως και 40%, καθώς διευκολύνει τόσο το store fulfilment όσο και την εξυπηρέτηση των ηλεκτρονικών παραγγελιών. Οι χώροι ανήκουν στο portfolio της θυγατρικής Trade Estates, με την Trade Logistics να καταβάλει ένα αντίτιμο για την μίσθωση του ακινήτου.
Ο όμιλος ανακοίνωσε χθες επίσης τα οικονομικά του αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο του έτους, με τις συνολικές πωλήσεις να είναι αυξημένες κατά 27,4% συγκριτικά με πέρσι, στα 96,3 εκατ. ευρώ. Σε επίπεδο αποτελεσμάτων εντούτοις, ο όμιλος κατέγραψε αυξημένες ζημίες προ φόρων ύψους 7,4 εκατ. ευρώ, έναντι 3,5 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο, και ζημίες μετά φόρων ύψους 5,7 εκατ. ευρώ.
Όπως σημειώνει η διοίκηση της εισηγμένης, η κερδοφορία της προέρχεται κυρίως κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους, λόγω της εποχικότητας των ειδών της. Συγκριτικά με πέρσι επίσης, η εταιρεία σημειώνει ότι τα καταστήματα της παρέμεναν κλειστά ή υπολειτουργούσαν για μεγάλο μέρος του πρώτου τριμήνου, ενώ φέτος το δίκτυο λειτουργούσε κανονικά, στοιχείο που εξηγεί και την μείωση των ηλεκτρονικών πωλήσεων του ομίλου σε 16,8 εκατ. ευρώ το φετινό τρίμηνο από 23,8 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2021.
Η λιανική οικιακού εξοπλισμού (ΙΚΕΑ) είχε αυξημένες πωλήσεις κατά 35,2% φέτος συγκριτικά με πέρσι, στα 61,8 εκατ. ευρώ, με τις πωλήσεις στην Ελλάδα να διευρύνονται κατά 57,8% και στις υπόλοιπες χώρες κατά 12,1%, ενώ τα κέρδη EBITDA υποχώρησαν σε 1,4 εκατ. ευρώ το φετινό τρίμηνο από 2,6 εκατ. ευρώ πέρσι. Η αλυσίδα λειτουργεί σήμερα 5 μεγάλα καταστήματα, 6 μεσαίου μεγέθους και 9 σημεία παραγγελιοληψίας προϊόντων ενώ υπό κατασκευή βρίσκονται τρία νέα μεσαίου μεγέθους καταστήματα στην Ελλάδα, με το σημείο στην Πάτρα να προηγείται.
Σε ό,τι αφορά την λιανική αθλητικών ειδών, οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 15,7% το πρώτο τρίμηνο φέτος, στα 34,6 εκατ. ευρώ, με τον τζίρο στην Ελλάδα να ενισχύεται κατά 31% και στις υπόλοιπες χώρες κατά 1,5%. Το αποτέλεσμα EBITDA είναι ζημίες ύψους 1,5 εκατ. ευρώ φέτος, έναντι ζημιών 0,4 εκατ. ευρώ πέρσι, ενώ οι ζημίες προ φόρων ανήλθαν σε 4,4 εκατ. ευρώ. Οι δύο αλυσίδες Intersport και Athlete’s Foot μετρούν συνολικά 133 καταστήματα σε Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία, Τουρκία και Κύπρο.
Ο όμιλος βρίσκεται την τελευταία διετία σε διαδικασία ανακαίνισης παλαιότερων καταστημάτων και επανατοποθέτησης κυρίως της Intersport στην αγορά, με κλείσιμο μη αποδοτικών σημείων και άνοιγμα νέων με πιο καινοτόμα προσέγγιση, ώστε να επιτυγχάνεται η omnichannel εμπειρία του πελάτη, αλλά και ανανέωση του προϊοντικού του μείγματος. Ειδικά σε ό,τι αφορά την αγορά της Τουρκίας, ο όμιλος έχει μειώσει δραστικά το δίκτυο του σε 12 σημεία Intersport και μόλις 3 της Athlete’s Foot, ώστε να απαντήσει κατάλληλα στην ζήτηση για τα είδη που διαθέτει, με θετικά μέχρι στιγμής μηνύματα.
Ο όμιλος προς το παρόν χαρακτηρίζει διαχειρίσιμα τα προβλήματα που παρατηρούνται διεθνώς στην εφοδιαστική αλυσίδα, ενώ το κόστος ενέργειας εξακολουθεί να αποτελεί σχετικά μικρό μέρος των λειτουργικών δαπανών του ομίλου, διαμορφούμενο σε 5,3% των λειτουργικών εξόδων του 1ου τριμήνου του 2022, έναντι 4,7% στο σύνολο του 2021.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι ο όμιλος προετοιμάζεται για την είσοδο στο Χρηματιστήριο Αθηνών της Trade Estates, θυγατρικής ΑΕΕΑΠ του ομίλου, στο άμεσο μέλλον. Με υπάρχοντα ακίνητα αξίας 270 εκατ. ευρώ και πρόγραμμα αγορών και ανάπτυξης περίπου 250 εκατ. ευρώ, η εταιρεία φιλοδοξεί να παίξει σημαντικό ρόλο στον χώρο της.