Ο εξορθολογισμός του δικτύου καταστημάτων σε συνδυασμό με την ενίσχυση των ηλεκτρονικών πωλήσεων αποτελούν τους βασικούς πυλώνες της στρατηγικής της εταιρείας Κλουκίνας - Λάππας για το 2022, σε συνέχεια ενός θετικού οικονομικού έτους αλλά κι ενός πολύ καλού πρώτου τριμήνου.
Ειδικότερα, οι πωλήσεις της εισηγμένης όπως προκύπτουν από τα δίκτυα καταστημάτων βρεφικών ειδών Mothercare και παιχνιδιών ELC, ενισχύθηκαν κατά 20% το πρώτο τρίμηνο του 2022 συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, αποδεικνύοντας στην πράξη την επαναφορά σε κανονικότητα, ειδικά σε ό,τι αφορά τα φυσικά καταστήματα. Επιπλέον, σε θετικό έδαφος βρέθηκαν και οι πωλήσεις μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος της εταιρείας, ενισχύοντας περαιτέρω τα έσοδα του ομίλου αλλά και καθιστώντας σαφή την σημασία του ψηφιακού αποτυπώματος των δύο αλυσίδων. Πλέον, στόχο της εισηγμένης αποτελεί η περαιτέρω αξιοποίηση τεχνολογιών μέσα στο φυσικό κατάστημα ώστε να προσφέρει στους πελάτες της μία αληθινά πολυκαναλική εμπειρία.
Περαιτέρω, προτεραιότητα για το τρέχον έτος αποτελεί και ο εξορθολογισμός του υπάρχοντος δικτύου καταστημάτων, με την δρομολόγηση ανακαινίσεων παλαιότερων σημείων και την επαναξιολόγηση υπαρχόντων καταστημάτων, καθώς και η διαχείριση των λειτουργικών εξόδων με τρόπο που να αντιπαρέρχεται τις αυξήσεις στο κόστος των πρώτων υλών.
Σημειώνεται ότι κατά το 2021 η Κλουκίνας - Λάππας επέστρεψε σε κερδοφορία, καταγράφοντας σημαντική αύξηση του τζίρου της. Ειδικότερα, οι πωλήσεις της εταιρείας ενισχύθηκαν κατά 19,8% συγκριτικά με το 2020, αγγίζοντας τα 25,85 εκατ ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 1,50 εκατ ευρώ, έναντι ζημιών ύψους 1,60 εκατ ευρώ την προηγούμενη περίοδο και τα κέρδη προ φόρων ενισχύθηκαν κατά 114%, ανερχόμενα σε 2,32 εκατ ευρώ.
Αντίστοιχα, και σε επίπεδο ομίλου, οι πωλήσεις ενισχύθηκαν πέρσι κατά 21,3%, αγγίζοντας τα 28,24 εκατ ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη άγγιξαν τα 1,76 εκατ ευρώ, έναντι ζημίων αντίστοιχου ύψους το 2020. Η Ελλάδα κατέγραψε αύξηση πωλήσεων λιανικής κατά 18,21% το 2021 συγκριτικά με το 2020, ενώ οι υπόλοιπες βαλκανικές χώρες βελτίωσαν τα έσοδα τους κατά 41,61% το ίδιο διάστημα.
Σε διεθνές επίπεδο, η αλυσίδα Mothercare ανακοίνωσε ότι η εμπορική δραστηριότητα στην ρωσική αγορά της απέφερε περί τα 88 εκατ λίρες ετησίως, συνεισφέροντας περί τα 5,5 εκατ στα κέρδη EBITDA, ποσά που πλέον θα λείψουν από το τρέχον έτος, δεδομένης της αναστολής της λειτουργίας των συνολικά 116 καταστημάτων της στην χώρα. Η αβεβαιότητα που επικρατεί όσον αφορά το μέλλον των πολεμικών επιχειρήσεων στην Ουκρανία αποτελεί παράγοντα που επηρεάζει και το οικονομικό έτος του 2023, με τη διοίκηση της Mothercare να αναμένει απώλειες στα κέρδη της ύψους 6 εκατ λιρών.
Πάντως, για την δωδεκάμηνη χρήση που έληξε στις 26 Μαρτίου 2022, η βρετανική αλυσίδα ανακοίνωσε ότι αναμένει βελτιωμένα κέρδη EBITDA, στα 12 εκατ λίρες, αλλά και αυξημένα έσοδα κατά 7% συγκριτικά με την προηγούμενη χρήση, αγγίζοντας τα 385 εκατ λίρες, ποσό που αν και ενισχυμένο, παραμένει κατώτερο των επιπέδων προ πανδημίας.
Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις συνεισέφεραν περί το 10% του συνολικού τζίρου της Mothercare πέρσι, έναντι 12% κατά την προηγούμενη χρήση, ενώ και οι συνολικές πωλήσεις λιανικής σε διεθνές επίπεδο καταγράφονται μειωμένες κατά 25% συγκριτικά με πέρσι.