Σημαντικά βελτιωμένη εικόνα παρουσιάζει η εταιρεία Κλουκίνας-Λάππας ΑΕ (καταστήματα Mothercare και Early Learning Center) κατά τους πρώτους μήνες του 2021, έχοντας καταφέρει να ξεπεράσει με επιτυχία τις δυσκολίες που επέφερε στο λιανεμπόριο η πανδημία. Η εισηγμένη πέτυχε μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα να ενισχύσει σημαντικά την online παρουσία της την περασμένη άνοιξη, ουσιαστικά καλούμενη, λόγω των συνθηκών να διαχειριστεί τον δεκαπλασιασμό των ηλεκτρονικών παραγγελιών.
Πλέον, η εταιρεία στοχεύει στην περαιτέρω στήριξη του ηλεκτρονικού της καταστήματος ώστε αυτό να συνεισφέρει ποσοστό μεταξύ 12% και 15% του συνολικού της τζίρου. Παράλληλα, προχωρά στον εκσυγχρονισμό του δικτύου καταστημάτων της, ανακαινίζοντας παλαιά σημεία αλλά και αναζητώντας νέες ευκαιρίες για δημιουργία σημείων σε νέα εμπορικά κέντρα ή σε υπάρχοντα, όπου δεν διαθέτουν παρουσία τα σήματα Mothercare και Early Learning Center.
Μιλώντας στο συνέδριο που διοργάνωσε διαδικτυακά η ΕΣΕΕ, με θέμα Future of Retail 2040, η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας, κα Βιολέττα Λάππα, σημείωσε ότι, παρά τις δυσκολίες, η εταιρεία πέτυχε να διατηρήσει το 51% των πωλήσεων του 2019, στο πρώτο δίμηνο του 2020, ποσοστό που αυξήθηκε σε 75% κατά το δεύτερο δίμηνο, καταγράφοντας επιδόσεις που αποδίδονται στην εκτίναξη των ηλεκτρονικών της πωλήσεων κατά 1000% σε σχέση με το 2019.
Το ποσοστό αυτό έχει πλέον υποχωρήσει σε +200% συγκριτικά με την προ covid εποχή, πιστοποιώντας εντούτοις την δυναμική της πολυκαναλικής παρουσίας στην αγορά. Ήδη, στο πρώτο τετράμηνο του τρέχοντος έτους, η Κλουκίνας-Λάππας είχε αύξηση των πωλήσεων στη δραστηριότητα της λιανικής κατά 31% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, με τις καθαρές πωλήσεις στην Ελλάδα να ενισχύονται κατά 27% έναντι του 2020 και κατά 5% έναντι του αντίστοιχου τετραμήνου του 2019.
Μάλιστα, το ηλεκτρονικό κατάστημα της Mothercare συνεισέφερε το 39,4% των λιανικών πωλήσεων στην χώρα μας, ενώ μόνο τον Απρίλιο, με την επαναλειτουργία των φυσικών καταστημάτων, το ποσοστό αυτό σταθεροποιήθηκε σε 24%. Θετικές επιδόσεις παρουσιάζει και το ηλεκτρονικό κατάστημα της αλυσίδας στην Ρουμανία, κερδίζοντας μερίδια αγοράς, ενώ ένα νέο φυσικό κατάστημα αναμένεται να προστεθεί στην ρουμανική αγορά μέσα στο 2021. Οι πωλήσεις λιανικής στην Ρουμανία παρουσίασαν αύξηση κατά 71% το πρώτο τετράμηνο φέτος συγκριτικά με πέρσι ενώ και στις αγορές της Σερβίας και της Αλβανίας, ο τζίρος ήταν αυξημένος κατά 48% και 47% την αντίστοιχη περίοδο συγκριτικά με πέρσι.
Πέραν την εμπορικής δραστηριότητας πάντως, η εισηγμένη στοχεύει και στην δημιουργία σταθερού εισοδήματος μέσω της εκμετάλλευσης της σημαντικής ακίνητης περιουσίας που διαθέτει. Ήδη τον περασμένο Απρίλιο προχώρησε στην εκμίσθωση καταστήματος ιδιοκτησίας της, συνολικής επιφάνειας 884 τμ, επί της οδού Ερμού, στην εταιρεία αθλητικών ειδών Αdidas, δεύτερο ακίνητο που χαρακτηρίζεται επενδυτικό στον ίδιο δρόμο, καθώς εκεί διαθέτει και έτερο κατάστημα 1.438 τμ, μισθωμένο στην αλυσίδα Zara. Η στρατηγική της εισηγμένης περιλαμβάνει πλέον την μεγαλύτερη επένδυση στο ηλεκτρονικό εμπόριο, την διατήρηση μεγάλων περιφερειακών καταστημάτων πλήρους συλλογής καθώς και μικρότερων σημείων πώλησης σε εμπορικούς δρόμους.
Η εισηγμένη έκλεισε την -δύσκολη- χρήση του 2020 με πωλήσεις ύψους 21,57 εκατ ευρώ, μειωμένες κατά 11,9% συγκριτικά με το 2019, και κέρδη EBITDA μειωμένα κατά 2,5%, ύψους 3,54 εκατ ευρώ. Σε επίπεδο ομίλου, οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 14,4%, ενώ τα κέρδη EBITDA υποχώρησαν κατά 17,2% συγκριτικά με το 2019, αγγίζοντας τα 4,24 εκατ ευρώ.