ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Σπύρος Θεοδωρόπουλος
Σπύρος Θεοδωρόπουλος, Φωτο: Γ.Τ. Πρωθυπουργού/ Δημήτρης Παπαμήτσος

Ο Σπ. Θεοδωρόπουλος εξαγόρασε τις εταιρείες τροφίμων Έδεσμα και Αμβροσία

Ο πρώην ισχυρός άντρας της Chipita συνεχίζει να διευρύνει την παρουσία του στον κλάδο των τροφίμων αποκτώντας δυο ακόμα εταιρείες που μπορούν να δημιουργήσουν οικονομίες κλίμακος και συνέργειες με τις άλλες εταιρείες που βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιό του.

Ιδιαίτερα δραστήριος αποδεικνύεται ο ιδρυτής της Chipita Σπύρος Θεοδώροπουλος ο όποιος συνεχίζει να χτίζει ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον χαρτοφυλάκιο στον κλάδο των τροφίμων μετά το ιστορικό deal με την Mondelez καθώς προχώρησε και στην απόκτηση των εταιρειών «Έδεσμα» και «Αμβροσία».

Καθώς ο κλάδος των τροφίμων βρίσκεται σε διαρκή άνοδο τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα συγκεντρώνοντας μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον με σημαντικά deals να έχουν πραγματοποιηθεί, ο πρώην ισχυρός άντρας της Chipita ενδυναμώνει ακόμα περισσότερο τη θέση του στην αγορά, δημιουργώντας ένα δίκτυο επιχειρήσεων που μπορούν να πραγματοποιήσουν συνέργειες φέρνοντας νέα καινοτόμα προϊόντα και να δημιουργήσουν οικονομίες κλίμακος.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο κ. Θεοδωρόπουλος απέκτησε την εταιρεία «Έδεσμα» που αποτελεί μια ιστορική επιχείρηση και είναι η πρώτη εταιρεία που παρασκεύασε αλλαντικά στην Ελλάδα. Ιδρύθηκε το 1990 και είναι μια από τις παλαιότερες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των τροφίμων, ενώ η παραγωγή των προϊόντων της πραγματοποιείται σήμερα σε δυο υπερσύγχρονα εργοστάσια στη Βιομηχανική περιοχή της Θεσσαλονίκης. Η διανομή τους πραγματοποιείται μέσα από το δίκτυο πωλήσεων που περιλαμβάνει επτά υποκαταστήματα της εταιρείας σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας και οργανωμένο δίκτυο αντιπροσώπων στις κατά τόπους περιοχές.

Η εταιρεία Αμβροσία που πέρασε επίσης στα χέρια του δραστήριου επιχειρηματία κατέχει πολύ σημαντική θέση στην αγορά, παράγοντας έτοιμα φαγητά και σαλάτες και αποτελεί επέκταση των δραστηριοτήτων της εταιρείας Έδεσμα. Το 1994 η Αμβροσία απέκτησε το δικό της υπερσύγχρονο εργοστάσιο στην ΒΙ.ΠΕ.Θ και σήμερα κατέχει ηγετική θέση στον τομέα της. Οι εταιρείες πραγματοποιούν πωλήσεις ύψους 45 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως και οι δύο πλευρές υπέγραψαν δεσμευτική συμφωνία για τη μεταβίβαση, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2022.

Υπενθυμίζουμε πως ο ιδρυτής της Chipita ελέγχει και την βιομηχανία αλλαντικών Νίκας, έχει ιδρύσει μονάδα υδροπονικής ντομάτας, διατηρεί μειοψηφική συμμετοχή στη γαλακτοβιομηχανία ΜΕΒΓΑΛ και εξαγόρασε πριν λίγες ημέρες τη βιομηχανία χυμών, Ελληνικοί Χυμοί. Παράλληλα, μέσα στην εβδομάδα υπήρξε και η είδηση πως ο κ. Θεοδωρόπουλος κινείται για την εξαγορά του 75% των μετοχών της ιστορικής σοκολατοβιομηχανίας ΙΟΝ, που όμως διαψεύστηκε με κατηγορηματικό τρόπο από την εταιρεία, ενώ οι πληροφορίες κάνουν λόγο πως συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις.

Η επανεκκίνηση του τουρισμού ανοίγει την όρεξη για τον κλάδο των τροφίμων

Με την χώρα να ετοιμάζεται να ανοίξει τις πύλες της για τους τουρίστες από την 1η Μάρτιου, και τις προβλέψεις για την φετινή χρονιά να κάνουν λόγο για κίνηση σαφώς καλύτερη από την περυσινή χρονιά, ο αντιπρόεδρος του ΣΕΒ είχε επισημάνει πως είναι πολύ σημαντικό να συνεργαστεί ο τουριστικός κλάδος με εκείνον των τροφίμων αναφέροντας σε συνέδριο που είχε πραγματοποιήσει ο ΣΕΤΕ τον Δεκέμβριο ότι είναι απολύτως ξεκάθαρο σε όποιον άνθρωπο ζει καθημερινά την οικονομία μας ότι ο τουρισμός και η βιομηχανία τροφίμων είναι δύο συμπληρωματικοί κλάδοι, δύο κλάδοι που έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία να συνεργαστούν και να δημιουργήσουν από κοινού. Πώς μπορεί να είναι ανταγωνιστικοί δύο κλάδοι που ο ένας δηλαδή ο τουρισμός μεγαλώνει τον αριθμό των καταναλωτών κάθε χρόνο στη χώρα μας για ένα πολύ μεγάλο διάστημα και κατά συνέπεια δημιουργεί μεγαλύτερη κατανάλωση σε όλα τα προϊόντα;».

Επίσης, ο κ. Θεοδωρόπουλος είχε αναφέρει ότι «είναι δύο κλάδοι, οι οποίοι μεταξύ τους πρέπει να συνεργαστούν γιατί ο τουριστικός σε μεγάλο βαθμό εξαρτάται από τα προϊόντα που η βιομηχανία θα προμηθεύσει στις τουριστικές επιχειρήσεις. Όλοι μαζί θα πρέπει να προσπαθήσουμε για να δημιουργήσουμε όσο το δυνατόν ποιοτικά προϊόντα και καλύτερες εμπειρίες.

Επίσης, ο τουρισμός φέρνει στην οικονομία ένα μεγάλο ποσό και έλλειψη αυτού τα δύο τελευταία χρόνια είχε σαν αποτέλεσμα η βιομηχανία να περάσει και τη δική της κρίση, χωρίς να αποτελεί αυτό το μοναδικό παράγοντα αλλά ήταν ένας από τους σημαντικούς. Αυτό που θα ονειρευόμασταν οι εκπρόσωποι και των δύο κλάδων θα είναι να δημιουργήσουμε περισσότερες ευκαιρίες συνεργασίας, ώστε όσοι επισκέπτονται τη χώρα μας να βιώσουν την καλύτερη δυνατή εμπειρία και να επιστρέψουν και την επόμενη χρονιά».

 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σπ. Θεοδωρόπουλος: Το success story της Chipita και οι 4 βασικές αρχές

Ο ιδρυτής της Chipita μιλά στο Innovative Greeks Talks του ΣΕΒ για την κατάκτηση της διεθνούς αγοράς με ένα καινοτόμο προϊόν. Τι συμβουλεύει τους επιχειρηματίες: Οι τέσσερις αρχές που οδηγούν στην επιτυχία.
Σπύρος Θεοδωρόπουλος
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΙΟΝ: Η αντίστροφη μέτρηση για την αντεπίθεση του Σπ. Θεοδωρόπουλου

Διεθνή επέκταση της ιστορικής σοκολατοβιομηχανίας σχεδιάζει ο πλειοψηφών μέτοχος, Σπύρος Θεοδωρόπουλος. Ρήτρα μη ανταγωνισμού για τρία χρόνια περιελάμβανε η συμφωνία πώλησης της Chipita στη Mondelez.
online, trofima, emporio, delivery
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επεκτείνονται οι ισχυροί του delivery και απειλούν τα παραδοσιακά σούπερ μάρκετ

O κλάδος του quick commerce θέλει να «κλέψει» μερίδια από τα σούπερ μάρκετ και επενδύει δυναμικά στην ανάπτυξη του δικτύου των dark stores και φυσικών σημείων, με Wolt και E-food να δημιουργούν νέα δεδομένα στην αγορά.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ξέσπασε αναταραχή στο χονδρεμπόριο, στήνει δικό της δίκτυο η Mondelez

Μετά την Tasty και την Chipita και η Mondelez, αλλά ενδεχομένως και η ΙΟΝ ετοιμάζονται να στήσουν δικό τους δίκτυο πωλήσεων. Βαρύ πλήγμα σε μεγάλο αριθμό χονδρεμπόρων, απειλή ακόμη και για «λουκέτα».